Bytte av regreim S2 Audi 3B

Anbefalte innlegg

Hadde en gang en liste over delene som bør byttes når man tar regreim bytte på denne bilen, men kan ikke finne den igjen. Er det noe her som har en oversikt over det som bør byttes når en først har fronten av på denne bilen?

 

Delenr finner jeg selv :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vannpumpe og strammehjul bytter du samtidig. Og kanskje tetningsringene til veiv og kamaksel.

Ny senterbolt til reimhjulet samt nye bolter rundt (de fire rundt senterbolten blir ofte runde i sporet bare du ser på de)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må jo bytte :vannpumpe,løpehjul/stramme hjul...seff reima: smil :

har ikke hørt om så mye annet......vist du ikke vet om noe som er galt da...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er greit å skifte reimene på dynamo, servo og evt klima når du først har plukka bilen foran.. Gjorde dette når jeg skifta på min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker for svar :tilber:

Det oppsummerer vel det jeg hadde i tankene.

Hvordan er det å komme til termostaten og multitempgiveren når vi først har av det meste foran der? Temp nåla ligger på null og får opp vann temp feil i kjørecomp'n?

Noen tips der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, kan være lurt det,all den tid du må tømme for vann uansett! Multi(mal)funk-føleren ligger rett i samme området, men den er 'lett' å bytte senere også. Regner med at du har holdeverktøyet? Tror evt. at Cato fikk laget ett..

På min hadde det nederste tannreimhjulet sagt hadet, kilen var helt borte, et under at den ikke var dratt rundt.. Koster rundt 300 på Møller og er 'kjekk å ha'.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at du har holdeverktøyet?

Hva er dette til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er dette til?

 

Det er et låseverktøy som settes inn i reimhjulet og låser mot det fremre motorfestet slik at veiva ikke snurrer når du skal løsne 500nM++ bolten til reimhjulet.

Har du ikke verktøy fungerer håndbrekk, sette bilen i gir og klosser rundt hjula. Uansett må du ha en dugelig latmannsarm og litt forlengerrør for å få løs bolten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha!!

Og jeg som trodde jeg bare skulle holde igjen med fingertuppene...hehe

Hva mener du med at jeg trenger latmansarm??? Vet du ikke hvor sterk jeg er???:P

Neida. fra spøk til alvor...takker for alle tilbakemeldinger. Da blir det nok en aldri så liten overhaling på bilen neste helg. På tide å få den på veien igjen nå etter å ha stått i 1,5 år: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et låseverktøy som settes inn i reimhjulet og låser mot det fremre motorfestet slik at veiva ikke snurrer når du skal løsne 500nM++ bolten til reimhjulet.

Har du ikke verktøy fungerer håndbrekk, sette bilen i gir og klosser rundt hjula. Uansett må du ha en dugelig latmannsarm og litt forlengerrør for å få løs bolten.

 

hehe hadde nettopp nesten havari på audi femmer selv.. kan bekrefte at denne bolten sitter noe inni det grønnj..lige hardt!! spesielt når ting sviver uansett: bh :

I den sammenheng ville jeg skjekket reimhjulet på veiva, det gikk på min og hørt at det går på mange... bare skjekk om kila er der og om den er slitt. kila sitter på hjulet...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at Møller har omsetning på selve bolten også, kan jo betale seg å bytte denne, selv om det ikke står noe om det i servicemanualen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at Møller har omsetning på selve bolten også, kan jo betale seg å bytte denne, selv om det ikke står noe om det i servicemanualen..

 

enig med det.. jeg kjøpte ny, bolten er full av locktite og drit. Surt og ikke få den helt inn og, da ryker kila på reimhjulet...: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

enig med det.. jeg kjøpte ny, bolten er full av locktite og drit. Surt og ikke få den helt inn og, da ryker kila på reimhjulet...: bh :

 

Nå er det på tide med bytte av regreim og da hørte jeg på prisen på dette reimhjulet hos møller.....2800,-!!!!!!

 

Hmmmm får håpe det er i orden...ellers så er det jo andre som har det da, men alikevel! De vet å ta seg betalt hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har byttet noen reimer, men aldri selve hjulet/svingningsdemper, det er sant at bolten sitter som fy. jeg laget et verktøy som funket, men pass på å "lagre" opp forlengeren slik at du ikke benner veiva for mye, lykke til;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker...setter av helga til dette tipper jeg. Tar en del andre ting samtidig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke reimhjul det er snakk om her, det er tannreimskive til veiva. 034 105 263 a

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke reimhjul det er snakk om her, det er tannreimskive til veiva. 034 105 263 a

 

han kalte det reimhjul på vw\audi forhandleren her:) men men sikkert feil, og jeg vet ihvertfall ikke:o

 

Uansett det kosta ikke 2800kr men ca 380kr..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha...

 

Da blir det jo en helt annen sak. Får løpe å kjøpe i morra da!

 

Takker og bukker...hva skulle en gjort uten hjelpen på forumet??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si fra hvis du trenger 'gode' forslag, er jo i området vettu! En annen ting jeg byttet var simmeringen på veiva,men er den fin er det ikke så farlig. Bare kjipt når den ryker to uker etter regreimbytte.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært supert det BE! Er jo bare et "steinkast" unna.

 

Om noen kunne hjelpe meg med å finne delenr på denne simringen til veiva hadde det vært knall. Finner den ikke i albumet mitt: dum :

 

Takker igjen for alle råd som kommer her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.