Overhaling/kjøpe ny? S2 girkasse til ABY motor

Anbefalte innlegg

Hvem kan være kompetent til en slik jobb. Har snakket med NBS, . Fikk tilbud om en nyoverhalt kasse til 15400 +pant på den gammle+ montering der.

Noen som kjenner noen firmaer eller privatpersoner som vil påta seg jobben?

Eller om noen kjenner til en STRØKEN kasse, vil helst ikke kjøre 2 mil, før synken tar kvellen på de første girene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er tydeligvis manglende kunskaper på området.

Ingen som har tips som kan føre til at jeg får reparert kassen min...?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: vinke : Er rimelig desperat her, passer S4 kassen på S2 coupè ??

6 Trinns.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: vinke : Er rimelig desperat her, passer S4 kassen på S2 coupè ??

6 Trinns.....

trur det, er ikke sikker. trenger du hjelp til og få kassa montert så si fra. kan skru ut og inn men ikke store peilingen på skru invendig i ei kasse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle vært sikker på at den passer, men kansje du kan gi meg en liten pekepinne på hvor mye arbeid det er å skru ut kassen selv. Jeg har en gammel mekaniker som nabo, å han er landskjennt for å skru automatkasser. Hvis jeg tar ut kassen skulle han ta den inn i varmen å reparere denne.

Kan ikke du lage en lite how too (ta ut kassen)?

Tenker da på rekkefølge og hvor mye arbeid det er...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja. er jo en del år siden jeg skrudde ut en sånn kasse selv. er jo bare og begynne veit du. du må av med giroverføringen. alle ledninger til kassa. så må mellomasklingen av i den enden som er mot kassa, så må du skru av drivakslingene, husker ikke om du må ta dem helt ut, men er i så fall enkelt og greit det. men husk da i alle fall og løsne bolten som sitter holder drivakslingen i navet før du gjekker opp bilen.

om jeg ikke husker feil så sitter det vel noe vaier greier som skal hindre at kassa går for langt bak ved kolisjon(meget usikker her)

og så er det de skruene som holder kassa til motoren . men denne kasse er tung så hvis du har buk så husk at du må ha girkasse gjekk.

lykke til.

bare og skrive om du trenger noe hjelp, kanskje jeg kan hjelpe kanskje ikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.