Koble ut Abs på Audi 80 (typ89)?

Anbefalte innlegg

Halais,

Har fått en sensor som bøller seg eller noe i den dur slik at pumpa jobber som en gal etter noen meters kjøring. Har ikke tid til å fikse på dette nå og lurer på om noen vet om hvor jeg kan koble fra systemet. Er jo bryter på dashen, men det er bare en puls bryter slik at ved neste start er abs aktivert igjen.

Finner heller ikke sikring eller rele i boksen foran. Står det under dashen på førersiden mon tro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter og kikker litt på et koblingsskjema her, ser ut til at ABS'en får strøm direkte uten sikring (samme tilkoblingspunkt som el.vinduer bl.a.).

Det henger et rele på ekstrareleplata bak nedre dashkledning på førersida, dette er det som styrer inn og utslag via abs-bryteren. Men jeg aner ikke om dette releet hviler mens abs'en er på eller ikke.

Jeg vil ansett anta at abs'en gir seg om du tar ut det minste releet under beskyttelsesdekselet til abs-pumpa i motorrommet.

Edit: om du skal ta ut releet under dashen står det på releplass 1, det er et dobbeltrele og har delenr 8A0 927 826 (sikkert ikke samme delenummer på ditt, men det slutter sikkert på det samme)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte det satt et under der ja, men har ikke giddet å sjekket iom at det er 8,5- ute og snø: eek :

Men det sitter et på pumpa og altså? Det er vel en kjapp sak og teste. Det dekselet sitter vel bare med et par skruer på toppen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte det satt et under der ja, men har ikke giddet å sjekket iom at det er 8,5- ute og snø: eek :

Men det sitter et på pumpa og altså? Det er vel en kjapp sak og teste. Det dekselet sitter vel bare med et par skruer på toppen..

Høres ut som fint innevær det ja : smil :

Det er to releer under det dekselet, det minste står oppført som rele for magnetventil mens det største står oppført som rele for pumpe. Skal holde å fjerne det minste releet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 1990 coupe så var det bare å plukke ut releet oppunder fotbrønnen. Da slutta absn å jobbe.

: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok vekk det minste og det funka som fy... Da er det bare å vente til jeg gidder å justere følere: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du justert følerene og det har fungert?

På min så hører jeg ABS pumpen begynner å gå uten grunn, samtidig som pedalen blir hard. "ABS aus" lampen begynner også å lyse. Kan dette være det samme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke gjort det enda nei... Går tregt......!!!!! Men høres jo noenlunde likt ut, men på min kom ikke abs lyset på. Hvis Abs lyset er tent skal jo systemet være av og da skal vel ikke pumpa gå? Når min pumpe gikk trykte jeg bare på knappen i dashen, lyset kom på og pumpen sluttet å gå..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du trykker på knappen skal lampa såfall lyse, gjorde ikke det med meg heller i starten men jeg var inne og opererte litt lyspærer en dag. Etter det kom den på. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.