Kjempehøy CO, høyt bensinforbruk. Hjelp!!

Anbefalte innlegg

Hadde bilen (Audi m/ 3b motor) på EU kontroll i dag og fikk beskjed om at jeg hadde en CO på over 14! Normalt skulle den ligge på 3 eller under. Bilen bruker også masse bensin, noe som sikkert har en sammenheng : rolleyes

Spørsmålet da er: Hvor begynner jeg å lete? Hva kan være feil?

Kan det være at bensinchipet mitt har tatt seg en tur?

Alle tips mottas med takk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lambdasensor og vanntemperatur sensor er vel nærliggende å sjekke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanntempsensoren er jeg ganske sikker på er gåen, men hvorfor den??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sensoren i bakkant av toppen er til motorstyringen. Tror den at motoren er kald hele tiden bruker den ekstremt mye bensin og får skyhøy CO..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, så det er den på toppen... Har mistenkt at den på vannrøret under innsuget har vært på tur fordi så fort jeg starter bilen begynner det å hyle og skrike om for høy temp eller for lite kjølevann. Hadde dette en gang før og da var det en sikring som var gåen. Må sjekke dette da.

Den hyler også på BRAKE uten at jeg vet hva den hyler etter for jeg har jo bremser:DI tillegg påstår den at jeg ikke har bremselys, at en pære er gåen, at jeg ikke har bremsebelegg igjen og at jeg er tom for bensin.: bråk :

Noen som vet hvordan jeg stopper kjeften på check panelet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordan jeg stopper kjeften på check panelet?

Gi det en smekk med "stygge-kjeppen"...hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.