#1 Skrevet Mars 10, 2006 Er det noen som vet om golf I eller II ble levert med ABS? Tengte å bygge om til skivebremser bak på golf stv`ene min... Men denne har ABS,å jeg må finne en måte å få festet giver ringen og ABS sensorene bak på.. Hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 10, 2006 Veit at Golf II GTI 16v ble levert med ABS, en kamerat hadde en 85modell med det engang. Men hvorfor ikke ta bakstilling fra en Golf III, er vel flere av dem enn Golf II som ble levert med ABS 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 10, 2006 Veit at Golf II GTI 16v ble levert med ABS, en kamerat hadde en 85modell med det engang.Men hvorfor ikke ta bakstilling fra en Golf III, er vel flere av dem enn Golf II som ble levert med ABS På grunn av at golf III GTI er fem bolt. Jeg hadde lyst til å beholde fire boltsirkelen... Som da er på golf I og II. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 10, 2006 På grunn av at golf III GTI er fem bolt. Jeg hadde lyst til å beholde fire boltsirkelen... Som da er på golf I og II. Golf 1 er ikke levert med hverken ABS eller skiver bak... Størst sjanse på å finne en "donorbil" med ABS er nok corrado da det var standard utstyr på de fleste G60`er og de har 4x100 Brukte deler fra en corrado på poloen min en gang i tiden... Eller så er jo ikke det værre enn å bytte skiver på en golf III gti bakstilling da alt annet er identisk kun skivene bak som bestemmer boltsirkelen (unntatt på syncro) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 11, 2006 Golf III GT, GTD og noen TDI ble levert med skivebremser bak og 4bolt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 11, 2006 Du kan bruke bakbremser fra Passat 88-96. Den har samme skiver, kalippere og spindler som Golf . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 11, 2006 Hva med Golf III GL 2,0 eller noe sånn da? MK3 Cab (samme motor som gti)? Bestillte nye skiver til GTi'n min en gang. Var noe stresset da dem skulle på og merket faktisk ikke at det var 4*100 skiver jeg hadde fått. Kunne ikke forstå hvorfor bolt-hulla i felgene ikke passet..... Så det er nok ikke noe problem å mekke skiver bak på mk3. Skal gjøre det samme selv på "stasjonsboksen" BTW. Mangen som klager på kalipperene bak på mk3, jeg har hatt GTi'n i 6 år nå, og har hatt NULL problemer med dem. Funker som fy. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 11, 2006 På grunn av at golf III GTI er fem bolt. Jeg hadde lyst til å beholde fire boltsirkelen... Som da er på golf I og II. Det er bare å montere nye skiver så har du riktig boltsirkel, det er ikke noe nav med boltsirkel på innsiden av skivene på disse bilene. Forøvrig trodde jeg at Golf 1 Cabrio ble levert med ABS på 88-93-modellene? De hadde jo endel annet lignende utstyr, som servostyring, AC og el-tak. Dette da hovedsaklig for det kresne USA-markedet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 5, 2007 Er det ABS på golf 2 gti 16v? Jeg ønsker også å få skivebremser bak på min vento... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 6, 2007 Golf II ble levert med det, men det er ikke stadard. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 6, 2007 Ta fra corrado. Letteste å finne. Gøran Krogh har kanskje liggende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 30, 2009 Vet det er en gammel tråd, men tar opp igjen det her isteden for å starte en ny tråd.. Til våren må jeg bytte trommler samt bremsebånd på min Golf 3 stv. Den har ABS. Men isteden for å bruke penger på trommler så kunne jeg tenkt meg å bygge om til skiver.. Hva kan jeg plukke av på en corrada G60 som har skiver bak? Må ma ha ny avlastningsventil osv siden jeg har trommler nå? Må jeg ha ny bakstilling? Skal beholde 4x100 Er dette riktig liste: Spindler fra corrado G60? kaliper fra corrado G60? Hånbrekkwire som er til en golf stv som har skiver orginalt? Bremseskjold fraen golf 3 som har skiver bak org? skiver/klosser fra hvilken bil? Hjul lager fra hvilken bil? Er det noe problem å bruke brukte spindler fra corrado g60 samt kalipere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 3, 2009 Vet det er en gammel tråd, men tar opp igjen det her isteden for å starte en ny tråd.. Til våren må jeg bytte trommler samt bremsebånd på min Golf 3 stv. Den har ABS. Men isteden for å bruke penger på trommler så kunne jeg tenkt meg å bygge om til skiver.. Hva kan jeg plukke av på en corrada G60 som har skiver bak? Må ma