Demontering utvendig audi A4 B5 sedan

Anbefalte innlegg

Skal demontere bilen for lakk og er noen småting jeg lurer litt på for å slippe unødvendig klundring.. :)

 

1. Fangere: Frontfanger er ok, hvordan sitter bakfanger?

2. Lykter: ok

3. Dørhåndtak: MÅ dørtrekka av eller får man skrudd ut dem uten å ha av?

4. Ruter: Hvis jeg gidder kan jeg ta ut rutene, hvordan sitter det inni døra?

5. Lister rundt ruter (sideruter) : Hvordan sitter det? tenker på den som går langs taket.

6. "skiltlys-lista" på bakluka: sitter vel i skruer inni bakluka bak dekselet?

7. Emblemer sitter vel limt, hva med audimerkene på framskjermene?

8. blinklys i framskjermer er bare å vippe ut..?

9. Grillen er festa i klips på innsiden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På tide j prøver meg inne her oxo, første gang det her!: eek :

 

1. Det er 4stk digre bolter som du må oppi bagasjerommet for å løsne, under matta, 2 på høyre side og 2 på venstre! Lurer på om bakfanger sitter som orginal frontfanger på sidene, hadde aldri org front på min, men det var vel bare å dytte fangeren ned og vippe ut i underkant!

 

3. Dørtrekket må av ja!

 

4. Rutene sitter på en ramme som går rundt hele vinduet, kun 4 bolter, ganske enkelt faktisk!:)

 

5. De listene som sitter oppå taket du mener? I såfall sitter dem kun i ei gummilist, bare å nappe ut, men et h... å få inn igjen!: bråk :

 

6. Skilt lista sitter i 2 skruer utentil, men må også bak dekslet for å få løsnet låsemekanismen!

 

7. Er limt dem oxo!

 

8. Ja! Men tror dem må vippes ut først i den enden som peker bakover mot dørene!

 

9. Ja! 2 klips øverst, så er det bare å vippe ut!

 

Håper du skjønner hva j har ment her!?: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På tide j prøver meg inne her oxo, første gang det her!: eek :

 

1. Det er 4stk digre bolter som du må oppi bagasjerommet for å løsne, under matta, 2 på høyre side og 2 på venstre! Lurer på om bakfanger sitter som orginal frontfanger på sidene, hadde aldri org front på min, men det var vel bare å dytte fangeren ned og vippe ut i underkant!

 

3. Dørtrekket må av ja!

 

4. Rutene sitter på en ramme som går rundt hele vinduet, kun 4 bolter, ganske enkelt faktisk!:)

 

5. De listene som sitter oppå taket du mener? I såfall sitter dem kun i ei gummilist, bare å nappe ut, men et h... å få inn igjen!: bråk :

 

6. Skilt lista sitter i 2 skruer utentil, men må også bak dekslet for å få løsnet låsemekanismen!

 

7. Er limt dem oxo!

 

8. Ja! Men tror dem må vippes ut først i den enden som peker bakover mot dørene!

 

9. Ja! 2 klips øverst, så er det bare å vippe ut!

 

Håper du skjønner hva j har ment her!?: smil :

 

 

Ikke så verst til å forklare.. ;) Da er det bare å gå på og demontere til uka.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8. Ja! Men tror dem må vippes ut først i den enden som peker bakover mot dørene!

 

Skyv dem fremover. Dem sitter på et lite spor. Får dem ut enkelt ved å skyve dem fremover samtidig som du vipper dem ut i bakkant. Klarer du med to fingre veldig enkelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skyv dem fremover. Dem sitter på et lite spor. Får dem ut enkelt ved å skyve dem fremover samtidig som du vipper dem ut i bakkant. Klarer du med to fingre veldig enkelt.

 

Bør vel kunne klare det da.. Takk! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakfangeren sitter festet slik.

 

Gjekk opp bilen i rompa og sett den på bukker:

 

- Sitter ca 3-5skruer i hver hjulbue som m skrues ut.

- 2stk store bolter på hver side under teppet i bagasjen (En person må ligge under og holde igjen mutterene mens en skrur i bagasjen) + 1stk (2stk skruer på hver) vinkeljern på hver side heeeelt bakerst i bagasjen som holder "fangerbjelken" på plass.

-Deretter må man jo dra den ut i fra karosseriet på sidene.

-Også er det bare og dra den rett ut i fra bilen,går tregt men er bare og dra nå :D

 

Dååårlig forklart men er ca sånn det må gjøres. :):o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakfangeren sitter festet slik.

