#1 Skrevet Mars 6, 2006 Hei, skal skifte toppaking og tetninger på bilen nå, er det noe mere som bør skiftes i samme slengen? mvh. Kim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 6, 2006 Vannpumpa, er en svak het ved VR6, har vært m å dratt til strekk bolter på en VR6 topp før, alt for mange av dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 6, 2006 Vannpumpa, er en svak het ved VR6, har vært m å dratt til strekk bolter på en VR6 topp før, alt for mange av dem. Teller vel rundt 20 husker jeg rett. Og Runar har rett ang vannpumpe. Eller stortsett HELE vann systemet er noe herk. Men dette finner du ut hvis du skal ha bilen en stund. Jeg vet hvordan det er etter 6 år med elendighet. hehe. Derfor så har jeg gardert meg på Golfen jeg har nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 7, 2006 Etter litt spørring så har jeg kommet fram til å skifte dette: Ventiltetninger, Topp pakning, Strekkbolter, Vannpumpe, Strammer (reg. kjede), Tennplugger (NGK BKR5EKU) Er mye som allerede er skiftet også: Hus - 357 972 752 Vannpumpe - 251 965 561 B Formotstand - 1h0 959 263 varmeveksler 1h1 819 031 a Termostat 075 121 113 D Gjennomføring 1h0 853 586 Rotor 021 905 225 C Fordelerlokk 021 905 207 Turtallsføler 1j0 927 803 Er de kvitteringene jeg har her liggende. Vannpumpa ble skiftet 22.10.2004, er det nødvendig å skifte igjen? Mvh. Kim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 7, 2006 Vannpumpa ble skiftet 22.10.2004, er det nødvendig å skifte igjen? Mvh. Kim Nei, ikke nødvendig. Bare at ei vannpumpe fra 1992, kan ha en tendens til å være sliten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 7, 2006 Nei, ikke nødvendig. Bare at ei vannpumpe fra 1992, kan ha en tendens til å være sliten. ok, bra. da fjerner jeg denne fra bestillingslista;) Skal ta turen til nabonen snart som elsker å skru motorer, bygger biler, kjøper amerikanske byggsett å setter sammen. så han vil nok hjelpe tenker jeg, har en del peiling på v6/v8 og diverse motorer:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 7, 2006 http://www.hovwdiaudi.dk/product/ Her kjøpte jeg alt jeg trengte til min VR6 når jeg gjorde samme jobben, du må skifte vannrør fra vannpumpe til termostathus. og du må skifte Stempelringer å hone sylindrene når du har av toppen, kjøp to sett med stempelringer til en 1,8 KR eller Pl motor det er billigere enn å løse da de fåes kun i sett med 4. Lykke til, ps fjern støtfanger og front før du gjør noe annet. Ps ikke noe å spare på med vannpumpe, den er billig om du kjøper den i Danmark strekkbolter måtte jeg få på mekonomen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...