hei: Prob med girøverføring

Anbefalte innlegg

Som sagt har jeg problemer med giringen. dette gjelder kunn når jeg skal sette den i 1.gir..og er "litt" treg ned til andre men, 3 4 5 6 +rev går som normalt..Det skal seies at jeg bom gira fra 1.til 2 når vi holdt på å ladda...Blei kanskje litt for brutalt..Dem på møller mente d kanskje va overføringen som hadde skipplet seg...Ikkje veit ej..Håper bare at kasse ikkje er gåen for den er ikkje gammel av dato:( Noen som har et tips eller 2?

hva koster det overføringer fra rs2?...det er det som sitter på no..

Takker for alle svar

 

mvh

 

Ole johnny Tønnesen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var kassa helt perfekt fra før, og så ble plutselig dårlig etter at du bomgira?

Første jeg tenkte på var sync-ringer, veldig kjent problem på Audi som har blitt kjørt hardt over lang tid. Men da vil det jo bli gradvis verre med tiden da, ettersom ringene blir mer og mer slitt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har akkurat samme årgang bil som deg, min er og treg å få i 1 gir når jeg står stille. Men min skraper om jeg gir på litt å girer til 2 gir. Også fra 3 til 2... så på min er det slitte synk ringer... høres ut som samme symponene= dyrt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt har jeg problemer med giringen. dette gjelder kunn når jeg skal sette den i 1.gir..og er "litt" treg ned til andre men, 3 4 5 6 +rev går som normalt..Det skal seies at jeg bom gira fra 1.til 2 når vi holdt på å ladda...Blei kanskje litt for brutalt..Dem på møller mente d kanskje va overføringen som hadde skipplet seg...Ikkje veit ej..Håper bare at kasse ikkje er gåen for den er ikkje gammel av dato:( Noen som har et tips eller 2?

hva koster det overføringer fra rs2?...det er det som sitter på no..

Takker for alle svar

 

mvh

 

Ole johnny Tønnesen

 

Hvis du bomgira fra 1 til 2 tipper jeg du ganske sikkert har bøyd skiftegaffelen inni kassa. Kamerat av meg har samme problem med sin og den kassa skal ut og åpnes snart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var kassa helt perfekt fra før, og så ble plutselig dårlig etter at du bomgira?

Første jeg tenkte på var sync-ringer, veldig kjent problem på Audi som har blitt kjørt hardt over lang tid. Men da vil det jo bli gradvis verre med tiden da, ettersom ringene blir mer og mer slitt...

 

Kassa er nesten ny og overføringene nesten nye..Å det skjedde plutselig etter bombiringa mi..

Har nokk vært innom tanken på at det er skiftegaffelen inne i kassa ja..uten at jeg vil det skal være det:( er ingen problem med å få gira berre det at det er litt tregt..kassa skal ut te sommern da men det er lenge til..

Kan dette ta skade over lengre tid??slite på girkasse å synkroniseringer??

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært på møller å hørt på pris på skiftegaffelen å den kom på 1400.-

Dette var da ikkje dyrt.hehe..da har jeg bare en heil haug med arbeid forran meg.nå står der rs2 girkasse imin da..er det bare en type girkasse i dei bilane eller oppererte dei med flere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er dette ordnet..hvordan?? Av seg selv..hmm..nå er den god som ny..spørs om det er ei foring på overføringen som har "knepet" litt.det er det jeg tror selv ivertfall..det er ivertfall utelukket at det er i selve girkassen problemet ligger..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.