ha ny avlastningsventil osv siden jeg har trommler nå? Må jeg ha ny bakstilling? Skal beholde 4x100 Er dette riktig liste: Spindler fra corrado G60? kaliper fra corrado G60? Hånbrekkwire som er til en golf stv som har skiver orginalt? Bremseskjold fra en golf 3 som har skiver bak org? skiver/klosser fra hvilken bil? Hjul lager fra hvilken bil? Er det noe problem å bruke brukte spindler fra corrado g60 samt kalipere? Da trommler ikke akkurat er gratis så har jeg heller lyst til å få skiver bak.. Så none som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 4, 2009 Da trommler ikke akkurat er gratis så har jeg heller lyst til å få skiver bak.. Så none som vet? Spindler fra corrado G60? ja kaliper fra corrado G60? ja Hånbrekkwire som er til en golf stv som har skiver orginalt? ja Bremseskjold fra en golf 3 som har skiver bak org? ja eller fra corradoen skiver/klosser fra hvilken bil? samme som bremsene er tatt fra Hjul lager fra hvilken bil? dette er likt på biler med skiver og tromler så lenge det er fwd Har ikke gjort dette selv men solgte deler til en fra sørlandet som bygde om. Det var dog deler fra Golf GTi 16V men det er likt unntatt ABS opplegget. Men stv`en har vel ikke lasteventil når den har abs? Min 96 modell hadde ihvertfall ikke dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 4, 2009 takker for svar! Men må jeg ha lasteventil? Eller holder det med den lista du har svart ja på der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 25, 2009 bumper denne! Må jeg ha avlastningsventil? evt hvilken bil henter jeg det fra? Min har jo ikke det siden jeg har trommler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 25, 2009 bumper denne! Må jeg ha avlastningsventil? evt hvilken bil henter jeg det fra? Min har jo ikke det siden jeg har trommler Prøv 1H0 612 151 C fra golf 90->,corrado eller lignende (den er til biler med skiver bak) Er samme som på stv men annen fjær på stv. Om du MÅ ha den eller ikke er jeg ikke sikker på da bilen din ikke har det fra før Finnes ventil til både med tromler og med skiver men noen har de også rett i mastersylinderen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 25, 2009 Du må ha lasteventilen, ellers vil bremsene bak låse før de låser foran 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 25, 2009 takker for svar! men hoggeriet ville ikke selge deler fra corradoen de hadde stående.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 28, 2010 Bumper denne litt, da trommlene jeg har ikke holder lenger.. Biltema dritt! (2er feil på eu) Så skal bygge om til skiver, så får jeg det bedre enn trommler.. Men skal plukke spindler, calipperholder fra en passat med abs. Men calippere fra Golf 4. Må jeg handle klosser til Golf 4 eller golf 3 bak iom jeg skal ha calippere fra Golf 4? Bremseslanger, må jeg ha fra Golf 4 da? Eller er de like uansett? Angående avlastningsventil, er dere 100% sikre at jeg skal ha det? Har jo ikke det nå, men jeg har jo ABS.. Ble nevt i tråden min at biler med ABS uten avlastningsventil har såkalt EBD funksjon. Noen som er 100% sikre på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 28, 2010 Det kan bli vanskelig å få kalippere fra Golf IV til å passe. Disse har spesielle bremserør/slanger som ikke vil passe rett på din bil.Tror også at kalipperholderen er forskjellig(forskjellig inpress på skiver på Golf III og IV.) Har selv A3 kalippere bak på min Vento(med Golf II holder),og der var det problem å koble opp mot originale rør/slanger.Brukte litt forskjellige deler for å få det til,men vil ikke anbefale det på en gatebil som skal til EU kontroll.Min er løpsbil. Ikke alle biler med ABS har EBD innebygget i ABSen. Kommer an på hvilken software og generasjon den har. Jeg trodde at alle biler med ABS og uten regulator hadde dette, men det er jeg ikke sikker på.Noen Golfer(tidlige modellår?) har bremseregulator selv om de har både ABS og tromler bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 28, 2010 Men er jo mange som oppgraderer bremsene bak på golf 2/3 med kalippere fra G4... Kan jeg ikke bare bruke rør/slangene fra golf 4 da? angående bremseregulator så har jo ikke min det nå(med abs og trommler) så da må vel nesten min ha EBD? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 28, 2010 Ingen som har brukt Golf 4 kalippere på Golf 3 her? evt hva man eksakt trenger av deler for å få det bra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...