Oljelekkasje 2,7 biturbo..

Anbefalte innlegg

Er det noen som har vert borti olje lekkasje på 2,7 biturbo motorene?hadde bilen på service og fikk påpekt olje lekkasje.Fikk ikke vite helt hvor men det kommer en plass ifra baksiden av motoren høyt oppe.Er ikke alvorlig mye olje søl bare litt..

 

Det kan jo da vere toppdekksel pakkninger noen lufte slanger eller i verste fall toppene!: eek :

 

Noen som har vert bort i lignende??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Jan

 

Sjekk veivhusventilasjon slangene i bakkant av toppene. Er i hardplast og blir over tid porøse og knekker lett. Har skiftet mine, to var knekt, koster rundt 900.- for nye hos Møller. Men å bytte... Trangt. Tok dette når motoren var ute.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde et problem for en liten uke siden, viste seg å kanskje være Longlife oljen som ikke tålte 16minus, og som frøs ventilasjonskanaler. Da kom det tytene olje ut rundt der hvor kammen står (Svart plastdeksel). Hadde bilen på tining inne hos VW/AUDI forhandler, og har ikke merket noe siden. De sa at det hadde blitt trykk i toppen, som gjorde at oljen ble presset ut. Og at dette har skjedd med mange andre motorer, og alt har godt bra, bare bilen fikk tinet seg opp litt.

 

Trodde jeg hadde en defekt turbo eller noe, men det drapp olje ned på turbo og laget noe jævlig med røyk. VW/audi forhandler fikk tatt ned deksel under motor for så å vaske det, samt tatt en skikkelig motorvask.

 

Har sjekket og peilet olje siden det skjedde, alt virker ok igjen. Skal skifte olje så fort som mulig, for det holdt på å få meg til å få både hjerteinnfarkt som 26 åring og til å drite meg ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Jan

 

Sjekk veivhusventilasjon slangene i bakkant av toppene. Er i hardplast og blir over tid porøse og knekker lett. Har skiftet mine, to var knekt, koster rundt 900.- for nye hos Møller. Men å bytte... Trangt. Tok dette når motoren var ute.

Takker for tipset!skal få sjekka det

til helgen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hørte med en idag, at Audi Centrum har hatt endel saker med dårlig lufting på 2.7 motorene. Feilen kan ikke spores med hiddenverktøy eller følere. Og at de kan levere et nytt sett med slanger, til 6-700kr. Det er mye jobb å bytte alle, men skal visst være bra på biler som har mye småkjøring.

 

Skal sjekke mer om dette, for det kan være det med meg. Skal se om jeg får sendt en mail til Audi Centrum angående dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.