#1 Skrevet Mars 3, 2006 når jeg gir på lett eller hardt beynner plutselig hele motoren å vibrere, en form for fjusking/tenningsfeil. Den slutter å dra sikkelig.. ladetrykk og bennsintrykk virker helt normalt samme med lambda verdier. fikk heller ikke noe feilmeldinger på hjernen noen som har noe råd, all hjelp motas med takk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 3, 2006 Få tatt diagnose. Kan være en coil ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 3, 2006 Få tatt diagnose. Kan være en coil ? tok å kjørte test med vag com på feilkoder på motor fikk ikke opp noe.. bør vel komme opp hvis det er coil feil er, hadde vert fint.. he he kan det da også være en plugg?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 3, 2006 tok å kjørte test med vag com på feilkoder på motor fikk ikke opp noe.. bør vel komme opp hvis det er coil feil er, hadde vert fint.. he he kan det da også være en plugg?? HEI!! dette skjedde med min også! etter skifte av alle coiler på verksted og 11000 kr uten att noe var løyst, sprøtte eg crc/5-56/wd-40 inn i dei to kontaktene ved luftfilteret( fikk tips hær på forumet) og bilen har gått som F... siden!! det enkle er ofte det beste!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 3, 2006 link til min tråd om samme problem: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=421147#post421147 håper det er like enkelt på din bil, jeg ville testet dette før jeg kjørte på verksted verfall:) lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 3, 2006 bilen skal ikke på noe verksted uansett, hvis jeg ikke får det til uten hjelp av møller kan det heller være.. det er helt uhørt at det skjer sånne ting som med deg, dette bør de finne ut før det har kosta deg 11000 kr. uten grund dette skal prøves snarest. takker så mye.. regener med att dette er tennignsmodulen du sikter til, går ut å prøver nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 3, 2006 vet ikke hva de heter:p .. men er 2 stk som står på en stang mot hverandre ved luftfilteret:) skal aldri på vw igjenn uten att eg ikke har andre utveier:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 3, 2006 Def. luftmassemåler, coil, ladetrykksventil N-75 eller sprekk i innsugsslange? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 3, 2006 Samme sympton på min, uten feilmelding i minnet. Etter en prøvetur på ES ble en coil bytta, og problemet forsvant 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 4, 2006 Def. luftmassemåler, coil, ladetrykksventil N-75 eller sprekk i innsugsslange? sprekk hvorfår kommer det å går da?? ville trodd at det da ville være litt avhengig av trykket. men det er det ikke.. luftmassemålern er bare 2 måneder gammel så tor ikke det er den, føles heller ikke som om den kan lage sånne problemerm det er et tennings problem på en måte.. n-75 ventilen, hvis det hadde vært noe galt med den vil jeg vel sett det på ladetrykket at det var ustabilet eller svinger fort opp og ned.. så har mer tro på en coil eller noe tennigs greier, tenker litt på no bensin greier også skal bytte filter å sånt, men hadde stabilt bensintrykk så er ikke sikker på dette heller men alt må jo prøves.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 4, 2006 Samme sympton på min, uten feilmelding i minnet. Etter en prøvetur på ES ble en coil bytta, og problemet forsvant hvordan fant du hvem coil det var?? hadde en ny og prøvde dere fram?? problemet er at det kommer å går klarer ikke å fram provosere det så er litt vanskelig å få testa også.. var å hadde i crc i alle kontakter i går kveld, prøvekjørte litt etterpå og kjørte lenge da før det kom bitte litt bare på veldig høyt pådrag og over 1 bar trykk så håper det ordner seg. kom på at jeg tok motor vask i forbindelse med no innsygspolering så lurer litt på om det kan ha kommet noe fuktighet inn i en kobling ett eller annet sted.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 4, 2006 Dette er problemet jeg også har!! Hvor får man kjøpt crc??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 4, 2006 crc får man kjøpt alle steder.. f.eks bensinstasjoner! