Bytte ut org vifte på motor til el.vifte på S4 AAN

Anbefalte innlegg

Du tar nok feil ja :)

 

Er elektrisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er den det? når man ruser bilen så SUUUUSer jo vifta som bare det. Og den sviver lenge (sakte, til den stopper av seg selv) etterpå motoren er stoppet.........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du tar nok feil ja :)

 

Er elektrisk.

 

Sitter både elektrisk vifte og viscovifte i S4/S6.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men den som er elektrisk på min starter bare når klimaanlegget er på tror jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

My bad... :) er det begge deler på en gang? Har ihvertfall sett med bare el vifte før. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer det, to små i tillegg som starter med climaen, og alle har vel det...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ekstraviften(e) (jeg har bare en..) har vel så vidt jeg vet tre 'trinn':

1. laveste hastighet når den går sammen med sirkulasjonspumpa, såkalt 'after-run'. (test ved å kortslutte de to pinnene på føleren ved siden av multifunk-giveren.)

2. mellomhastighet ved bruk av A/C

3. full guffe når bilen blir for varm, kobler du av viskosevifta, kan du få høre denne ved ca. 105 grader på måleren. (eller noe.. Husker ikke alt dette lenger..)

Motstanden for de to første trinnnene er montert på rammevangen rett over intercooleren.

 

Tar du av viskosevifta, er du igrunn bare i faresonen ved kjøring på lav eller middels fart i svært høy temperatur, i Norge bør ekstraviften gjøre susen. (pun intended.. :P)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.