#1 Skrevet Mars 7, 2006 Som topic sier så starter ikke bilen min lengre. Skulle starte opp bilen for å kjøre på jobb på mandag morgen. Fikk igang bilen, men etter ca 30 sekunder stoppet den bare etter det har den ikke startet. Mandag morgen var det -25 grader her da... Det er nytt batteri på bilen og nye tennplugger. Når jeg prøver å starte bilen med batterilader så hoster den til bare en og annen gang, men kommer liksom ikke igang. Noen som har noen peiling på hva det kan være som feiler den??? HASTER!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 7, 2006 Som topic sier så starter ikke bilen min lengre. Skulle starte opp bilen for å kjøre på jobb på mandag morgen.Fikk igang bilen, men etter ca 30 sekunder stoppet den bare etter det har den ikke startet. Mandag morgen var det -25 grader her da... Det er nytt batteri på bilen og nye tennplugger. Når jeg prøver å starte bilen med batterilader så hoster den til bare en og annen gang, men kommer liksom ikke igang. Noen som har noen peiling på hva det kan være som feiler den??? HASTER!!!! er det ikke kondens eller noe som har frosset igjen da...? ot: arbeidsbilen min starta heller ikke på mandag:o .....den starter bestandig! så det var jævli kaldt her...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 7, 2006 Som topic sier så starter ikke bilen min lengre. Skulle starte opp bilen for å kjøre på jobb på mandag morgen.Fikk igang bilen, men etter ca 30 sekunder stoppet den bare etter det har den ikke startet. Mandag morgen var det -25 grader her da... Det er nytt batteri på bilen og nye tennplugger. Når jeg prøver å starte bilen med batterilader så hoster den til bare en og annen gang, men kommer liksom ikke igang. Noen som har noen peiling på hva det kan være som feiler den??? HASTER!!!! du har fått samme syndrom som meg.. er ikke sikker på hva det er.. men min motor trenger ikke startes lenger heller da.. Hallgiver eller vanntempsensor? min starter om jeg triller den igang da.. mye hosting og harking først og kakkling når den starter:fy: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 8, 2006 bilen sto parkert på Norpolen i helga.. -37 da jeg parkerte fredag. Startet opp i rundt 30 minus på søndag. Eneste problemet da var at jeg fikk trøbbel med tomgangsregulatoren. Da jeg slapp gassen stoppa motoren, og den ville helst ikke gå. Men med litt tvang så ordnet det seg.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 8, 2006 Stakkars biler, syns oppriktig synd på både biler og eiere når det er over 30 blå ute. Blir nesten glad for at dieselvogna mi står innendørs i +20 til snøen har gått Til topic: Jeg har også troa på det som ble nevnt om kondens som har frosset til is. Trenger ikke være mye kondens på tanken for å lage nok is til å tette igjen f.eks. bensinfilteret. Sikkert mye annet som kan fryse/tette seg også. Hvis du har noen som helst mulighet til å få varma opp bilen noen grader i det minste, så hadde det sikkert hjulpet litt. Hvis den har fått bensin så er den sikkert god og våt innvendig etter at du har prøvd å starte den også da, men det vil vel tørke opp igjen ganske fort kanskje... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 20, 2006 Da har jeg hentet bilen fra verkstedet. Status: Friskere. Grunnen til problemet: Fikk for tykk blanding ved kald motor uten pådrag (tomgang). Fikk beskjed om å ikke kjøre rolig lengre. hehe Endelig en grunn til å kjøre litt friskere enn vanlig. Må vel sjekke om det kan være noe med chippen på bilen som gjør det kanskje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...