Anbefalte innlegg

Når det er under -5 grader så fryser veivhusventilasjonen. Når bilen er varm er ikke dette noe problem. Hvor kan problemet ligge? Noen som har noen gode råd til en forholdsvis fersk audi-eier?

 

 

 

Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen tips? Frøys idag igjen gitt....

 

Er det noe ventil under ved innsuget eller er alt bak på blokka?

 

Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er meget usikker her nå, men veit at det sitter forvamingselement på åndeslangen på noen biler. Usikker på om din har, men kasnkje den evt er defekt/strømløs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dårlig og gammel olje?

 

Det var det jeg fikk beskjed om på min, og da frøs oljen i ventilasjonen på 16minus.... Longlife olje...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

frossen veivhus er kjent problem på audis uansett olje. Er jo like mye vanndamp som oljedamp som kommer ut veivhusventilasjonen.

 

Den "klokka", runde dingsen, sperreventilen, som sitter like før veivhusen går inn i innsugsrøret er ofte den som fryser og henger seg opp. Ta ut og rens denne i sprit (isopropanol, whitesprit eller lign)

 

Morten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

frossen veivhus er kjent problem på audis uansett olje. Er jo like mye vanndamp som oljedamp som kommer ut veivhusventilasjonen.

 

Den "klokka", runde dingsen, sperreventilen, som sitter like før veivhusen går inn i innsugsrøret er ofte den som fryser og henger seg opp. Ta ut og rens denne i sprit (isopropanol, whitesprit eller lign)

 

Morten.

 

 

Sitter denne under innsuget eller er det den dingsen som sitter på slangen nede ved turboen?

 

Takk for gode svar sålangt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slangen ved turboen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kva skjer når veivhus ventilasjonen frys?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kva skjer når veivhus ventilasjonen frys?

 

Det vil pga. damp fra olja oppstå trykk i veivhuset slik at olja vil prøve å presse seg ut. Dette kan da resultere i at simringer trykkes ut, eller at oljeringene på stemplene ikke klarer oppgaven sin slik at olja havner oppå stemplet og forbrennes. Dette forutsetter da at åndingen er helt tett. Har vært borti Golf 4 som gikk oljetom og skar seg pga dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Katalysatoren vil også bli ødelagt ved tett veivhusventilasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

frossen veivhus er kjent problem på audis uansett olje. Er jo like mye vanndamp som oljedamp som kommer ut veivhusventilasjonen.

 

Morten.

 

Vil man ikke se dette (vanndamp..) ved at det blir "majones" på oljefyllekorken??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil man ikke se dette (vanndamp..) ved at det blir "majones" på oljefyllekorken??

 

Det ble ikke det på bilen min ihvertfall, men godt mulig det kan bli det i ekstreme tilfeller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.