Problemer med strøm til rallylykter..

Anbefalte innlegg

Har en gul. en brun og en hvit ledning med kabelsko som skal på de 3 polene på rallylyta...MEN HVOR? Testa litt i stad, men da begynnte det å ryke fra lyta, så avslutta den testen :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke har koblingsskjema så er nok det tryggeste å måle kablene for å se hvor det er spenning når...og hvilken som er jord.

 

Når du vet det så er det litt lettere å finne riktig kobling på lyktene/pærene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke har koblingsskjema så er nok det tryggeste å måle kablene for å se hvor det er spenning når...og hvilken som er jord.

 

Når du vet det så er det litt lettere å finne riktig kobling på lyktene/pærene.

 

Den brune er jord.... Hvilkene av de 3 lednigne skal på den øverste polen da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den brune er jord.... Hvilkene av de 3 lednigne skal på den øverste polen da?

 

Hva slags pærer snakker du om da?

 

Er det pluss på begge de andre kablene?

 

Er det samme spenningen hele tiden på de andre to?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som om du har h4 pære i ekstralysene også da. Brun er som du sier jording, men jeg er usikker på de andre to. Et tips i så fall kan jo være å se på en bil med h4 pærer. VW har iallefall slike farger på ledningene da det er h4 pærer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

brun er jord

gul er kjørelys

hvit er langlys

 

edit: plassering av ledninger på ei H4-pære:

Hvis du ser på H4-pæra bakfra skal den gule ledninga være på den horisontale pinnen øverst., den brune skal på den vertikale pinnen til venstre og den hvite på den vertikale pinnen til høyre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

brun er jord

gul er kjørelys

hvit er langlys

 

edit: plassering av ledninger på ei H4-pære:

Hvis du ser på H4-pæra bakfra skal den gule ledninga være på den horisontale pinnen øverst., den brune skal på den vertikale pinnen til venstre og den hvite på den vertikale pinnen til høyre.

 

Takk :) Funka nå, men parklysa ville ikke på. Slenger opp noen bilder med nærlys og fultlys

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er snakk om golf 2 rallylykter så er jeg 99% sikker på at det er H2 og H1 pærer.. Ikke H4 iallefall... Har koblet mye på gamlebilen min, men husker ikke hva som gikk til hvor...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som dere ser så er det høyre lyset litt svakere enn det venstre, litt rart for har jo nye pærer

 

Kjørelys

IMGP0293.jpg

 

Langlys, dette kan umulig stemme?

IMGP0295.jpg

 

Ja det er H1 og H2 pærer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som dere ser så er det høyre lyset litt svakere enn det venstre, litt rart for har jo nye pærer

 

Kjørelys

 

Langlys, dette kan umulig stemme?

 

Ja det er H1 og H2 pærer

 

Kan det være at jordinga er dårlig i den svakeste lykta?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være at jordinga er dårlig i den svakeste lykta?

 

Ja mye mulig det, skal prøve å pusse litt i morra... Men hvorfor funker ikke parklysa?

 

Edit: Er det farlig å prøve seg fram?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja mye mulig det, skal prøve å pusse litt i morra... Men hvorfor funker ikke parklysa?

 

Edit: Er det farlig å prøve seg fram?

 

Du skrev øverst at du har tre ledninger. I så fall mangler du jo en ledning, og da kan jeg forstå at parklyset ditt er kapitulert. Det skal være en tynnere fjerde ledning som er strøm til parklysa dine.

 

Og prøve seg frem har du vel allerede testa ut (ref. Det begynte å ryke) ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Parklysa er jo en egen holder bak der.. Den passer vel nesten over med den orginale pluggen som satt i de andre lyktene dine om jeg ikke husker feil.. Er egne kabler til det...

 

Dårlig lys kan kanskje være dårlig jording eller noe sånt, eller at du har satt inn pæra litt feil.. Anbefaler å legge opp releer og ta strøm rett fra batteriet og kun bruke strømmen fra ledningsnettet til styrestrøm til releene.. Kan tjene inn en volt eller 2 som har gått tapt i det orginale ledningsnettet, og det gjør MYE på pærer.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som om du har h4 pære i ekstralysene også da. Brun er som du sier jording, men jeg er usikker på de andre to. Et tips i så fall kan jo være å se på en bil med h4 pærer. VW har iallefall slike farger på ledningene da det er h4 pærer.

 

Blæhh....så nå at det sto rallylykter og ikke ekstralykter. Sorry. Tipset til Håkon er gull. Gjorde dette på min og det hjalp MYE. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.