Golf 3: Finner ikke oljelekkasje (1.8 90hk)

Anbefalte innlegg

Hepp,

Jeg sliter med en oljelekkasje som jeg ikke er kar om å finne.

Den er i nærheten av Oljefilteret og fordeleren.

Jeg har skiftet pakningen som sitter mellom oljefilterbraketten og blokka.

Har også skiftet selve oljefilteret.

Sitter det noen pakkninger der fordeleren går ned i blokka, og kan det komme opp olje der?

Lekker MYE olje altså.. ikke snakk om bare litt. Virker som om det lekker ut når jeg kjører. Er oljesøl i området jeg har nevnt... helt nederst på motoren.

Noen som har tips??? Begynner å bli dyrt med olje :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig det lekker fra oljetrykks bryteren.. er ganske vanlig at den bjynder å lekke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket simringen på fordeleren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Jeg sliter med en oljelekkasje som jeg ikke er kar om å finne.

Den er i nærheten av Oljefilteret og fordeleren.

Jeg har skiftet pakningen som sitter mellom oljefilterbraketten og blokka.

Har også skiftet selve oljefilteret.

Sitter det noen pakkninger der fordeleren går ned i blokka, og kan det komme opp olje der?

Lekker MYE olje altså.. ikke snakk om bare litt. Virker som om det lekker ut når jeg kjører. Er oljesøl i området jeg har nevnt... helt nederst på motoren.

Noen som har tips??? Begynner å bli dyrt med olje :o

oljetrykks føleren bruker å lekke der du setter ledninga fast. mellom kabelsko og plast. den sitter på olje filter huset

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig det lekker fra oljetrykks bryteren.. er ganske vanlig at den bjynder å lekke.

Dette er faktisk problemet tror jeg. Sjekket litt nå, og det er en del olje rundt den. Jeg må skifte hele bryteren for å få det tett igjen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oljetrykks føleren bruker å lekke der du setter ledninga fast. mellom kabelsko og plast. den sitter på olje filter huset

Tydligvis en kjent feil :) Siden både du og Eirik foreslår det samme. :D

Tror som sagt at dette er feilen. Vasket motoren helt ren isted, og etter en kjøretur nå så er toppen av oljefilterhuset full av olje. Og spesielt kabelen som sitter på føleren. Har forsåvidt sett dette, men trodde ikke oljen greide å komme opp igjennom plasten i føleren.

Takker og bukker folkens. :D

Da får jeg kjøpe meg en ny føler på mandag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger ikke ny følger.. ha på den gjengetape og bytt skiva.. husk at du skal bruke kobberskive!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger ikke ny følger.. ha på den gjengetape og bytt skiva.. husk at du skal bruke kobberskive!

Ahh. Må jeg på Møller for å få tak i skive eller kan jeg bare kjøpe denne en annen plass?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må nokk ha ny føler... det er ikke i gjengene desse lekker men ut av kontakten. og det følger med ny skive om du kjøper ny.. ny føler koster ca 150.- hos møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men trodde ikke oljen greide å komme opp igjennom plasten i føleren.

Det er jo ofte 5 kg trykk på oljesystemet, så oljen har ikke noe problemer med å presse seg gjennom hvis føleren er litt dårlig. Enkelte av medlemmene husker en lilla S6 med samme problemet på vei hjem fra Våler sist sommer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo ofte 5 kg trykk på oljesystemet, så oljen har ikke noe problemer med å presse seg gjennom hvis føleren er litt dårlig. Enkelte av medlemmene husker en lilla S6 med samme problemet på vei hjem fra Våler sist sommer...

Kanskje ikke rart jeg fyller en del olje i uka heller :o

Godt å endelig ha lokalisert feilen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh. Må jeg på Møller for å få tak i skive eller kan jeg bare kjøpe denne en annen plass?

Har sikkert ett hav av slike i "delelageret" mitt så bare å komme innom og hente...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sikkert ett hav av slike i "delelageret" mitt så bare å komme innom og hente...

Ey... supa-dupa :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.