noen med peiling på hall-giver?HJELP!

Anbefalte innlegg

driver å skal få megasquirt hiddensprut til å virke, men får ikke noe turtal-signal fra hall-giver..noen som har peiling på dette? Får signal når ledningen som går ut av hallgiver går til tenningsmodul, men når jeg tar den av får jeg ingen puls der..

 

mer står her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=420926#post420926

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste litt rep.manual og fant ut følgende:

Strøm inn til hallgiveren måler du på pinne 1 og 3 (og skal være minst 9 volt, men det er med hallgiveren koblet til det orginale systemet). Når hallgiveren peker mot et vindu i blikket i fordeleren skal spenningen over pinne 1 og 2 være 0-0,5 volt, ellers skal målingen være minst 4 volt (men igjen, dette er med det orginale systemet). Legger ved et bilde av fordeler med +,- og 0 pinner nummerert samt bilde av pluggen nummerert.

fordeler2.png

connector.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, det er jo greit. Den grønne ledninga skal jo gi puls, av og på ettersom hull eller åpning i blikket. Det gjør den når jeg måler på den grønne ledningen når den er tilkoblet tenningsmodulen. Men når jeg kutter den grønne ledningen kommer det ingenting. den har da fortsatt +inn og jord, men den gir ikke ut noe: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måler du mot et tilfeldig jordpunkt eller mot den jordledninga i pluggen til hallgiveren? Hvis du ikke har strøm ut på den grønne ledninga relativt til jordledninga til hallgiveren så skjønner ikke jeg heller hva som kan være galt : klø : For det er jo ikke akkurat rakettforskning dette, eller burde ikke være det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal jo ikke være rakettforskning nei..

jeg jordet til motoren, men det gjorde jeg også når jeg hadde den tilkblet tenningsmodulen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.