"Kræsja" S6'n min, -uten kasko -Delesalg/delekjøp/import?-Hjelp..

Anbefalte innlegg

Breie,dårlige,glatte piggfrie (greit m' ei unnskyldning..) v-dekk og litt tung h.fot medførte besøk i en, ehh- unnskyld- to granlegger - for ei tid tilbake. Har ikke bilder for handa her og nå, men skadene er "omtrent":

Treleggen mitt foran = Støtfanger -dog uten skader på innfesting(ramme),men så langt inn at deksel rundt reg.reim røyk og da sjølvsagt en hel bråte plastdill i fronten.., panser, grill, h-lykt/blink ,h-forskjerm, Klimaradiator, radiator?, Frontrute ,h-fordør+rute ,bulka kanal h.side Airbager ikke utløst.

Ser for meg disse løsningene.:

1-Selge bilen som den står

2-Selge bilen i deler

3-Sette inn bilen hos en oppretter og betale ei formue.??..

4-Importere en "lik" bil = deler til min +delesalg.

5-Import av bil for karossbytte,- vise min og plombere 3 hovedkomponenter.. så bytte disse.. hvis jeg har forst. rett??

vil deretter ha masse deler for salg... men må bet. noen for jobben.

6-Løsninger jeg har oversett??

Hva ville DERE gjordt? Noen med erfaringer?

-GeirJ-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lukter prosjekt her.. Det er hva jeg ville gjort, viss bilen er fri for lån og sånn. Da står man jo litt mere fritt. Men viss det er uaktuelt så tror jeg at jeg ville solgt den hel og ikke i deler. Jeg bare tror det vil ta like lang tid å selge den i deler som å bygge den opp på nytt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har ingen heftelser nei..

Men er hva jeg vil kalle usedvanlig velutstyrt: Solarluke ,Webasto, El.stoler,varmes. bak, org. større bremser osv.

--Kanskje et pluss for å "bygge den opp" igjen?

MEN .. Lurte vel på hva som vil være mest økonomisk fornuftig for meg??

-GeirJ-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det meste av deler du trenger unntatt støtfanger og forskjerm + muligens litt annet småtteri er identisk med en vanlig A6, og derfor ikke vanskelig å skaffe brukt. Skaff delene, ta av det ødelagte, la en oppretter ta kanal og sånt som ikke er bolt-on, skift resten og få det lakkert ordentlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En S6 i ok stand koster knapper og småstein i tyskland... Hent opp en bil, ta karosseribytte og selg deler til den store gullmedaljen !

 

En plass mellom 30-40 lapper bør du ha inn en ok donorbil for, tenk da på hva du kan få for motor,gear,interiør ++ så er du snart i boks med hele summen ;)

Det du da sitter igjen med er en del jobb... Det vanlig er å bytte motor,gear og forstilling.. og det er i grunn ganske overkommelig.

 

Bare si ifra så kan jeg være behjelpelig med både det ene og det andre jeg ;)

 

mvh.

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har "surfa" på Ebay og mobilde ei god stund +noen andre sider i tyskland/sverige. Erfaringen så langt er at V8 er veldig mye vanligere enn turbo i Tyskland, og at bilene til under 4500,- euro ofte mangler noe utstyr.. , JA er "utstyrsfrik" - må ihvertfall ha både luke og klima, og elstoler i skinn, samt rett farge ekst. og int. hvis jeg skal bruke bilen sjøl..

Takker for tilbudet om hjelp Jan Brede, tar nok kontakt over helga.. Når alkohol og bakrus er ute av systemet....

Til dere som har sendt PM om bilen er til salgs - Gi meg et fornuftig bud, kan ta noen bilder hvis folk er seriøst inntr.

-GeirJ-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha noen fornuftige bud er dte flere her inne som er interessert i slike prosjekter. Så ta bilder og legg dem ut her og se hvilke bud du får. Da har du hvertfall et utgangspunkt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et dårlig mobilbilde, men gir vel et inntrykk av skadeomfang..

