#1 Skrevet Mars 9, 2006 hva slags diff olje skal man bruke på s2 avanten??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 9, 2006 hva slags diff olje skal man bruke på s2 avanten??? Gearolje SAE 75W90 GL5 på bakdiff. 0,1 liter G00900001 + Gearolje GL4 SAE75W90 i gearkasse/torsendiff/frontdiff. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 9, 2006 Gearolje SAE 75W90 GL5 på bakdiff. 0,1 liter G00900001 + Gearolje GL4 SAE75W90 i gearkasse/torsendiff/frontdiff. hva er G00900001 godt for? Står jo naturligvis ingen ting om dette i oppslagsverket til mobil1.. kjekt å vite før man heller på rein GL4.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 10, 2006 noen som veit om agip har noen oljer som man kan bruke?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 10, 2006 noen som veit om agip har noen oljer som man kan bruke?? veit ikke om du kan bruke noen av disse oljene men her er en oversikt over hva agip har av oljer til diff/girkasser http://www.agip-olje.no/articles.php?tPath=175_182 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 10, 2006 hva er G00900001 godt for? Står jo naturligvis ingen ting om dette i oppslagsverket til mobil1.. kjekt å vite før man heller på rein GL4.. Det er et "additiv" VAG bruker sammen med GL4 når dette benyttes i differ/torsendiffer (girkassen/torsendiff/frontdiff deler olje). Kan brukes sammen med GL4 i diff bak også. Hvis du vil bruke VAGs greier: gir- VAG syntetisk G50 (SAE 75W/90) med "additiv". diff bak - VAG syntetisk G50 (SAE 75W/90) med "additiv". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 12, 2006 Det er et "additiv" VAG bruker sammen med GL4 når dette benyttes i differ/torsendiffer (girkassen/torsendiff/frontdiff deler olje).Kan brukes sammen med GL4 i diff bak også. Hvis du vil bruke VAGs greier: gir- VAG syntetisk G50 (SAE 75W/90) med "additiv". diff bak - VAG syntetisk G50 (SAE 75W/90) med "additiv". På kardangen (diff. bak) anbefales vel syntetisk GL5 ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 12, 2006 På kardangen (diff. bak) anbefales vel syntetisk GL5 ? Riktig, har du lest innlegget mitt litt tidligere i tråden ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 13, 2006 Riktig, har du lest innlegget mitt litt tidligere i tråden ?? Joa Men betyr dette at du vil anbefale enten GL5 alene eller GL4 med additiv ? Eller Kan GL5 med additiv være et alternativ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 14, 2006 Joa Men betyr dette at du vil anbefale enten GL5 alene eller GL4 med additiv ? Eller Kan GL5 med additiv være et alternativ? På girkassen, GL4 med eller uten additiv. På bakaksel er kanskje GL5 bedre. Jeg bruker det på min S6. Tror ikke GL5 + additiv gir noen forbedring, blir "smør på flesk" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 14, 2006 så det er ikke noe "must" å hive innpå additivet altså? hva gjør det for slags nytte egentlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 15, 2006 så det er ikke noe "must" å hive innpå additivet altså? hva gjør det for slags nytte egentlig? Si det Jeg ville valg med additiv... evt. den ferdigblandede fra VAG. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 15, 2006 Si det Jeg ville valg med additiv... evt. den ferdigblandede fra VAG. Jeg har nå sjekka additivet hos Møller. Nummeret slår ikke inn, og de finner heller ikke additivet ellers. Noen tips ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 15, 2006 Snodig at dette med girolje kom opp akkurat nå som jeg skal til å skifte selv. Tenkte å kjøpe girolje på biltema jeg. hehe. Billig og sikkert bra nok tenkte jeg, men så fikk jeg beskjed av Eivind Spangen om at man må passe på å bruke GL-4 olje på girkassa/frontdiff/torsen. Biltema har bare GL-5. Skulle vist også helst bruke Shell eller Castrol. Men det der additiv-greiene der har jeg aldri hørt om, og ikke alle VAG-verksted heller virker det som? Noen som vet pris på GL-4 75W-90 hos VAG/Møller etc? Koster kr 161,- hos Shell. Den er tilogmed merka med VW-nr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 15, 2006 Jeg har nå sjekka additivet hos Møller. Nummeret slår ikke inn, og de finner heller ikke additivet ellers. Noen tips ? Søkte litt og fant denne hos SJM: "The Bentley manual states the O1E equipped 5 speed quattro transmission takes 2.7 quarts plus 0.1 quart of gear oil additive Audi # G 009 000 01 but this additive is no longer available from Audi." http://sjmautotechnik.com/trouble_shooting/trans.html#boostp Da stemmer det bra at Møller ikke finner noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 2, 2006 Hvor mye olje skal på girkasse, diff, front og bakdiff? Girkassen er fra RS2 resten er S2, 3b. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 2, 2006 Hvor mye olje skal på girkasse, diff, front og bakdiff?Girkassen er fra RS2 resten er S2, 3b. Motorolje med filterbytte: 4.5 liter Girkasse olje: 2.85 liter (SAE 75W90 synt Castrol Kjølesystemet: 8.5 liter Bremsevæske: 1.0 liter (DOT4) Servovæske: 0.85 liter (VW G 002 000) Diffen: 1.7 liter (SAE 90W castrol Mann, Mahle, Knecht oljefilter til motoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 2, 2006 Tusen takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 22, 2010 hvor mange liter olje går på bakdiffen til rs2? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 22, 2010 hvor mange liter olje går på bakdiffen til rs2? står lenger opp 1,7 l.. edit: ser nå at det er s2, men skiftet på min rs2 i går og det var 1,7 der også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 22, 2010 står lenger opp 1,7 l.. edit: ser nå at det er s2, men skiftet på min rs2 i går og det var 1,7 der også. ja, så det men var i stuss om det var coupe bakdiff, da den er annerledes enn avant diffen, men takker for svar;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...