#1 Skrevet Mars 4, 2006 Hei, jeg trenger "nye" bremsecalipper bak på min golf 2 90-mod 1,8 8V gti, jeg har da calipper fra Golf 3 2,0 16V gti, -94 mod som jeg kan få kjøpt for 500,- pr stk. Passer disse overens?? Håpet var å kvitte seg med det store handbrekk-problemet som er på golf 2 calipperene. EU på bilen nærmer seg med stormskritt: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 4, 2006 Jeg kan ikke si helt sikkert om de passer eller ei, men jeg vet hvertfall at golf 4 alu calipere passer har ikke g3 caliperene litt av samme problemet med broken handbrekk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 4, 2006 Både kalippere fra golf 3 og 4 passer. Men kalipperene skal vist ikkje vera nåke bedre enn til golf 2.. ifølge det eg har hørt!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 4, 2006 Både kalippere fra golf 3 og 4 passer. Men kalipperene skal vist ikkje vera nåke bedre enn til golf 2.. ifølge det eg har hørt!!! både golf 3 OG 4?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 4, 2006 Ja, men det er det eg har hørt. Kanskje nåken som veit dette sikkert kan svare på det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 4, 2006 Jeg har en golf 2 med KR motor 16v fra 1986 den har de samme calipperene som min golf 3 VR6 fra 1992 bak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 5, 2006 bryter inn her med litt ot hvis det er greit:o lurer på hva det store handbrekkproblemet er? har en golf 2 16v med dårlig brekk stående, men har ikke gidda å sett på det enda.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 5, 2006 Innfesting på bremseslangene på 3 kontra 4 golf er ikke likt. Banjobolt på 4 ern. Problemet med calipperne/håndbrekkfunksjonen er mekanismen inne i selve calipperen som ruster/blir full av møkk og sitter fast. Kan i noen tilfeller overhales, men anbefaler å kjøpe nye. Ca 3600 kr på Mekonomen for begge. Husk at det er panteordning på calipperne, så der får du igjen 600 kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 5, 2006 Innfesting på bremseslangene på 3 kontra 4 golf er ikke likt. Banjobolt på 4 ern. Problemet med calipperne/håndbrekkfunksjonen er mekanismen inne i selve calipperen som ruster/blir full av møkk og sitter fast. Kan i noen tilfeller overhales, men anbefaler å kjøpe nye. Ca 3600 kr på Mekonomen for begge. Husk at det er panteordning på calipperne, så der får du igjen 600 kr. Dette stemmer, 4'er caliperen har en litt småsær banjokobling, dette løses med å kjøpe fremre bremseslanger fra en A6 fwd, passer som fot i hose. På min bil var A6-rørene lange nok til å kobles rett på de eksisterende bremserørene. Men G4 caliperen er i alu, og skulle ha en annerledes mekanisme på brekket (nettopp pga problemene med g2,3). Men nå husker jeg ikke nøyaktig hva som var forskjellen, eller hvor jeg fikk opplyst dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 5, 2006 finnes det ikke rep.sett til disse da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 5, 2006 finnes det ikke rep.sett til disse da? Så vidt meg bekjent er det bare pakninger og det er ikke de som er problemet, men noe av mekanismen inni. Var iallefall det på både en av toerne mine pluss vr6 en. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 5, 2006 Her får du repsett; http://www.hovwdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=98416 Her får du oså hele calippere: http://www.hovwdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=98415 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 6, 2006 Dette stemmer, 4'er caliperen har en litt småsær banjokobling, dette løses med å kjøpe fremre bremseslanger fra en A6 fwd, passer som fot i hose. På min bil var A6-rørene lange nok til å kobles rett på de eksisterende bremserørene. Men G4 caliperen er i alu, og skulle ha en annerledes mekanisme på brekket (nettopp pga problemene med g2,3). Men nå husker jeg ikke nøyaktig hva som var forskjellen, eller hvor jeg fikk opplyst dette Så G4 burde fungere noenlunde bra, og passer på G2 med fremre slanger fra A6?? Og G2 handbrekkwaierene passer på G4 calipperene? Takker for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 6, 2006 Golf 4 calippere er ikke særlig mye bedre enn Golf 2/3 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 6, 2006 Golf 4 calippere er ikke særlig mye bedre enn Golf 2/3 hmmm, ok, men de er jo noen år nyere da, og burde ihvertfall holde en stund?? I det minste til EU kontrollen?? Kansje jeg like greit skal prøve og demontere dem jeg har og "overhale" dem og se om jeg får de gjennom EU-kontrollen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 6, 2006 må det bestilles fra danmark da? har ikke mekonomen f.eks da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 7, 2006 Dette stemmer, 4'er caliperen har en litt småsær banjokobling, dette løses med å kjøpe fremre bremseslanger fra en A6 fwd, passer som fot i hose. På min bil var A6-rørene lange nok til å kobles rett på de eksisterende bremserørene. Men G4 caliperen er i alu, og skulle ha en annerledes mekanisme på brekket (nettopp pga problemene med g2,3). Men nå husker jeg ikke nøyaktig hva som var forskjellen, eller hvor jeg fikk opplyst dette Fra hvilken årsmodell A6 tok du bremseslanger fra?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 7, 2006 Vet ikke om mekonomen har, men å bestille fra Danmark er helt safe, og greit delene kommer i posten etter noen dager. egentlig et genialt sted å handle, har selv vært å sett på delelageret deres i Vidborg. det er gigantisk, og de fleste av delene er orginaldeler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 7, 2006 Fra hvilken årsmodell A6 tok du bremseslanger fra?? Vedrørende at g4 caliperene er like crappy som alt det andre VAG bruker så står her jo litt innspill: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=10834&page=2&pp=40&highlight=golf+caliper og USA delenr: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=44689&highlight=8e0 norsk delenr som jeg brukte: 8E0 611 764K 8E0 611 763K de brukes på a6 fra 98-05, koster svin, og passet rett på i begge ender 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 8, 2006 Vedrørende at g4 caliperene er like crappy som alt det andre VAG bruker så står her jo litt innspill: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=10834&page=2&pp=40&highlight=golf+caliper og USA delenr: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=44689&highlight=8e0 norsk delenr som jeg brukte: 8E0 611 764K 8E0 611 763K de brukes på a6 fra 98-05, koster svin, og passet rett på i begge ender Ok, takker! Vi får se hva jeg gjør, kansje jeg prøver rep.settet fra danmark først:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 8, 2006 Sjekk ut http://www.krogslund.no eller ring 63975797, de prisen er 40-50% under mekonomen! og der er det sett med 2 calippere + klosser og monterinssett! mvh Tom Roger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 22, 2008 Blåser liv i denne nett eg.. Har eit calipper fra ein golf 3 på hand.. passer denne på min golf 2?? dette gjeld førersida bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...