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 4, 2006 Dette er problemet jeg også har!! Hvor får man kjøpt crc??? crc er vanelig universal spray som wd40 og lignende. driver ut fuktighet og lager bedre kontakt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 4, 2006 Er det ikke bedre og bruke Electronic Cleaner i stedet da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 4, 2006 Hadde samme type problem på en A6 jeg hadde for noen år siden. Bilen var inne til feilsøking flere ganger, og takstametret stoppet til slutt på ca kr 15.000,. uten at bilen ble bedre. Så oppdaget jeg, i forbindelse med at jeg tilfeldigvis stod bak bilen da den gikk på tomgang. Motoren ''fjusket'' og eksosdampen stoppet ... (kom ikke ut av eksosrører.) Dagen etter kjørte jeg til Eksos Svendsen, og fikk byttet ut katalysatoren med et rør. Siden har denne bilen ikke fjusket. Verkstedet klarte aldrig å finne feilen, for problemet dukket ikke opp når den var inne til feilsøking .... selvfølgelig !! Det viste seg til slutt at det var noe inni katalysatoren som av og til la seg i en slik stilling at det tettet for eksosen. Mvh T.Nikolaisen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 4, 2006 Hørtes ut som samme jeg hadde på Boran og det kom ut av intet..plutselig bare harket det var ikke bra. Fikk da feil meldingen: "Random misfire dectected" Fikk bytte alle 4 coilpakkene på garanti på Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 4, 2006 hvordan fant du hvem coil det var?? hadde en ny og prøvde dere fram?? Hans på ES Tuning var med på en 500 meters kjøretur, og konstaterte at det var coil-problem. Bilen sto der en dag og var frisk når jeg henta den, det er alt jeg veit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 5, 2006 Får som regel opp feilmelding på coiler. På VAG apparatet står det da: Forbrenningsutsættere registrert syl: 1,2,3 eller 4 alt avhengig av hvem det er. Noen ganger ligger det også feil på lambdaregulering pga feiltenningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 5, 2006 Får som regel opp feilmelding på coiler. På VAG apparatet står det da: Forbrenningsutsættere registrert syl: 1,2,3 eller 4 alt avhengig av hvem det er. Noen ganger ligger det også feil på lambdaregulering pga feiltenningen. Eneste feilmeldingen som kom, var på gass-spjeldet hos meg i hvert fall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 5, 2006 Får som regel opp feilmelding på coiler. På VAG apparatet står det da: Forbrenningsutsættere registrert syl: 1,2,3 eller 4 alt avhengig av hvem det er. Noen ganger ligger det også feil på lambdaregulering pga feiltenningen. det er det jeg synes er litt rart får ikke noe feilmeldinger.. får kjøre litt til å se om det kan dukke opp noe, er så sinnsykt irriterenes med periodiske feil, det eneste jeg har merka er at det kommer bare når motoren er helt varm og har kjørt litt hardt plutslig da kommer det, kan virke fint lenge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 5, 2006 Motortempføler eller LMM. Er ikke alltid diagnoseapparatet klarer å finne feil på disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 5, 2006 Er det ikke bedre og bruke Electronic Cleaner i stedet da? Å syke F... Det funka: rock : bilen er nå normal igjen! Endelig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mars 5, 2006 Å syke F... Det funka: rock : bilen er nå normal igjen! Endelig! så bra, hva gjorde du? hvor hadde du i spray? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mars 5, 2006 Motortempføler eller LMM. Er ikke alltid diagnoseapparatet klarer å finne feil på disse. hvor sitter motor temp føler?? kan disse gi sånne utslag.. går ikke temp instrumentet på denne følern også, bilen blir jo varm like fort som vanelig(målern oppfører seg som norn) jeg har ødelagt lmm måler før, en bare var dårlig og en anne ble nok ødelagt av kn filter, men har da alderi opplevd sånnt før. kan den oppføre seg forskjellig, eller kan den ryke på forskjellige måter??? synes dette høres merkelig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...