#1 Skrevet Mars 12, 2006 Hei. Trenger litt hjelp her,angående tilkobling av Defa på golf 4 Koplet forrige uke til defa på damas golf 4, siden ikke bilen er levert med fjernbetjening, men med orginal sentrallås. Tenkte kun å bruke defa boksen (821X) til fjernbetjening av sentrallåsen. 1.Koblet så til strøm + jord på boksen. Ok. 2.Letet meg fram i strømskjema på bilen, av med dørtrekket på førersiden og koblet meg inn på PIN 4 og PIN 24 (åpen/låsing) men der i fra defa'n brukte jeg GUL ledning (lock com) + Hvit og blå (open com). 3.Fungerte, men ikke optimalt. Det som er problemet er at dørene låser seg automatisk etter ca. halvt minutt, selv om bil går ell om tenning står på.... Har jeg benyttet feil ledninger (gul og hvit/blå)?? det er COM lednigner. Noen som heter NC close og open, og noen heter NO close og open..... Noen som vet??? sikkert noen som har gjort det før..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 13, 2006 Det må da være noen som har koblet på til defa fjernbetjening på en golf 4 her??.....hmmmm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 13, 2006 Ja det har jeg gjort. Kan hjelpe deg med dette jeg om du hjelper meg. Skifte olje ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 13, 2006 Det må da være noen som har koblet på til defa fjernbetjening på en golf 4 her??.....hmmmm For meg så høres det ut som at hjernen på alarmen må programeres på nytt. Det kan også være at du har feil på en eller annen dørbryter. Jobber på Bilradiospesialisten i kristiansand.Vi selger og installerer Defa alarmer. Kan sjekke med vår montør på tirsdag om hva som er galt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 14, 2006 For meg så høres det ut som at hjernen på alarmen må programeres på nytt. Det kan også være at du har feil på en eller annen dørbryter. Jobber på Bilradiospesialisten i kristiansand.Vi selger og installerer Defa alarmer. Kan sjekke med vår montør på tirsdag om hva som er galt. Problemet er, han har ikke koblet til dørbryter krsen. Og da tror alarmen att døra er lokket hele tiden. Og da låser bilen seg etter ca 1 min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 14, 2006 Dessuten kan funksjonen for automatisk låsing av dører skrus av/på i programmeringen til alarmen. På biler med sentrallås anbefales den skrudd av, ellers blir det ekstremt lett å glemme nøklene i bilen, og så plutselig er den låst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...