S4 som kutter på 0,5 lade trykk.. 92 mod

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte i natt å når jeg dro på i tredje gire å ladda 1,2 bar så kuttet bilen helt: eek : å da får jeg ikke til å lade mere enn 0,5 bar.. over d så kutter den heil: bh : Men stopper bilen og starter igjen så er det borte og det fungerer som normalt.. men så kommer det tilbake viss jeg drar på å lader opp mot 1,2 igjen: klø : bilen er orginal, men med åpent luftfilter og ferritas eksos fra turbo.. noen som har hvert borti noe av det sammen problemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les ut feillager på motorstyring. Ladetrykket blir redusert fordi motorstyreenheten registrerer en feil, mest sannsynlig registrert tenningsbank eller feil blandingsforhold, kan være eksoslekkasje før lambdasonde. Du kan for eksempel sprøyte på såpevann på manifold og turbo (på kald motor;) ) og blåse trykkluft inn i eksosen, hold noe rundt blåsepistolen så det blir noelunde tett, bobler det er det lekkasje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les ut feillager på motorstyring. Ladetrykket blir redusert fordi motorstyreenheten registrerer en feil, mest sannsynlig registrert tenningsbank eller feil blandingsforhold, kan være eksoslekkasje før lambdasonde. Du kan for eksempel sprøyte på såpevann på manifold og turbo (på kald motor;) ) og blåse trykkluft inn i eksosen, hold noe rundt blåsepistolen så det blir noelunde tett, bobler det er det lekkasje.

Skal prøve å få lest av feilmeldinger i dag.. har muli ein litn lekkasje på manifoldn ja:rolleye:

takker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve å få lest av feilmeldinger i dag.. har muli ein litn lekkasje på manifoldn ja:rolleye:

takker :)

Hei. om du tar vekk dekslet i torpedoveggen,der tennings modulene sitter ser du noe som ser ut som bensin filter, kanskje slangen har hoppet ut. det er vakum slangen til ecu..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

99% Sikker på at grunnen tio at bilen kutter er feilkoden " MAX ladetrykk overskredet". Bilen går da i nød, og kutter bensinpumpe over 0.6bar.

 

ofte er ikkje ladetrykket for høgt, den berre trur det:

 

Syldes vanlegvis lekasje på innsugssida. Sjekk for hull i slanger. ofte den inn til cooler som ryker.

 

Kan også skyldes defekt eller dårleg luftmassemåler. Rens el. kontakter på denne, eller rens heile.

 

Dersom ladetrykket er for høgt, så er jo taktventilen første ting å sjekke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ut å se litt på det nå.. skal til kompisen min kl 5 for å få lest av feilkodene.. har en stygg mistanke om ladetrykke jeg og.. for det som er så rart er att når jeg stopper bilen så virker det som att noe null stiller seg.. for da funker den bra igjen: klø :

hvor står taktventilen? husker ikke hvor den står?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Taktventilen står festet på slangen som går inn eller ut frå turbo ogrinalt. ikkje sikker på kven av dei... lenge siden eg har sett det orginalt. hehe

Berre å følge slangen som går frå waste-gate klokka.

Men sjekk for lekasjer først du. Og rens kontakten på MAF'en.

 

Den nullstiller seg frå nød når du kutter tenninga ja..

Men feilkoden blir liggende. Så du skal fine den når du leser ut uansett.

Vedder ganske mykje på at det er den feilkoden...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk tre feil koder.. en med noe max ladetrykk.. tempgiver på kald luft.. å feil på giver turteller.. sletta feil kodene.. men fikk fortsatt opp giver turteller: bh : spørs om jeg må bytte denne da: klø : er det den som sitter forran på motorn under hjule til registre?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var motoren i gang når du leste ut feilkodene?

Viss ikkje får du alltid feil på hastigheitssensor.

 

Ellers så står denne bak på svinghjula.

To givere der. Ein for hastigheit, og ein for Tenningstidspunkt.

Står og ein hallgiver framme på kam-drevet. Denne styrer ikkje tenning, men brukes i lag med bankesensorene til å finne ut kvva for sylinder som banker.

 

Dersom ein av hallgiverene er defekt, så skal bilen normalt ikkje starte.

