Ny rekord for motronic 3b orginal sprut.

Anbefalte innlegg

Idag hadde Jonus bilen sin i benk hos VS Motor. Den ble bremset på 2.1 bar på blyfri98 og bremset 740hk ved 7000rpm.

Topp effekten hadde blitt ca 800hk ved 2.1 og 8000 rpm. Men pga litt problemer med turtallsperre som "slo seg på" ved 7200 rpm og mangel på tid for å få opp sperren på motronicen, ble det valgt å koble opp et autronicsprut.

I morgen skal motoren bremses på racefuel og nos og da vil total effekt øke med 300++hk vis alt stemmer å ingenting raser :-)

Så da får vi bare vente i spenning ;-)

Benk 0022.JPG

Benk 0044.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En rå maskin.:tilber: Ikke mere å si om den saken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å j*vlar!

Dette skal bli morro å se i action om ikke så altfor lenge.

gratulere med gode tall på BLYFRI bensin Jonus!

hehe, dette er jo bare helt sjukt.

med racefuel'n på lur så blir det nok enda mer morro.

Får krysse fingra på at alt holder : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I løpet av dagen vil vel vi få ett godt svar på hva 5 Syl og 2500 ccm vil gi av effekt.

Stå på Jon dette blir helt rått på stripa:) :) :)

Mvh

Frode / Jarle;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt rått, ser frem til å se den på bannen/drag...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vell si at resultatet idag med racefuel og nos ble 1065hk, 1016n ved 7700rpm og 2.8 i ladetrykk:-)

Noen andre værstinger? ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vell si at resultatet idag med racefuel og nos ble 1065hk, 1016n ved 7700rpm og 2.8 i ladetrykk:-)

Åh, dæven .. Alt gikk som det skulle også?

Gratulerer :)

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenk og ikke jobbe med motor og bygge en så grom bil, tar av meg hatten for den dere mannen, håper han knuseer alle. Blir jo sykt artig når v8 motoren kommer i gang da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette burde vel stoppe kjeften på alle motronic skeptikere der ute tenker jeg....!:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RÅTT :tilber:

Gleder meg til å se den på bane igjen.. Helt konge!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette burde vel stoppe kjeften på alle motronic skeptikere der ute tenker jeg....!:P

blir spennende å se hva resultatet blir med motronic ja.. hvis vi noen gang får vite det da.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Firesiffer på 2,5l da snakker vi et stykke HEFTIG maskin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har desverre ikke grafen på motronic for øyeblikket.

På denne kom ladetrykk sent pga slapp wastegatefjør/manglende kapasitet.

98BFAut.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva turbo er den Jon kjører på nå da ? Ser ut som den "kommer" litt sent i forhold til en K24 : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva turbo er den Jon kjører på nå da ? Ser ut som den "kommer" litt sent i forhold til en K24 : smil :

Hei. Er en pts76gts. Ble levert med feil kompressor hus. Et anti surgehus kommer snart i posten, samt en ny 60mm w.gate. Kan ikke skjønne at orginale ikke hang med mer?:) Turboen surget mellom 5500rpm og 6500rpm å blafret litt der. Men vil bli bedre på veien da girene tømmes endel fortere en i benken.

Men 1,5 bar ved ca 5400omd er aksektabelt på en 1000hk turbo på ynkelige 2,5l. Men en 4mm mindre komp impeller ville gitt samme toppeffekt men mye finere register da 76mm er litt stor for denne motor. Men denne turboen som ble bremset med har en veldig fin eksosdel men finns kun desverre i 76mm komp del:(

Men summa sumarum er jo ikke 1065hk helt feil på en "budget" motor.

Hilsen en glad Jon som skriver med monica sin velsignelse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fortsatt hydraulisk topp eller er du over på mekanisk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis Jon, helt værst detta her. Men motronicen henger vel i en tynn tråd nå eller hva?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det bare jeg som leser grafen feil, eller bremset den med ved ca 7000 med motronic?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det bare jeg som leser grafen feil, eller bremset den med ved ca 7000 med motronic?

Hei og hå!

Det ble da dratt ut 740hk på 7100 omd med motronic på bly fri 98... Skal be han fikse benke papiret på denne og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da ser jeg vel riktig da,for er "langt" fra 740hk ved 7100rpm med autronicen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da ser jeg vel riktig da,for er "langt" fra 740hk ved 7100rpm med autronicen...

Stemmer det. De kørte med veldig stiv tenning på motronicen. Lå å jobbet mot bankesensorene hele tiden. pluss at de ladet mer i området ved 7100omd på org sprutet vs autroning for da var w.gaten satt med stivere fjør. Motronicen har litt mere presis tenning pga autronicen blir styrt gjennom en slarkete fordeler vs motroninc mot fast svinghjul. Derfor mere effekt i akkurat det området der på org sprutet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.