Golf Mk3: Vannlekkasje etter Termostatbytte

Anbefalte innlegg

Byttet Termostaten på torsdag, og endte opp med å få en vannlekkasje, vi byttet denne på den enkle måten ved å demontere vannpumpehuset(?)

 

Fulgte med en O-ring og en annen pakning når vi byttet termostaten, oppi esken lå det også en "papir" bit, så det var formskåret, fant ikke ut hvor denne skulle og ga rett ogslett F i dennen.

 

Men nå lekker systemet, drypper fra området rundt vannpumpehuset, mister ca en halvliter iløpet av en 10-12 timer (bare antydninger) så lekkasjen er ikke så stor.

 

Er det bare det at vi burde ha brukt litt silikon når vi monterte det sammen igjen, eller er det noe annet vi har oversett? Har ikke råd til å springe rundt å kjøpe kjøleveske hele tiden. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet Termostaten på torsdag, og endte opp med å få en vannlekkasje, vi byttet denne på den enkle måten ved å demontere vannpumpehuset(?)

 

Fulgte med en O-ring og en annen pakning når vi byttet termostaten, oppi esken lå det også en "papir" bit, så det var formskåret, fant ikke ut hvor denne skulle og ga rett ogslett F i dennen.

 

Men nå lekker systemet, drypper fra området rundt vannpumpehuset, mister ca en halvliter iløpet av en 10-12 timer (bare antydninger) så lekkasjen er ikke så stor.

 

Er det bare det at vi burde ha brukt litt silikon når vi monterte det sammen igjen, eller er det noe annet vi har oversett? Har ikke råd til å springe rundt å kjøpe kjøleveske hele tiden. :P

 

Det jeg opplevde var at O-ringen min ikka havnet på rett plass første gangen, men om det er det her, erjo ikke godt å si, og den "papir" biten du nevner kan jeg ikke huske. Kanskje det er noe som er ulikt på TD og bensin motorene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal nå tro o-ringen havnet rett, var ikke jeg som demonterte vannpumpe huset, hadde en sjefsmontør med :P

 

Noen som har bilder i "Familiealbummet" eller no som viser sammenmonteringen av Vannpumpehuset?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.