Anbefalte innlegg

har lav tempratur på pasaten ved kjøring. under 70 grader. men om den står i ro/kø kjøring stiger den for over 100...

 

dette er jo ikke helt bra. Noen som har en ide på dette ?

 

termostat er byttet nylig. ikke noe forsjell.

viftene slår ikke inn før eg setter på ac.

 

er det noe rele som styrer viftene som kansje er gåent ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luft i systemet?

Viftene som starter når du skrur på ac er du sikker på at det er radiator vifta og ikke ac/kupe viftene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har opplevd det motsatte på Peugeoten på jobb (den har også moderne diesel-motor), der ligger tempen på 88 ved kjøring, faller til 70 på tomgang.

 

Uansett så høres det ut som bilen din har full sirkulasjon til radiatoren hele tiden. Kanskje den nye termostaten er defekt? Hadde du samme symptomer før termostat ble byttet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt samme symptomer.

Hos meg skyldtes det luft boble ved termostaten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 1.9 ligger på 90grader på tomgang, men synker til nærmere 70 når jeg kjører. Bra kjøling.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å lufte litt i kjølesystemet..

 

Kjør til bilen blir varm så termostaten åpner, deretter åpner du opp lokket til kjølesystemet. Er det luft der nå bør den forsvinne etter hvert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for tips, skal prøve det siste så snart eg får tid.... tror eg jobber for mye...

 

Men symtomene har altid vert slik.

Hvilken vifter som starter, vel det er kun 2 svære saker der framme, begge starter når eg trykker inn ac. ikke ellers.

 

 

 

 

: og hvorfor får eg ikke mail besjed lengre når det er komt svar....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Har opplevd det motsatte på Peugeoten på jobb (den har også moderne diesel-motor), der ligger tempen på 88 ved kjøring, faller til 70 på tomgang.

Er ikke dette vanlig på dieselbiler da? Dem bakker seg kald, mens bensinbiler bakker seg varm...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Jan-Åke Kolås

: og hvorfor får eg ikke mail besjed lengre når det er komt svar....

Kanskje du har glemt å hake "Email Notification" når du skriver svar eller starter en ny tråd...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.