#1 Skrevet April 4, 2004 Like etter at jeg kjøpte bilen, ga den 3-delte kontakten seg pga tretthet i plasten. Derfor måtte jeg "tjuvkoble" kabelsko på ledningene ( i stedet for å bytte hele fordeleren). Dette funka fint i 9 mnd, helt til i dag. Den ene ledningen har visstnok glidd litt opp og blitt slitt av. Dermed er ledningen for kort til å sette på nye kabelsko..... Jeg tenkte derfor, om det ikke er altfor mye stress, å ordne en ny ledning for denne. Jeg må få av det "lokket" som sitter under rotoren for å få opp registratoren. Noen som vet hvordan man løsner dette lokket? Hva kan et huggeri forlange for en brukt tenningsfordeler? om jeg finner ut at dette tar for mye tid før jeg drar på påskeferie (bilen må være klar i morra kveld). mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 4, 2004 På den som sitter i G60 må det "tannhjulet" i enden av fordeler av, (sitter med en liten låsesplint) og da kan du dra ut akselen av "huset".....med det "lokket"...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 4, 2004 har prøvd å få ut denne splinten, men det lar seg ikke gjøre. Satte en dor på og forsøkte å slå med hammer, men ingenting løsnet. Har noen et godt tips å komme med? Løsningen blir nok å bruke noen kroner hos høggern i morra. Vet de har en NG 2,3 inne, og den skal passe på min NF 2,3. Men takk for svar! mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 4, 2004 Opprinnelig postet av Eivind Windspoll Løsningen blir nok å bruke noen kroner hos høggern i morra. Vet de har en NG 2,3 inne, og den skal passe på min NF 2,3. hvis du skal demontere selv blir det gøy. På NG'en som jeg hadde var fordeleren skrudd fast med en bolt uten hode (av den typen som knekker av hodet ved riktig Nm) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 4, 2004 hmm...det høres jo litt merkelig ut. Det er jo en slags måneformet sak som holder på plass fordeleren, og den er skrudd fast med en mutter. Om mutteren knekker av, vil det ikke være mye vits i den holderen? På min er det i hvertfall bare å løsne dette og trekke rotoren rett ut. mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 4, 2004 Den splinten satt noe jæ*** på min også men den måtte gi tapt etterhvert....kan hjelpe litt om du varmer den litt først.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 4, 2004 Så i hvertfall sånn ut på Cabben min, men så prøvde jeg aldri å skru den av heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 4, 2004 Nikolai: Jeg tror jeg driter i den mekkinga, begynner å bli lei av "å så har me no juksa litt" Per: På den måneformede holderen ser det ut som om det er en som er knekt av, men like under sitter en mutter som bare skrues av. I hvertfall slik det ser ut på min. Men jeg kan sjekke etka, så lærer vi kanskje noe i dag begge to mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 5, 2004 Opprinnelig postet av Per Lindgren hvis du skal demontere selv blir det gøy. På NG'en som jeg hadde var fordeleren skrudd fast med en bolt uten hode (av den typen som knekker av hodet ved riktig Nm) Dette dekselet er en "plombering" fra fabrikk.. Under sitter mutteren som holder bøylen på fordeleren, og denne skal normalt ikke justeres på, men må selvsagt av dersom man skal skifte fordeler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 5, 2004 Jeg fikk tak i ny fordeler i dag. Ga 400 for den, billig det Plomben satt på der, så den måtte av, dvs jeg tok en hammer og meisel og fikk vridd den bort fra mutteren. Så det gikk da greit etterhvert Nå skal jeg ut å montere inn, ser for meg et lite prosjekt, da jeg har mistet merkinga... (dvs monterte et hakk feil, og fikk ikke start) Men det ordner seg vel. Om 5'erne ikke tenner på plugg nummer 1, rop ut!!! mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 5, 2004 Da var ny tenningsfordeler på plass. Har vært ute å testet litt nå, grovjusterte tenninga. Den går helt fint på tomgang, ca 800 o/min. Men lurer på at den ikke har samme draget som før. Hadde i hvertfall et lite kick ved akselerasjon fra ca 3500 o/min på 4. før, virker litt latere nå. Kanskje jeg bare har fått det for meg at det er ca 230hk i bilen, noe det jo desverre ikke er.... Fordelerlokket er slitt, så skal bytte det i morra før jeg finjusterer den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...