#1 Skrevet Mars 4, 2006 Hei Jeg lurer litt på hvor store felger jeg får plass til på en A3 8L, ikke quattro. Jeg vet jeg skal ha 18", men er litt usikker på hvor brede jeg kan ha de. Tanken er å kjøre 255 eller 265 bak og evnt 235 forand. Noen som vet om dette går, eller må jeg space ut som faen da? Mvh Steinar Bjerke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 4, 2006 Eg har 11x18 bak...Da med adapter som bygger 20mm Står nå 285/30-18 dekk på....Men de skal skiftes til 255/30 (35) - 18 og bilen skal valses 3cm på kvar side bak. Legger med ett bilde av hvordan det ser ut.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 4, 2006 Så ikke akkurat lovlig ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 4, 2006 Det der var 285? Da regner jeg med at du har på full coilover? Det så bra ut, men jeg tror jeg klarer meg med 255/35-18 Men vet du hva du maks man ha på uten å space ut og slik? Eg har 11x18 bak...Da med adapter som bygger 20mmStår nå 285/30-18 dekk på....Men de skal skiftes til 255/30 (35) - 18 og bilen skal valses 3cm på kvar side bak. Legger med ett bilde av hvordan det ser ut.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 5, 2006 Eg har 11x18 bak...Da med adapter som bygger 20mmStår nå 285/30-18 dekk på....Men de skal skiftes til 255/30 (35) - 18 og bilen skal valses 3cm på kvar side bak. Legger med ett bilde av hvordan det ser ut.... Haha, så jo helt fjernt ut uten bredding eller ekstrem valsing 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 5, 2006 Med smalere dekk, 255/35-18 og får dratt ut skjermene et par cm på hver side så blir dette helt rått! tror vi kappa litt drøyt av fjærene bak " border="0" alt=""> 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 5, 2006 Eg har 11x18 bak...Da med adapter som bygger 20mmStår nå 285/30-18 dekk på....Men de skal skiftes til 255/30 (35) - 18 og bilen skal valses 3cm på kvar side bak. Legger med ett bilde av hvordan det ser ut.... Oj oj, det stakk litt utenfor ja... Hadde jeg vært deg, så ville jeg forsøkt å dreie ned spaceren så mye som mulig, i hvertfall til 15mm. Om du får luft i et 255/30 18 dekk på 11x18 er jeg usikker på, men tror det går akkurat. Hvis ikke så er kanskje 255/35 å foretrekke for da har man litt mer dekkside å strekke ut. Men fortsatt endel valsejobb igjen ja, men alt går vel for de som ikke gir seg... Lykke til Og til deg som lurer på litt mindre utfordrende hjul til A3, så er vel 8,5x18 foran og 9,5x18 bak med 225/40 og 255/35 en grei kombinasjon. ET35 foran og 40 bak er ca der det bude ligge tipper jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 5, 2006 Oj oj, det stakk litt utenfor ja... Hadde jeg vært deg, så ville jeg forsøkt å dreie ned spaceren så mye som mulig, i hvertfall til 15mm. Om du får luft i et 255/30 18 dekk på 11x18 er jeg usikker på, men tror det går akkurat. Hvis ikke så er kanskje 255/35 å foretrekke for da har man litt mer dekkside å strekke ut. Men fortsatt endel valsejobb igjen ja, men alt går vel for de som ikke gir seg... Lykke til Og til deg som lurer på litt mindre utfordrende hjul til A3, så er vel 8,5x18 foran og 9,5x18 bak med 225/40 og 255/35 en grei kombinasjon. ET35 foran og 40 bak er ca der det bude ligge tipper jeg. Blir nok 255/35-18 eg går for bak. Bilen skal også inn til lakkering opg valsing denne måneden, og da skal bakskjermene valses 3cm på kvar side.....ET 25 på felgene bak når adapteren på 20mm står på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 5, 2006 Blir nok 255/35-18 eg går for bak.Bilen skal også inn til lakkering opg valsing denne måneden, og da skal bakskjermene valses 3cm på kvar side.....ET 25 på felgene bak når adapteren på 20mm står på. 11x18 ET25 ja, er vel nesten "verdensrekord" uten Rieger GTO bredding/styling det 3 cm bredding/valsning hørtes voldsomt ut da, mitt råd er i hvertfall å prøve å beholde kanten/profilet på bakskjermen slik at ikke stålet står rett ut som et fuglebrett, samt at man må vurdere overgang mellom bakfanger og skjerm fortløpende når man drar ut skjermen. Lykke til, tipper du vil trenge det, men belønninga kommer når hjula er på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 6, 2006 11x18 ET25 ja, er vel nesten "verdensrekord" uten Rieger GTO bredding/styling det 3 cm bredding/valsning hørtes voldsomt ut da, mitt råd er i hvertfall å prøve å beholde kanten/profilet på bakskjermen slik at ikke stålet står rett ut som et fuglebrett, samt at man må vurdere overgang mellom bakfanger og skjerm fortløpende når man drar ut skjermen. Lykke til, tipper du vil trenge det, men belønninga kommer når hjula er på Takker Da skal bilen lakkeres og valses neste mandag.... Bilder kommer når eg får bilen igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 6, 2006 Gleder meg til å se åssen det blir med vals og lakk helt ned.. ;D Lurer om jeg skal valse selv.. Men ikke så mye som deg.. Stå på.. a3 eier ;D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 23, 2006 Fått bilen tilbake eller??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 24, 2006 Fått bilen tilbake eller??? Ikke enda.... Denne uka har han fjernet lister og rettet en bulk. På mandag begynner valsingen... Får bilen tilbake om litt over en uke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 24, 2006 Gledeseg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...