Koble ut Abs på Audi 80 (typ89)?

Anbefalte innlegg

Halais,

Har fått en sensor som bøller seg eller noe i den dur slik at pumpa jobber som en gal etter noen meters kjøring. Har ikke tid til å fikse på dette nå og lurer på om noen vet om hvor jeg kan koble fra systemet. Er jo bryter på dashen, men det er bare en puls bryter slik at ved neste start er abs aktivert igjen.

Finner heller ikke sikring eller rele i boksen foran. Står det under dashen på førersiden mon tro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter og kikker litt på et koblingsskjema her, ser ut til at ABS'en får strøm direkte uten sikring (samme tilkoblingspunkt som el.vinduer bl.a.).

Det henger et rele på ekstrareleplata bak nedre dashkledning på førersida, dette er det som styrer inn og utslag via abs-bryteren. Men jeg aner ikke om dette releet hviler mens abs'en er på eller ikke.

Jeg vil ansett anta at abs'en gir seg om du tar ut det minste releet under beskyttelsesdekselet til abs-pumpa i motorrommet.

Edit: om du skal ta ut releet under dashen står det på releplass 1, det er et dobbeltrele og har delenr 8A0 927 826 (sikkert ikke samme delenummer på ditt, men det slutter sikkert på det samme)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte det satt et under der ja, men har ikke giddet å sjekket iom at det er 8,5- ute og snø: eek :

Men det sitter et på pumpa og altså? Det er vel en kjapp sak og teste. Det dekselet sitter vel bare med et par skruer på toppen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte det satt et under der ja, men har ikke giddet å sjekket iom at det er 8,5- ute og snø: eek :

Men det sitter et på pumpa og altså? Det er vel en kjapp sak og teste. Det dekselet sitter vel bare med et par skruer på toppen..

Høres ut som fint innevær det ja : smil :