Anbefalte innlegg

Har nettopp handlet inn en Air/Fuel måler til rallyen og lurer litt på hvordan denne kobles opp.

 

Ser at jeg har tre ledninger fra lambda (2 hvite og en svart).

 

Noen som vet hvilken av disse som er signalet jeg må koble meg innpå?

 

Og en annen ting: På selve måleren er det 3 kabler, Rød, Svart og grå. Regner med det er pluss, minus og signal.

 

Men så e der to ledninger til som går igjennom en powertrain control module. Noen som vet hva den er til? Er en svart ledning og en svart med grå stripe.

 

Håper på svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan legge ved to bilder. ett av ledningene og ett av koblingsskjemaet.

MyeRart037.jpg

MyeRart036.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På sonden er den sorte signal, til denne skal du koble den grå ledningen. Den røde er nok 12V signal til instrumentet. Den siste svarte bør da være jord. De to fra modulen har du ikke lagt ut no skjema på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På sonden er den sorte signal, til denne skal du koble den grå ledningen. Den røde er nok 12V signal til instrumentet. Den siste svarte bør da være jord. De to fra modulen har du ikke lagt ut no skjema på.

 

Okay, då var det sånn eg trodde det skulle være. Vet ikke ka den PCM boksen er, men hvis jeg ikke tar feil her så kan den jo kanskje være til sonder uten varme element?? Eller høres det snodig ut.

 

Det er hvertfall det skjemaet som jeg har lagt ut bilde av eg skal gå etter regner eg med sider det står at den er til 3 wire o2 sensor.

 

Åpnet den PCM boksen for å se og inni, der var det en tranformator sak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er bilde av hele arket eg fikk med måleren....

 

AF004.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom på noe. kan det være at den PCM boksen som står på koblingsskjema er styre enheten? Powertrain Controll Module..

 

Lurer bare sinnsykt på hva den boksen er for noe.. Noen av dere som har montert air/fuel måler som har den boksen som er avbildet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det sånn plasmaskive i instrumentet? Er det en spole så kan det være trafoen til dette. Fulgte med en sånn på plasma skivene til speedoet mitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det sånn plasmaskive i instrumentet? Er det en spole så kan det være trafoen til dette. Fulgte med en sånn på plasma skivene til speedoet mitt.

 

Glemte å si dette, men bakrunds belysningen i måleren er led lys. (20stk). Så den bokser kan være trafoen til led lysene kanskje?

Og ja, godt mulig det er plasma skive i den..

 

Slik skal målerern se ut når den er koblet opp:

 

45_2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut av det. Den lille boksen er en trafo til belysningen:)

Då e det bare å hive den i golfen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir jævla stilig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir jævla stilig.

 

Hehe. ja blir bra det her.. fikk testa lysene igår. ble tøft det....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.