#1 Skrevet Mars 4, 2006 Er det heldig å kjøre med åpent(cone filter) om vinteren når det er så kaldt ute? -6,-10grader? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 4, 2006 Har ingenting å si så lenge filteret ikke blir pakket med snø.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 4, 2006 om filteret blir pakket med snø er det nok bare å vente på forsikringspenga vel: rolleyes Så motoren tar ikke noe skade av å kjøre ved åpent filter i endel kuldegrader? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 4, 2006 bare du venter med å dra på skikkelig til motoren er varm så. tar lengere tid å varme opp motoren med åpent filter, pga føret som går til forvarminga til luftfilterboksen ikke er der mer.. vet ikke om alle biler har det en gang.. men 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 4, 2006 okaj..da setter jeg det på. takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 4, 2006 Jeg bruker kun det åpne filteret i sommer halvåret. Mye mer dritt - veistøv og salt om vinteren som jeg ikke vil ha inn i motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 4, 2006 Jeg bruker kun det åpne filteret i sommer halvåret. Mye mer dritt - veistøv og salt om vinteren som jeg ikke vil ha inn i motoren. Tja...tjo...veit ikke helt om jeg er enig i at det er mer støv om vinteren men, veisalt i luftfilteret? Filteret sitter da ikke nede på bakken, men for all del..et åpent filter spar inn mer møkk enn et vanlig papirfilter. Det gjør det imidlertid om sommeren også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 4, 2006 Kjører du med Åpent og Bent Owe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 4, 2006 Forvarming av luftfilteret er det et fåtall nyere biler som har, hovedfunksjonen var i gamle dager å unngå ising i forgasser og innsug. Stort sett et ikke-problem. Etter min mening bare tull og unødvendig ekstraarbeid å bytte filter avhengig av sommer og vinter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 4, 2006 Jeg kjører med åpent nå, har ikke hatt noen problemer med det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 4, 2006 Jeg skifta til åpent filter for en mnd sia. Har ikke noen problemer Og at lufta er mer støvete på vinterstid!? TRUKKE HELT PÅ DET NEI!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 4, 2006 for alle dere som skal ha åpent filter, har dere tenkt på sparco sine innsatsfilter? Disse tar ikkje knekken på LMM, og funker like bra. Det eneste er jo at lyden ikkje blir fullt så rå da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 4, 2006 Og at lufta er mer støvete på vinterstid!? TRUKKE HELT PÅ DET NEI!! tro det... tenk på at om vinteren så kjøres det med piggdekk.. og piggdekk sliter asfalten, og ergo det blir MYE MYE mer støv i lufta... samt støv fra grusing osv osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 5, 2006 Kjører du med Åpent og Bent Owe? Har hatt åpent filter på både vr6 en og a4 året rundt og ikke hatt trøbbel med hverken støv eller ødelagte lmm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 5, 2006 Har åpent filter på min, og har kjørt helt prblemfritt ned til -36 grader, så jeg tror ikke kulde er noe problem hvertfall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 5, 2006 tro det... tenk på at om vinteren så kjøres det med piggdekk.. og piggdekk sliter asfalten, og ergo det blir MYE MYE mer støv i lufta... samt støv fra grusing osv osv Mulig... Men husk at på vinteren har vi snø, og den binder mye av støvet...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...