#1 Skrevet Mars 4, 2006 Er det noen som har noe erfaring med spazere?? Kunne tenkt meg å få felgene på bakakslingen litt lenger ut. Vil ha de like langt ut som framme... Er jo ikke så mye det er snakk om her då. Men vil dette gå noe utover kjøreegenskapene?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 4, 2006 Har 6mm på min bak. Sporer litt mere da på dei gode Vestlandsveiene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 5, 2006 Spacere kan få følger for ESP'en, hvis bilen har det. Slå inn tidligere fordi den tror at bilen spinner grunnet bredere sporvidde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 5, 2006 Spacere kan få følger for ESP'en, hvis bilen har det. Slå inn tidligere fordi den tror at bilen spinner grunnet bredere sporvidde. ESP'en bruker jo ABS-sensorene som igjen bruker ABS-kransen? Kan ikke skjønne at spacere skal lure ESP'en til å tro at bilen spinner? Her trengs det en avhandling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 5, 2006 ESP'en bruker jo ABS-sensorene som igjen bruker ABS-kransen? Kan ikke skjønne at spacere skal lure ESP'en til å tro at bilen spinner? Her trengs det en avhandling Mulig det, men på min bil med spacere og max rattutslag, så tror esp'en at det spinner. Og da snakker jeg av erfaring. Tørr asfalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 5, 2006 Moderne fasiliteter som ABS og ESP skal jeg ikke driste meg til å si noe om. Når det gjelder spacere så har jeg derimot "litt" erfaring. Det som er aller viktigst er å velge spacere som har korrekt navåpning og boltsirkel. Dermed kan man utelukke billige universalspacere tilsvarende de man f.eks. får på Tema. Om du skal ha 10mm eller mer per side anbefales det sterkt å velge den utførelsen som har kant på senteråpningen. Dette vil lette montering av hjul vesentlig. Sørg også for å få bolter som er lange nok! Bra spacere lager FK, H&R og Power-Tech (det er disse som faller meg inn i første omgang og som jeg selv har gode erfaringer med). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 5, 2006 Mulig det, men på min bil med spacere og max rattutslag, så tror esp'en at det spinner. Og da snakker jeg av erfaring. Tørr asfalt. Når dekkene på samme aksel står lengere fra hverandre vil det ytterste dekket i en sving gå fortere rundt enn det ville gjort om dekkene stod med orginal lengde frahverandre. Med 6mm spacere på hver side er dekket i yttersvingen 12mm lengere ut enn dekket i innersvingen og vil da kjøre en lengere strekning enn normalt. Hvis ESP'en er forhåndsprogrammert med informasjon om hvor mye raskere dekket i yttersvingen kan kjøre enn det i innersvingen (ved maks rattustlag) vil selvsagt overskridelser registreres som hjulspinn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 5, 2006 Når dekkene på samme aksel står lengere fra hverandre vil det ytterste dekket i en sving gå fortere rundt enn det ville gjort om dekkene stod med orginal lengde frahverandre. Med 6mm spacere på hver side er dekket i yttersvingen 12mm lengere ut enn dekket i innersvingen og vil da kjøre en lengere strekning enn normalt. Hvis ESP'en er forhåndsprogrammert med informasjon om hvor mye raskere dekket i yttersvingen kan kjøre enn det i innersvingen (ved maks rattustlag) vil selvsagt overskridelser registreres som hjulspinn. Var det jeg gikk ut i fra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 5, 2006 Er det noen som har noe erfaring med spazere??Kunne tenkt meg å få felgene på bakakslingen litt lenger ut. Vil ha de like langt ut som framme... Er jo ikke så mye det er snakk om her då. Men vil dette gå noe utover kjøreegenskapene?? Bortsett fra ESP bagatellen, merker jeg ikke noe til at spacerene går utover kjøreegenskapene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...