golf 3 dash speedometer hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei. dere 2'er gutta som har montert 3'er dash i golfene deres. hvordan er speedometeret deres koblet opp? virker for meg at speedometeret ikke vil fungere uten hjernen fra golf3. er jeg helt på jordet eller er speedometeret mitt kortsluttet p en eller annen måte? problemet er at km teller og klokke blir blank når tenningenskrues på og ingentng fungerer unntatt bensin og temp måler

 

trenger speedo signal fra original hjerne for å funke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Speedoen tar vel signal fra en elektrisk giver i girkassen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for å få km/t så er det riktig at den får signal fra giver i girkassen ja. etter å ha lest koblingskjema har jeg funnet ut hva som skal hvor når det gjelder turteller og speedometer sensorrr, men problemet er at trip teller/ km lengde blir blankt og ingen varsler blir registrert når man vrir nøkkelen. lurer derfor på om den trenger signal fra hjerne for å registrere km og ikke bli blank

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden kmstand lagres i instrumentet og ikke i hjernen så tviler jeg på det. Har du prøvd med andre instrumenter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har muligens løsningen nå, må vist brokoble 1ledning for at det skal fungere. får se om det funker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.