Ta av dørtrkk på coupe..?

Anbefalte innlegg

Skal sette på andre dører med elektriske vinduer på coupen, så lurer på om noen har tatt av dør trekkene før..? vil ikke ødlegge noe..

Skulle også tatt av de pyntelistene inni bilen da de skal lakkeres i bilens farge; hadde vert fint med tips der å..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sette på andre dører med elektriske vinduer på coupen, så lurer på om noen har tatt av dør trekkene før..? vil ikke ødlegge noe..

Skulle også tatt av de pyntelistene inni bilen da de skal lakkeres i bilens farge; hadde vert fint med tips der å..

På sedan er det følgende fremgangsmåte;

To skruer i hver sin ende i toppen av dørtrekket. (Dvs en ved A-, og en ved B-stolpe.

Løsne vindusveiv.

Skru ut innvendig "dørhåndtak", der du tar i når du lukker døra (To skruer fra unndersiden)

Bak dørhåndtaket/dekslet sitter det tre-fire-fem skruer som fester dørdrekket skikkelig til døra.

 

Når alt dette er gjort, drar du bare trekket rett opp. Pass på for eventuelle gummiklips som spruter i alle retninger. Husk også at dørtrekket fremdeles henger i wiren til dørlåsen, og eventuelt el-speil :=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker: rock :

Da får vi prøve..

 

Ingen som hvet noe om de listene inni bilen, de i "treverk".. hvordan få av de..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av vindussveiva. Skru ut skruene på på toppen. Det innvendige håndtaket er skrudd med umbrako. Hvis du kikker litt rundt på håndtaket så finner du noen små hull som umbrakoskruene er et stykke inni. Er vel 3 stk? Det holder å bare løsne på skruene, og dra håndtaket av. Skru av festene for håndtaket, dra ut dørtrekket i bunn, og løft det av :)

Ps: Når du setter det sammen igjen, så pass på å få lås knappen opp av hullet. Hvis ikke så har du et problem når du smekker igjen døra. Been there : bråk :

 

Treverket er limt på tror jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru ut innvendig "dørhåndtak", der du tar i når du lukker døra (To skruer fra unndersiden)

 

Ser at du skriver dette er for sedan... men på min Coupe mener jeg på at det er tre skruer fra undersiden (en i framkant, en i midten og en i bakkant).

 

Bak dørhåndtaket/dekslet sitter det tre-fire-fem skruer som fester dørdrekket skikkelig til døra.

 

Sitter to her på Coupe'n hvis jeg ikke husker mye feil. Disse holder to "klips" som dørhåndtaket "strammes" rundt ved hjelp av to av de skruene som er nevnt over. Samt at det holder dørtrekket til døra som du skriver.

 

Når alt dette er gjort, drar du bare trekket rett opp. Pass på for eventuelle gummiklips som spruter i alle retninger. Husk også at dørtrekket fremdeles henger i wiren til dørlåsen, og eventuelt el-speil :=)

 

Wiren etc kan hukes av før man løfter av dørtrekket! Det er enklest synest jeg...:) Løft ut håndtaket du åpner døren fra innsiden med, der kommer det en skru til syne under. Skru ut denne. Trekk hele "håndtaket" litt framover, og deretter utover. Huk av wiren på baksiden (festet med ett klips og en "krok" på enden).

 

Ingen som hvet noe om de listene inni bilen, de i "treverk".. hvordan få av de..?

 

Disse er festet med fullt av små runde klips på baksiden. På dørtrekket ser du hvordan det er når du får tatt av dette. Er også festet slik på f.eks. dashbordet. Kommer vel til her ved å skru ned hanskerommet (?).

I midtkonsollen tror jeg kanskje du må skru av/ut hele midtkonsollen...husker ikke helt hvordan det var.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wiren etc kan hukes av før man løfter av dørtrekket! Det er enklest synest jeg...:) Løft ut håndtaket du åpner døren fra innsiden med, der kommer det en skru til syne under. Skru ut denne. Trekk hele "håndtaket" litt framover, og deretter utover. Huk av wiren på baksiden (festet med ett klips og en "krok" på enden).

 

Glemte helt at wiren såklart må hektes av FØR man drar av dørtrekket.

Blanda litt med A4 der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.