Anbefalte innlegg

heisann kjapt spm.

 

Skal det være kile på reimhjulet som står på veiva? bilen er en audi 90 2,3(ng) Det var nemlig ingen kile der nå derimot endel mettallspon... Det er forsåvidt samme reimhjul på alle audi 5'ere etter hva jeg forstår og da sikkert samme kile(visst det er)

 

takker for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det skal nok være en kile der. Og manglende kile er nok grunn til ett og annet motorhavari. Hvis du er heldig er ikke sporet i veia skadd slik at du slipper å bytte den også.

 

Edit: Når jeg ser over tegninger så kan jeg faktisk ikke finne noen kile. Men det må jo være noen form for spor som skal stemme overens mellom veiv og tannreimdrevet. Kan det tenkes at drevet har en innstøpt kile som er slitt av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer, er en innstøpt kile. Det er bare på kamdrevet det er løs kile. Skiftet drevet på en S4 for noen måneder siden, da jeg fant ut at den var brukket. Dette oppdaget vi heldigvis i forbindelse med registerremskift, og unngikk havari..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slik ser hjulet(er det drevet?) ut nå... var nokk derfor det kinna litt lett ja: bh : Så denne skal bare låses fast ved at den går i hakk på veiva? Regner med den er laga sånn at dette hjulet går til h..... før veiva ryker. dvs jeg håper det:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bildet ja....

DSC00360.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare nevne at NG-motoren ikke tåler at registerremmen ryker eller hopper over mange hakk, altså heller ikke at kilen ryker sånn at kamakselen ikke følger veiva. Da bøyer man ventiler..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare nevne at NG-motoren ikke tåler at registerremmen ryker eller hopper over mange hakk, altså heller ikke at kilen ryker sånn at kamakselen ikke følger veiva. Da bøyer man ventiler..

 

Har lite og si, siden jeg kjørte når den plutselig døde på etter at jeg hadde kjørt rolig ut av et kryss... Men skal bytte dette hjulet, be til de høyere makter, komp test, så forhåpentligvis ut og leike i all den nydelige nysnøen. Visst ikke, ønsker jeg å kjøpe komplett topp/delemotor: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.