Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på dette?

Snakket med biltilsynet om lovligheten ved dette og der fikk jeg til min store forskrekkelse;) svaret: NEI! (må si det slo ned som en bombe!: rolleyes )

Norske lover ja....: bråk :

Kan dette f.eks. godkjennes i tyskland på noen måte? TUV?

Eller er det montering av breddede felger, tut og kjør til en mann i refleks-vest vinker deg inn og lurer på hva du ruller rundt på som er eneste løsning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok bare å kjøre til du evt. blir stoppet, godkjenne med andre felger og skifte igjen;) tviler på at det noen gang skulle bli godkjent i NORGE: bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går an å få tak i brede stålfelger med godkjenning da.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går an å få tak i brede stålfelger med godkjenning da.......

som er breddet?:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frode tenker sikkert på Mattig SSF. Disse fantes i div. bredder og ET fra 13"-15". Produksjonen av disse opphørte for et par år siden, men det går an å få tak i brukt på eBay. Disse er godkjente, men da må du selvfølgelig passe på at du kjøper felger av en som har de papirene du trenger.

I ditt tilfelle tror jeg rett og slett at jeg ville ha fått bredda felgene og bare kjørt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takker for svar.

Får se om jeg klarer og overtale det firmaet som kan gjøre det til å bredde dem til meg da.

De hadde ikkje så veldig lyst tror jeg, ettersom de betvilte lovligheten selv.

De er vel redde for at de skal få noen slags bøter eller lignende for å ha breddet felgene om jeg skulle havne i en ulykke pga felgene.

Samme som at verksteder nekter og sette inn motorer som ikkje er godkjent i en bil, fordi de da var den siste som gjorde dette, og kan bøtelegges osv om bilen skulle havne i en ulykke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Weller som produserte Mattig felgene har begynt å produsere disse på nytt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Weller som produserte Mattig felgene har begynt å produsere disse på nytt

har de en nettside eller lignende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.