Digitalkameraet mitt har tatt kvelden, må nok investere i nytt og vil sende bedre bilder på mail til evt. inntresserte..

Mvh GeirJ

bulk1.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bedre oppløsning?? -Vanskelig detta...

bulk2.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor i all verden kjøre rundt i S6 uten kasko?? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville defintivt tatt et karosseribytte i ditt tilfelle.

Som de nevner, så er nok dette løsningen hvor du kommer best ut av det økonomisk. Seff litt forutsatt at du kan ta selve demontering/monteringen selv.

 

Du trenger jo ikke ta inn en med sport skinn om det er det du har i din! det flytter du bare over. Webasto'n kan du også flytte over, men er nok litt mere jobb med den!

 

Om din forstilling er skadet, har du jo bakstillingen som kan brukes (sammen med gir og motor). Det er ikke noe 100% krav at delene skal være 110% skadefri. Om f.eks et styrestag er bøyd, eller tilsv. går det fint. Viktigst er at selve fjærbeinet er ok og seff travers...Generelt kan en vel si at deler som kan betraktes som slite-deler ikke teller.

 

Og i samme slengen som du bytter understell, tar du alle foringene ,dempere etc...så har du fått noe positivt ut av det hele!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å spare meg for den jobben/tidsbruken/kostnaden det er med evt. import og kaross-bytte eller delebytte vurderes bilen solgt som den står, også fordi jeg har fått noen henv. på PM.

Fornuftige/seriøse bud mottas.

Vil ta bedre/fler bilder til dere som er seriøst inntr.

Noen plusser: Om litt over et år er bilen STV. for 10000,- ,og den er som nevnt usedv. velutstyrt. Har "surfa" ebay/mobil.de noen mnd. nå og ikke sett noen gunstige(eller i det hele tatt) m' solarluke bl.a....Interiør/skinn er også "som nytt"

Som sagt -BUD MOTTAS

 

Til Dere som ikke er på "kjøperen" -Hva bør jeg forvente å få for bilen?

RuneW:

Kan importere m tanke på karossbytte ja, flytte over skinn- Hva m el.styring?

-Varme i bakseter? -Solarluke? -Webasto? -Carbonlister? -gardiner bakvinduer? - skisekk? -tlf. opplegg? og BOSE men det er det vel i alle?

Ser for meg noe nesten umulig...

Mvh. GeirJ.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til Dere som har ringt / sendt PM. Har nå fått tatt noen bilder av bilen.

Send meg ei mailadresse hvis dere vil ha bilder.

Flere har lurt på "røret" mellom vangene i fronten. -Det er helt uskadet.

Som sagt TRElegg midt foran - klemt radiator litt, men stoppa før dette "røret" , bilen ble samtidig "slengt rundt" og traff et annet tre midt på h fordør. kanal er helt uskada under her, men har fått en smell av en stein helt fremst (mot framhjulet)

Hadde ikke stor fart når uhellet var ute (derimot elendige dekk/kaldt glatt) ingen airbag utløst.

Kan prøve å laste opp noen bilder....

Mvh GeirJ.

1.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det omtalte "røret" ...

7.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn i utgangspunktet synes jeg ikke dette ser værre ut enn det Spangen nevnte lenger opp: å få tak i en masse brukte deler, skru det sammen og sette det bort til lakkering. Vanskelig å si noe 100% sikkert om det totale skadeomfanget utfra disse få bildene, men men sånn grovt tippet:

 

Det er flere slike biler annonsert i deler bare her på forumet og du slipper å slåss med voldsomt mange kjøpere om akkurat de delene du er ute etter her, så det er bare å prute i vei. Spesielt karosserideler er noe herk å ha liggende for en som skal selge massevis av deler da disse tar voldsomt med plass i demontert stand.

