panser-wiren han røket.. Hvordan få opp panseret?

Anbefalte innlegg

Som sagt.. wiren til å åpne panseret har røket.. og får ikke opp panseret.. hvordan skal jeg få det opp nå? Noen smarte løsninger slik jeg kan få det opp??

Det er snakk om en Audi Cab -92

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at den har røket?

På min hoppet den av. fikk slengtn på bukken & hekta på wiren igjen. kan sikkert gjøre det uten bukk også avhengig av hvor lav bilen din er.

Ett alternativ kan kanskje være å plukke ut grillen... ? :confused: vet ikke helt hvordan denne er festet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe:o nesten som du har et problem.. vet ikke på den, men viss du kommer under bilen forran så kanskje du klarer å nå låsene slik at du kan løse dem ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riv av grillen vist det er mulig uten å ødelegge den.. eller legg deg under bilen å kjemp deg opp til låsen å se om du får tak i vaieren som står igjen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den er ikke hoppet av.. For den har røket inne i bilen..ved håndtaket.. og så forsvant den langt inne i strømpa... :(

får prøve å skjære opp strømpa for å se om jeg når den...

Har lite lyst å raske ut grillen siden jeg akkurat har montert på en splitter ny RS2-grill... :/ Pluss det er jo så forbannede trangt inne i motorrommet at d kan bli vanskelig å kommer til under i fra... :(

Hm... Har fått meg et problem der.....

edit: Viss jeg får tak i wiren og får opnet panseret... Hvor inviklet er det å skifte dennen wiren? Synest jeg såg den gikk inn i sideskjermen en gang... Tror dette er mye arbeid.. noen som har prøv å bytte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan hende du greier å løse ut låsehakene med en skrutrekker inn gjennom grillen. Jeg har åpnet panseret med denne måten før, men vel og merke uten grill montert. Så en utfordring har du nok :) Synes å huske fra B4-panseret at du ikke greier å få av grillen uten å knekke noe.

Panserwiren går ut gjennom et hull oppe ved sikringsboksen (kommer ut oppunder panseret helt innme ruta på førersida. Du burde ha såpass mye wire tilgjengelig inne i bilen at du får kutta av litt strømpe og finne igjen stålstrengen inni.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

åjåjåj... hadde flaks i dag..... :) Skar vekk 5 cm av strømpa, og titt-tei der var wiren.. :) Fikk åpnet panseret igjen.. :)

Kjika litt på grillen, men hadde vert utrolig vanskelig å fått åpnet panseret uten og ha av grilllen, noe som ikke går uten å ødelegge...

Men er det mye styr å bytte denne wiren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke testa det her på Audi, men bytta wire til bagasjelokk-åpneren på Civic'en jeg hadde en gang i verden. Selv om den wiren nødvendigvis var en del lengre enn den til panseråpneren din, så klarte jeg (utrolig nok) å bare dra ut den gamle wiren og dytte den nye inn, hele veien.

Finnes helt sikkert bedre måter å løse dette på, men det der funka hvertfall for meg. Så du kan jo i det minste prøve :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

åjåjåj... hadde flaks i dag..... :) Skar vekk 5 cm av strømpa, og titt-tei der var wiren.. :) Fikk åpnet panseret igjen.. :)

Kjika litt på grillen, men hadde vert utrolig vanskelig å fått åpnet panseret uten og ha av grilllen, noe som ikke går uten å ødelegge...

Men er det mye styr å bytte denne wiren?

Hvis jeg ikke tar helt feil ligger wiren langs med skjermkanten, gjennom en liten åpning i vannkassa og ned gjennom ei gummiforing inn i kupeen. Inni bilen må du skru løs nedre del av dashen under rattet for å komme til der wiren entrer kupeen. Men lettest er det vel bare å åpne panseret og følge wiren, så ser du da raskt hva som må til :)

Heldig at du fant igjen wiren da, hadde blitt et prosjekt å fått løsna låsene gjennom grillen ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg ikke tar helt feil ligger wiren langs med skjermkanten, gjennom en liten åpning i vannkassa og ned gjennom ei gummiforing inn i kupeen. Inni bilen må du skru løs nedre del av dashen under rattet for å komme til der wiren entrer kupeen. Men lettest er det vel bare å åpne panseret og følge wiren, så ser du da raskt hva som må til :)

Heldig at du fant igjen wiren da, hadde blitt et prosjekt å fått løsna låsene gjennom grillen ja :)

Heh, ja.. hadde flaks... :) hadde blitt et prosjekt viss jeg ikke hadde fått tak i den.... ja.. får følge den fremover og se om jeg finner føringen...

Men takker folkz :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ikke og feste den nye wiren i den gammle og bruke den gammle for å trekke på plass den nye da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ikke og feste den nye wiren i den gammle og bruke den gammle for å trekke på plass den nye da?

Ja.. har faktisk vert inne på tanken... blir nokk å prøve dette først. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.