#1 Skrevet Mars 2, 2006 Vært på Møller Ensjø og kjøpt foringer, men trenger assistanse med å få byttet dem. Brukte et par timer på gjør-det-selv på Statoil på Bjerke, men klarte det ikke alene Det som skal gjøres er ganske enkelt; ta av hjula, løsne en 13 mm bolt, ta av gammel bøyle og foring og sette på ny. Problemet er at nye bøylen må presses på plass mens man skrur i den 13 mm bolten.. Møller skulle ha 2.000,- for å gjøre det, og det synes jeg rart nok ikke det var verdt Noen som har løftebuk og en hjelpende hånd i Oslo eller omegn? Hadde vært evig taknemmelig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 2, 2006 Problemet er at nye bøylen må presses på plass mens man skrur i den 13 mm bolten.. Bytt til lengre bolt. Hadde samme problem når jeg bytta disse foringene på Bora'n, men det gikk lekende lett med litt lengre bolter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 2, 2006 Du kan jo ta deg en tur innom meg en ettermiddag, så skal vi se om vi ikke klarer å lure dem på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 2, 2006 Du kan jo ta deg en tur innom meg en ettermiddag, så skal vi se om vi ikke klarer å lure dem på? Finner nok en ettermiddag som passer! Takker og bukker Og skulle jeg trenge lenger bolter er vel ikke de langt unna 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 2, 2006 bytta disse på min var ikke noe stort problem det, å du klarer det lett bare ved å ta av hjulet. lykketil uansett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 2, 2006 Fikk du med nye klammer/ bøyler? Den nye typen foringer er litt annerledes så visst du ikkje bytter bøylene blir det veldig hardt å få de på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 2, 2006 Fikk med nye klammer/bøyler ja Problemet mitt er at de foringene jeg egentlig skulle ha (19 mm) er gått ut av produksjon og er erstattet av 17 mm. Kjøpte 21 mm fra Powerflex fordi det var det minste Powerflex hadde å tilby, og de var jo lett som f... å få på, men slarket ble jo enda verre så klart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 9, 2006 Med riktig verktøy og - ikke minst!! - Roger sin hjelp fikk vi byttet foringene Det holdt med en gedigen rørtang som Roger klemte klammen/bøylen på plass med mens jeg fiklet litt (mye ) for å få bolten på plass.. Ble seriøst en helt ny bil å kjøre!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 10, 2006 Godt å høre at det ble bra. Det er utrolig hva som går når man samarbeider litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...