 

Ta med deg bilen til en oppretter for å få kontrollert at ikke A-stolpe, rammevangen og dempertårnet har fått seg en smell som ikke kan fikses. Ta gjerne denne kontrollen på forhånd - det kan være lurt ;) Så shopper du samtidig litt på pris på lakkering og retting av hele jobben forutsatt at du har skaffet delene som trengs. Tar du bilen på henger rekker du fint innom en del opprettere i løpet av en dag for å finne den som gir deg best pris. ;)

 

Panser og dør kan du ta fra vanlig A6. Skjerm, fanger, radiator osv må du vel ha fra S6. Lykter (du hadde ikke Xenon?) ligger også til salgs på blocket.se og traderamotor.com for en slikk og ingenting. Det er ingen deler som ikke kan oppdrives brukt til denne bilen i Norge og Sverige i løpet av noen uker.

 

Legger du ned litt tid i å sanke deler, gjør en del montering selv og får en hyggelig pris på lakkering og nødvendig retting bør dette være innen rekkevidde for kr 20-25'.

 

 

Tror dette vil lønne seg utfra et økonomisk synspunkt fremfor å selge den i deler eller slik den står. Det du får solgt av deler her er stort sett bare motor og interiør. Automatkasse får du nok kanskje solgt til en som har havarert sin, om du er heldig. Ellers er det bare småpenger i bremser, hjul og resterende karosserideler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er veldig enig med Thomas her.

Hadde jeg hatt litt penger å avse så skulle jeg kjøpt bilen din og reparert den selv. Det er jo en finfin bil du har der! Kan ikke la noe sånt gå til spille vet du... ;)

 

Ser f.eks. at det ligger en venstre dør foran hos NBS til 1330 kr, så da kan du vel regne med samme pris for høyre.

Panser: 2406kr hos Veng.

Hovedlykter: 1706kr/stk hos Veng.

 

Som jeg skrev i en annen tråd, så klarer du helt sikkert å få go'bilen i stand igjen for en såpass billig penge at det ikke lønner seg å selge i deler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor i all verden kjøre rundt i S6 uten kasko?? : klø :

 

Hvorfor ikke? jeg kjører delkasko på min.. ser ingen vits med full kasko når bilen er gjeldsfri og kan man kjøre, så krasjer man ikke: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri hatt fullkasko jeg heller, kan man skru selv og passer på at en ikke får skylda ved en krasj så går det som regel bra.

 

Til trådstarter, ringte deg på lørdag og spurte ang det røret. Prøvde å ringe deg på søndag, men fikk opptatt endel ganger. Men hvilken prisantydning har du kommet frem til? Hvorfor ikke bare fikse bilen selv istedenfor å tape masse penger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke? jeg kjører delkasko på min.. ser ingen vits med full kasko når bilen er gjeldsfri og kan man kjøre, så krasjer man ikke: smil :

 

bank, bank, bank: :tilber::tilber::tilber: Dristig å uttale seg om slikt. Man kan da kjøre selv om man er uheldig en gang. Fort gjort... Mener du at Martin ikke kan kjøre også? : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke fullkasko her heller hehe men det gikk jo gale i mandal for 2 år siden for det da og min feil var det og hehe...

12000-, på min bil i skader det mmmm.

 

Men skal ikke ha kasko for det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til Thomas og Ole Gunnar - Takk for seriøse, opplysende og gode svar!

Var i utgangspkt. ute etter hva som vil være mest økonomisk fornuftig, men å sette istand bilen vil jo også medføre endel tid/jobb.

Hva bør jeg forlange/forvente for ett sånn "objekt"?

Thomas antyda 20-25 K her i arb/brukte deler/litt egeninnsats.

Da er i tilfelle bilen min relativt mye verdt slik den står.

Har fått bud på 45' før jeg la ut bilder her..

Hvis noen kompetente her kan være villige til å påta seg jobben rundt den summen Thomas antyda -er det intressant, gi lyd.

Har sendt bilder til dere som har ringt/sendt PM.

Mvh GeirJ.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.