Men den vil gå til du sløkker den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt mer om giver turteller: sitter der girkassa er skrudd sammen med motoren, på førersiden, se på http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/AANengine.htm bilde nr 6, der ser du bilde av svinghjulet og Crank Position (62 Degree BTDC) and Engine Speed (RPM) Sensors (giver veiv-posisjon/tenning og giver turteller).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les ut feillager på motorstyring. Ladetrykket blir redusert fordi motorstyreenheten registrerer en feil, mest sannsynlig registrert tenningsbank eller feil blandingsforhold, kan være eksoslekkasje før lambdasonde.

 

Hvor mye lekasje snakker vi om her? Tenker på at lamdaen sitter etter tuboen og registrerer der, men den vil ikke få med seg det som w.gaten slipper forbi.

Sliter litt med samme problemm. Skal lade 1,7 og gjør ikke mer en 0.4~0.5 bar nå. Så må begynne feilsøkingen et sted.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye lekasje snakker vi om her? Tenker på at lamdaen sitter etter tuboen og registrerer der, men den vil ikke få med seg det som w.gaten slipper forbi.

Sliter litt med samme problemm. Skal lade 1,7 og gjør ikke mer en 0.4~0.5 bar nå. Så må begynne feilsøkingen et sted.....

Er veldig lite lekkasje som skal til, eksosen drar med seg oksygen gjennom evt sprekker/lekkasjer, lambdasonden registrerer for mager blanding og motorstyreenheten går over i nødprogram.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er veldig lite lekkasje som skal til, eksosen drar med seg oksygen gjennom evt sprekker/lekkasjer, lambdasonden registrerer for mager blanding og motorstyreenheten går over i nødprogram.

når jeg starta opp i dag sjå jeg att d kom litt kondens mellom eksos manifoil og turbon.. men har ein litn mistanke om att det er resirkulerings ventilen som ikke er helt tett.. skal sette inn den nye forge ventilen i morgen.. har den orginale (rs) typen i nå.. syns den bruker mere bensin enn vanlig: klø :

Odd Christoffer: bilen sto bare med tenningen på under måling:rolleye:

får fortsette å lete i morgen.. skal hjem i morgen, fire dager på HV øvelse igjen: bråk : men da får jeg holde på i værste mitt da: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg starta opp i dag sjå jeg att d kom litt kondens mellom eksos manifoil og turbon.. men har ein litn mistanke om att det er resirkulerings ventilen som ikke er helt tett.. skal sette inn den nye forge ventilen i morgen.. har den orginale (rs) typen i nå.. syns den bruker mere bensin enn vanlig: klø :

Odd Christoffer: bilen sto bare med tenningen på under måling:rolleye:

får fortsette å lete i morgen.. skal hjem i morgen, fire dager på HV øvelse igjen: bråk : men da får jeg holde på i værste mitt da: rock :

bytta resirk ventiln.. å det ble noe bedre.. den orginale ventilen var åpen: bh : men lader fortsatt 1,3 bar: klø : .. å kutter når d skjer..

skal vaske lmm nå.. håper d blir bra da.. men har ein heil s4e stående heime som er dele bil.. så får vell plukke litt deler igjen:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå vasket lmm å byttet taktventil.. ble noe bedre.. men fikk dein til å kutte igjen: bh : så fikk jeg tak i nye vacum slanger.. byttet litt her og der.. virker som det ble bra.. bare litt rar lyd visle lyd fra luft filtre.. akkurat som det er en ventil som slipper ut litt trykk under på drag: klø : lugger litt noen ganger.. drar ikke rent.. noen som har noe forslag..

takker for hjelpen så langt:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute å kjørte i dag.. når jeg dro på så ladet den 1,4 å dro nå jæ...: smil : så smalt d fram i motoromet: klø : og hjernen gikk i nødmodus igjen: bh : stoppa på ein holdeplass å var fram i å såg etter slanger som kunne ha falt av.. starta opp igjen.. å bilen er heilt frisk: klø : dein lader 1,2 og justerer seg selv ned mot 1,0..

Er fornøyd nå: rock : så nå nå er det slutt på søndags kjøringen:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsvant problemet av seg selv?

Sliter med noe av det samme selv.

Men jeg tror resirk. ventilen min er gåen da den sier kakakaka. Får prøve å bytte den først

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ventilen min er gåen da den sier kakakaka.

Viss den bjeffer i turboen, så kan det vere at ventilen ikkje åpner. Låter porno, men ikkje særlig sundt for turboen..: rolleyes

 

Som sagt før, viss den går i nødmodus, sjekk først for lekajser i systemet. (Slanger, cooler og koplinger)

Sjekk deretter Luftmassemåler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.