Anbefalte innlegg

Har en VR6 med knappe 0,5 bar oljetrykk. Vet lite om motorens fortid. Men det ryktes at det skal være tette oljekanaler pga bruk av billig-olje.

SYntes dette ikke høres noe fornftig ut. Ville jo heller tro at oljepumpa er defekt eller at trykkreg. er gåen!

 

Noen synspunkt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stiller meg litt uforstående til at tette oljekanaler gir lavere trykk.

 

I likhet med det vil jeg anta det er pumpen som er slitt, alternativt kan det være instrumentfeil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ikke instr. feil. Kommer knapt nok olje opp i toppen ser du.

Så noe muffens er det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å si det slik, jeg liker ike VR6 når noe begynner å gå feil, hade jeg vært deg ville jeg for sikkerhetens skyld byttet olje pumpa, har prøvd å rep en VR6 motor etter at olje pumpa hade gått, ikke å anbefale, ble aldri hundre igjen selv om Olsen VW tuning hjalp meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Off-Topic Rune...

 

Hvem snakker du med hos TC Motor og har du nummeret?

 

Det er mange som spør etter pris på rullen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Lars-Inge Andresen

Off-Topic Rune...

 

Hvem snakker du med hos TC Motor og har du nummeret?

 

Det er mange som spør etter pris på rullen...

 

Lars inge: Regner med det er Tommy du skal spørre etter. Er han som er rally-turbo og kompressor mannen der oppe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rune har kontroll

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Lars-Inge Andresen

Stiller meg litt uforstående til at tette oljekanaler gir lavere trykk.

 

I likhet med det vil jeg anta det er pumpen som er slitt, alternativt kan det være instrumentfeil.

 

Tette kanaler kan jo medføre null olje til toppen men jeg ville nok sjekket den ventilen som sørger sperrer slik at trykket opprettholdes ved tomgang. På S6`en til Jan Gunnar feilet denne slik at det ikke kom olje til toppen.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, ville tro noe sånnt. Får pelle litt når jeg kommer hjem.

Har ikke tittet så mye under bilen, men får jeg bunnpanna av uten og demontere halve forstilling?

Og hvordan er det og komme til pumpa? sitter vel klint inn i innerskjerm......... 2cm klaring eller noe slik!!

Har ikke skrudd så mye på disse fartøyene med tversover kraftwerk :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.