 

Gjekk opp bilen i rompa og sett den på bukker:

 

- Sitter ca 3-5skruer i hver hjulbue som m skrues ut.

- 2stk store bolter på hver side under teppet i bagasjen (En person må ligge under og holde igjen mutterene mens en skrur i bagasjen) + 1stk (2stk skruer på hver) vinkeljern på hver side heeeelt bakerst i bagasjen som holder "fangerbjelken" på plass.

-Deretter må man jo dra den ut i fra karosseriet på sidene.

-Også er det bare og dra den rett ut i fra bilen,går tregt men er bare og dra nå :D

 

Dååårlig forklart men er ca sånn det må gjøres. :):o

 

Kan ikke huske at det satt skruer i hjulbuene på min, er det forskjell på 95 og 99mod karnskje, løsnet kun de 4 boltene oppe i bagasjen synes jeg å huske...

Men nå er det snart 1 år siden jeg demonterte bilen da..... korttidsminne....: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakfangeren sitter festet slik.

 

Gjekk opp bilen i rompa og sett den på bukker:

 

- Sitter ca 3-5skruer i hver hjulbue som m skrues ut.

- 2stk store bolter på hver side under teppet i bagasjen (En person må ligge under og holde igjen mutterene mens en skrur i bagasjen) + 1stk (2stk skruer på hver) vinkeljern på hver side heeeelt bakerst i bagasjen som holder "fangerbjelken" på plass.

-Deretter må man jo dra den ut i fra karosseriet på sidene.

-Også er det bare og dra den rett ut i fra bilen,går tregt men er bare og dra nå :D

 

Dååårlig forklart men er ca sånn det må gjøres. :):o

 

 

Dette gjelder hvis du har hengerfeste på bilen. Har du ikke det, er det bare 2 skruer på hver side, disse kan skrus ut ovenifra uten å holde igjen noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare drevet litt smått i dag og fjernet emblemer rundt.. De som satt i skjermene var klipsa fast.. Men tror vi tinner igjen den gropa sånn at jeg kan sette audimerkene et annet sted enn på bilen.. :)

 

Grillen tenkte jeg at jeg skulle ta av, og lakke det svarte i en blank svart med klarlakk på.. Hvordan blir det tro? + Den "stolpen" mellom framdør og bakdør og den bittelille trekanten i bakdøra... Det er vel det eneste som er svart.. Hva med spylerdyser da? blir kanskje litt jall med sølv? Prøver å få tak i facelift panser, men er ikke noe stress.. (Vet ikke om det er på nbs du da pål andre??)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette gjelder hvis du har hengerfeste på bilen. Har du ikke det, er det bare 2 skruer på hver side, disse kan skrus ut ovenifra uten å holde igjen noe.

 

Hmm,kan stemme det ja. :o

Jeg hadde feriekule men tok den av. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare drevet litt smått i dag og fjernet emblemer rundt.. De som satt i skjermene var klipsa fast.. Men tror vi tinner igjen den gropa sånn at jeg kan sette audimerkene et annet sted enn på bilen.. :)

 

Grillen tenkte jeg at jeg skulle ta av, og lakke det svarte i en blank svart med klarlakk på.. Hvordan blir det tro? + Den "stolpen" mellom framdør og bakdør og den bittelille trekanten i bakdøra... Det er vel det eneste som er svart.. Hva med spylerdyser da? blir kanskje litt jall med sølv? Prøver å få tak i facelift panser, men er ikke noe stress.. (Vet ikke om det er på nbs du da pål andre??)

Jeg fikk sveiset igjen spylerdyse hullene på panseret mitt, var litt vanskelig sa han som sveiset, men det ble da knall bra på min!:tilber: for sveisern!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk sveiset igjen spylerdyse hullene på panseret mitt, var litt vanskelig sa han som sveiset, men det ble da knall bra på min!:tilber: for sveisern!

 

 

Ja husker det.. :) Men blir nok enten annet panser om jeg får tak i billig, eller så får det væra.. ;)

 

Ble knall bilen din ja.. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva sitter egentlig de dørhåndtaka i? Har løsnet den skruen med torx-spor i, men det sitter i et eller anna... Turte ikke ta i så veldig for hadde ikke følelse i fingra, begynte å bli litt kjølig utpå kvelden her.. : rolleyes Ellers er nesten hele bilen demontert og skrudd opp 4-5 cm : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at det er den dreielåsen som skal vris sånn at dørhåndtaket løsner...?

dørhåndtak.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.