Anbefalte innlegg

Her om dagen skulle jeg bytte olje på lillebrors golf 2 gti. Byttet på min også ved siden av så vi tok begge parallelt. MEN ved oppstart nr 2 på golfen etter olje og filterbytte morgenen etter spruta det olje. Etter å ha først ikke skjønt helt feilen og bytta filter igjen og etterfylt ny olje skjer det samme igjen...da med engang..

 

Etter nøyere observasjon nå ser jeg at etter 1 sek på tomgang trykkes pakningen på oljefilteret ut til siden og spruter står...For meg virker det som noe er tett et sted og at det svakeste leddet gir etter....

 

Hva kan det være??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være så enkelt at du har fått feil filter, et med større diameter på pakningen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tviler på det..

1 fordi såvidt jeg vet er det standard størrelser..og det er ikke mange..og jeg sa jo vw/audi på butikken..

2 jeg har jo også bytta det engang just in case, og fikk samme..

3 den gikk jo knallfint en stund(sikkert 3 timer den kvelden)

 

må vel være noe som har tetta seg den natta eller noe?

 

det skal også sies at det nok ble fyllt litt mye olje på den første gang...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det tidligere blitt brukt en "møkkaolje" som har lagt igjen avleiringer og koks i motoren, og nå fyllt på en god olje med god renseeffekt, vil all møkka samle seg i filteret og tette dette. Dette skal uansett ikke skje så lenge du bruker originalt filter med bypassventil. :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er kjørt qmi motorvask på den og det var qmi motorbehandling på den da det begynte å sprute..grunnen til dette er at den var heeelt loka for litt siden pga brodern ikke er veeldig bilinteressert og kjørt den tom for olje...den gikk dårlig og 1 sylinder fikk ikke kompresjon. Tror det var stempelringer som hadde satt seg også da oljefilterboksen var full av olje : smil :

 

stakar bil: gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dobbelsjekk oljefilteret. Det finnes mange forskjellige filtere og det kan være særdeles små forskjeller som gjør at det ikke fungerer.

 

Har hatt en lignende tilfelle på jobb hvor diametren på pakningen på filteret var 2 mm mindre enn den skulle være.

Det resulterte i et meget svart motorrom (i en båt) og heldigvis ikke noe mer takket være en observant båteier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en annen ide er og dobelt skjekke om dere har fått av den gamle gummi ringen. har vært borti at den har sitti igjend et par ganger, blir litt mye søl da.

ellers vil jeg si feil filter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitter ikke igjen noe i alle fall..jeg var ute å skjekka med lommelykta nå før jeg satte på siste...var rent og jevnt og pent...får skjekke filtertype da..;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp filter på Møller, så er dere sikre på at dere får det riktige filteret! Ikke er det dyrt heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp filter på Møller, så er dere sikre på at dere får det riktige filteret! Ikke er det dyrt heller.

 

Enig. Og ikke minst et filter man kan stole på.

Delenummer 056 115 561G

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evnt kan trykkventilen i oljepumpa ha blitt tetta med møkk, skjedde meg for en liten stund siden, hadde kjørt 300km på isbane på 7000rpm med oljetemp på 160-170 grader, løsna nok litt møkk i gamle motorn da : smil : nesten bedre enn motorrens det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evnt kan trykkventilen i oljepumpa ha blitt tetta med møkk, skjedde meg for en liten stund siden, hadde kjørt 300km på isbane på 7000rpm med oljetemp på 160-170 grader, løsna nok litt møkk i gamle motorn da : smil : nesten bedre enn motorrens det ;)

 

kan jeg skjekke dette på noen måte?...ta ut å rense?..

 

Har veldig tro på noe sånt..altså at noe er tett...

 

jeg ser jo hvor gamle filteret satt og det matcher bra..og det funker jo så bra på min..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller det enkleste, som jeg har vært utsatt for: Pakningen fra det gamle oljefilteret sitter igjen på oljefilterbraketten og ikke på det gamle filteret, sånn at det blir to pakninger der som surrer seg i hverandre og lager lekkasje.. Har lært meg å alltid se på det gamle filteret om pakningen er med på det og ikke henger igjen når det nye filteret skal monteres..

 

EDIT: Å lese tidligere poster er ikke dumt, hehe.. Men dobbeltsjekk en gang til, det skal ikke være noen form for tetning/pakning på motoren der man fester filteret, gummiringen på filteret er det som "gjelder".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er heeeelt clean metall der...kan noe tette seg inni motoren? hvor kan jeg skjekke eventuellt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.