Hvilken servo olje på 3B motor?

Anbefalte innlegg

den tanken som står ved siden av bremsevæskebeholderen, ka type olje som skal nedpå der? fikk en rød melding på auto checken til far min i går -"brems und hydraulikanlage", og sjekka beholderen så var den jaggu meg tom... help please?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun original grønn Audi-olje, G002000. LHM-olje (grønn, til Citroen) kan visst også brukes. For all del ingen "servostyringolje" eller vanlig ATF sånn som en del andre biler skal ha..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, må vel på en møller forhandler for å få tak i det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er på denne tanken, ka er det brukt til? Far min har nivåregulerte støtdempera bak, og trur disse lekker.. lurer på om det er derfor det er tomt i tanken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må på Møller for originaloljen ja. Oljen går til servostyring, bremsekraftforsterker og nivåregulering. Har sikkert en lekkasje bak der om tanken plutselig mistet mesteparten av innholdet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.. Kan vel prøve meg på at møller skal fylle på da, ettersom at demperne fortsatt er garanti på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakka med berge & co i stryn idag, og det skulle bare mangle at dette kom på garantien. fikk med ei flaske olje gratis som eg kunne tømme på, så skulle dei etterfylle ved støtdemper bytte.. Fikk time til bilen 15. mars. Bra service!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.