#1 Skrevet Mars 5, 2006 Da jeg ikke er en hyler på dette å bytte farge på ting i photshop, lurer jeg på om det er noen som hadde giddet å byttet farge på disse felgene. Gjerne komme med noen kreative forslag? Men fargen jeg spesielt ønsker å se er GULL, gjerne et par ulike gull farger. Skriv også gjerne kort hvordan dere går fram for å bytte farge? Testet litt,men vanskelig å få det til å se realistisk, og ikke male utenfor. Dårlige bilder tatt med mobil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 5, 2006 jeg sjonglerer mellom gul å rød å et par andre farger når jeg skal ha gull.. på colorbalance! uansett så har jeg et lite bidrag her.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 5, 2006 Kan du sette den fargen på de felgene som allerede står på bilen også? Er også litt intressert i hvordan du går fram for å feks bare farge felgene? TEstet litt med lassoen, men da må en være sykt flink å merke, uten at en skal få det utenfor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 5, 2006 det skal jeg gjøre vet du.. jeg markerer felgene med rundingen øverst til venstre på menyen om du skjønner.. du lager en runding å høyreklikker på musa for å få transform selection.. deretter når du har markert felgen perfekt så trykker du på apply transfirmation og finner tak i color balance eller hue/saturation! litt vanskelig og forklare med å skrive .. men du får prøve deg fram.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 5, 2006 der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 5, 2006 Flotte greier, får teste litt senere. Dersom andre har andre bidrag hadde det også vert flotte greier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 5, 2006 Synes jo det er litt morro det her. Skal lakkere mine egne "gull" (pussinga står for tur nå). Så slenger med et par nyansert av gull/bronse... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 5, 2006 Takker og bukker Bruker du samme fremgangsmåte som nevnt ovenfor? Dersom ikke hadde det vert fint om du hadde giddet å skrevet kjapt hvordan du går frem. Så kan en lære dette en gang for alle greitt å kunne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 5, 2006 hva med å polere..? (bakfelgen ble ikke helt heldig men...) nyttig side for PS: http://www.digimods.co.uk/tutorials/tutorials.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 6, 2006 Takker og bukker Bruker du samme fremgangsmåte som nevnt ovenfor? Dersom ikke hadde det vert fint om du hadde giddet å skrevet kjapt hvordan du går frem. Så kan en lære dette en gang for alle greitt å kunne Bruker ikke helt samme metode som nevnt over. Markerer rundt felgen med lasso-tool (den der du kan trykke en og en gang og dra streker mellom punktene). Når denne er markert, trykker jeg Ctrl+C for å kopiere og Ctrl+V. Da limer du inn denne markeringa som et nytt "layer". (Pass på at du står på hovedlayeret når du gjør dette). Når du har gjort dette, gå inn på image->adjustments->variations. Så er det bare å eksprimentere med fargene. Husk å klipp vekk de områdene av det nye layeret du ikke vil ha farge (som f.eks på bremseskiver etc.). For at det skal se litt mer naturlig ut, så setter jeg ned "opacity" (rett over layers). Gjør så det samme for den andre felgen..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...