#1 Skrevet Mars 11, 2006 Når det er under -5 grader så fryser veivhusventilasjonen. Når bilen er varm er ikke dette noe problem. Hvor kan problemet ligge? Noen som har noen gode råd til en forholdsvis fersk audi-eier? Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 13, 2006 Noen tips? Frøys idag igjen gitt.... Er det noe ventil under ved innsuget eller er alt bak på blokka? Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 13, 2006 Er meget usikker her nå, men veit at det sitter forvamingselement på åndeslangen på noen biler. Usikker på om din har, men kasnkje den evt er defekt/strømløs. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 14, 2006 dårlig og gammel olje? Det var det jeg fikk beskjed om på min, og da frøs oljen i ventilasjonen på 16minus.... Longlife olje... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 14, 2006 frossen veivhus er kjent problem på audis uansett olje. Er jo like mye vanndamp som oljedamp som kommer ut veivhusventilasjonen. Den "klokka", runde dingsen, sperreventilen, som sitter like før veivhusen går inn i innsugsrøret er ofte den som fryser og henger seg opp. Ta ut og rens denne i sprit (isopropanol, whitesprit eller lign) Morten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 14, 2006 frossen veivhus er kjent problem på audis uansett olje. Er jo like mye vanndamp som oljedamp som kommer ut veivhusventilasjonen. Den "klokka", runde dingsen, sperreventilen, som sitter like før veivhusen går inn i innsugsrøret er ofte den som fryser og henger seg opp. Ta ut og rens denne i sprit (isopropanol, whitesprit eller lign) Morten. Sitter denne under innsuget eller er det den dingsen som sitter på slangen nede ved turboen? Takk for gode svar sålangt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 14, 2006 slangen ved turboen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 14, 2006 kva skjer når veivhus ventilasjonen frys? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 14, 2006 kva skjer når veivhus ventilasjonen frys? Det vil pga. damp fra olja oppstå trykk i veivhuset slik at olja vil prøve å presse seg ut. Dette kan da resultere i at simringer trykkes ut, eller at oljeringene på stemplene ikke klarer oppgaven sin slik at olja havner oppå stemplet og forbrennes. Dette forutsetter da at åndingen er helt tett. Har vært borti Golf 4 som gikk oljetom og skar seg pga dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 14, 2006 Katalysatoren vil også bli ødelagt ved tett veivhusventilasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 2, 2006 frossen veivhus er kjent problem på audis uansett olje. Er jo like mye vanndamp som oljedamp som kommer ut veivhusventilasjonen. Morten. Vil man ikke se dette (vanndamp..) ved at det blir "majones" på oljefyllekorken?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 2, 2006 Vil man ikke se dette (vanndamp..) ved at det blir "majones" på oljefyllekorken?? Det ble ikke det på bilen min ihvertfall, men godt mulig det kan bli det i ekstreme tilfeller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...