#1 Skrevet Mars 6, 2006 Har kommet over et sett 17" smidde originalfelger fra en A8. Disse er da i "chromsilber"-utførelse, altså en slags halvblank, litt dypere blank enn vanlig sølvlakkering. Lakken på et par av felgene er dessverre ikke særlig pen. Er dette en farge som lar seg lakkere? Å helpolere felgene utgår på en vanlig bruksbil (liker dessuten ikke sånn bling-greier), og vanlig sølvlakk blir litt for kjedelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 6, 2006 dette har jeg også lurt på siden det er noe lignende på mine rs4 felger. er vel noe slags effektlakk greier. problemet mitt er at jeg har en felg som er byttet, som da er vanlig sølv. men har ikke undersøkt noe særlig om det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 6, 2006 Ja, ser ut som det nærmest er aluminiumet som er polert litt og så bare klarlakket, men det er vel en eller annen lakk. Har sett flere felger med omtrent samme "fargetone" som er lakkert, men det aner meg at denne lakken sikkert koster en formue.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 6, 2006 sikkert en mulighet for det ja. går jo ann å høre med en lakkerer kanskje. Jeg har vurdert å bare lakke dem med vanlig sølv-felglakk, men det er jo så mye penere orginalt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 9, 2006 For å få klarhet i hva slags overflate det er snakk om legger jeg ved et bilde. Det er klarlakk over denne polerte overflaten. Er det i det hele tatt mulig å "gjenskape" denne overflaten på enkeltområder? Er to/tre felger som er helt fine, men en som det bør gjøres noe med før bruk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...