Egenvekt på Audi S4 -93 sedan m/automat og klima

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva egenvekten på Audi S4 -93 modell m/automat og klimaanlegg er? Trenger et ganske riktig tall, så ingen gjetting osv. Skal leie henger.

 

Avant-utgaven med alt utstyr veier vel 1780 kg, men sedan er jo noe lettere, samt at denne ikke har abolsutt alt utstyr. Det er forøvrig snakk om en 2.2 TQ, ikke V8.

 

Kanskje noen har en tabell eller oversikt etc med riktig vekt. Hadde hjulpet meg ganske mye :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å ta en titt i vognkortet? Skulle stå der ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å ta en titt i vognkortet? Skulle stå der ;)

 

Jeg har ikke vognkortet. Bilen er ikke her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

egenvekten på min sedan er 1679kg...det er med manuell riktinok, men ellers alt ustyr...står då at eg kan trekka ein henger på 1700kg, når tilhenger har driftbrems...veit ikkje om detta kan hjelpa deg då men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En S4 sedan veier ca 90 kg mindre enn en S4 Avant. Nøyaktig hva den veier med auto og klima vet jeg ikke, men jeg vet at det offisielle tallet fra Audi er 1650 kg for standardversjonen av S4 2.2T, så da har du et utgangspunkt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min veier 1740 kg kan dra en henger på 1600 ett eller anna kg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Saken var at jeg skulle leie bilfrakt-henger for å transportere min nyinnkjøpte S4 fra Ålesund til Trondheim kveld/natt til søndag. Det sto mellom to hengere, den ene med nyttelast på 1500 kg og med vinterdekk, den andre med nyttelast på 2000 kg, men med sommerdekk. Likte dårlig tanken på å ha henger med sommerdekk når jeg skulle over fjellet osv. Har gjort det før, og da fikk jeg en skikkelig tankevekker da jeg fikk sleng. Det gikk heldigvis bra den gangen, men man vet jo aldri hvordan det ender neste gang. S4'n veier jo en del mer enn 1500 kg, så valget ble den største hengeren, men med sommerdekk riktignok.

 

Turen gikk som smurt :) Iallfall da vi fikk ordna markeringslysene foran og på siden av hengeren. Mest av æren må nok ML'n til farsan ta. Super trekkvogn. Tung, bred og stødig. Og med en temmelig sterk dieselmotor som oppførte seg nesten skremmende uanstrengt til å flytte på 4,5 tonn. Snittforbruket med full last fra Ålesund til Trondheim var faktisk på beskjedne 1,09 l/mil ! Gikk ikke akkurat i sneglefart heller. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snittforbruket med full last fra Ålesund til Trondheim var faktisk på beskjedne 1,09 l/mil ! Gikk ikke akkurat i sneglefart heller. :)

 

Akkurat som når jeg dro til Bergen for å hente folkevogn med Audien min, fra Arendal med tom henger og med Folkevogn på hengeren tilbake, og snittforbruket var på 1,1 på mila, dette var med kjøring over fjellet. Slettes ikke dårlig med en gammel quattro!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat som når jeg dro til Bergen for å hente folkevogn med Audien min, fra Arendal med tom henger og med Folkevogn på hengeren tilbake, og snittforbruket var på 1,1 på mila, dette var med kjøring over fjellet. Slettes ikke dårlig med en gammel quattro!

 

Slettes ikke værst, men totalvekta var kanskje noe under 4,5 tonn? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, ikke fullt så mye, bare ca 3,3 tonn, 1750 kg veide henger med bil oppå, noe som var 500 kg overlast i forhold til hva jeg har lov til å trekke... :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.