Anbefalte innlegg

Har desverre oppdaget en vannlekkasje i S4'en. Dvs. jeg vet ikke hvor det lekker, men har vann i gulvet bak: bråk : Utrolig irriterende. Det ligger en liten dam i fotbrønnen bak førersetet. Har hatt lekkasje fra bakluken før, men det kan ikke være denne, siden vannet da kom ned i reservehjulsbaljen. Virker nesten som det spruter inn under kjøring et eller annet sted, men det ser ut til å være rent vann. Trodde kanskje det ville bli mer skittent hvis det var fra veien...

 

Er det noen som har hatt samme problemet, eller har tips til hvor man skal begynne å lete?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er varmeregisteret ditt som har begynt å få sprekker? Slik at kjølevannet lekker inn i luftkanalene dine, og event renner via kanalene bak setet og ut i gulvet?

 

Lukter det frostvæske av vannet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det lukter ikke frostvæske av vannet. Ser ut som det er ganske rent. Det er heller ingen endring i nivået på kjølevæsken, så jeg tror ikke det er her det ligger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du takluke? I så fall sjekk om dreneringene er tette.

Prøv med å helle vann på forskjellige steder på bilen og se om vannstanden inne i bilen stiger.

På min ex.Jetta rant vannet inn gjennom bakdørene. Det viste seg at plasten i døra hadde gått i oppløsning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Morten Skei Bekken

På min ex.Jetta rant vannet inn gjennom bakdørene. Det viste seg at plasten i døra hadde gått i oppløsning.

 

 

Been there done that!

 

Christian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er godt isolert.......det vannet du ser er filtrert igjennom isolering og teppe......derfor er det "rent". Tror du skal sjekke alle gjennomgangsbolter, event plugger.

Fukt er noe dritt.........finn lekasjen!Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Hadde en 'plaskende' lyd etter vask på min S4, og det viste seg at det store rommet med vifta og alt var godt fylt med vann. Det er en liten 'lenseflæpp', et slapt rør som henger ut midt under vifta, og rett over tannstanga som ofte tetter seg. Se om du kan komme til med noe og pirke det opp, i hvertfall hvis det er mye vann der! Kan kanskje løses ved spyling, men da blir det fort vått i bilen igjen..

Holder en krone på den teorien..

 

Edit: Oops.. greit å lese litt nøye.. Ved denne løsningen er det seff. greit å vite at det blir vått foran ved bena på passasjersiden.. Din feil kan være som hos meg en annen gang: Ved å ha armen på armlenet har jeg flere ganger klart å senke høyre bakvindu ved en feiltakelse, og fått inn vann ved regnvær der. Noen ganger har det vært en irriterende suselyd, og jeg har lukket vinduene igjen uten å tenke på dette før jeg har sett at det har vært vått på varegulvet og ned på teppet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ikke umulig dette med vinduet. Har av og til hørt litt susing, og lukket vinduet. Men jeg driver å tørker opp teppet der, og feilsøker litt ved hver bilvask. Har sett at den nederste listen på bakdøren ikke tetter ordentlig, så jeg mistenker at det spruter inn her når man kjører i regnvær. Sjekket under bilen også, og de pluggene jeg så så ut til å være i orden. Men ikke godt å si, får se neste gang det regner om det blir vått igjen. Tror ikke det er mye vann som kommer inn om gangen, men det samler seg opp etterhvert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting jeg fikk beskjed om når jeg selv eide 100 Avant var at det var ikke uvanlig at de tok inn vann ved de bakre siderutene. Løsningen her er å ta de ut og lime de inn på nytt igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Mister Tveito

Har hatt lekkasje fra bakluken før, men det kan ikke være denne, siden vannet da kom ned i reservehjulsbaljen

 

Sliter litt med lekkasje bak fra bilen selv - men den har fått en smell på høyre bakskjerm så tingene er litt skjeivt, også trekker bilen til siden i 120... :( - men hos meg renner det litt vann ned i "rommet" på høyre side bak hjulbuen/innerskjermen. Hvor lakk det på bakluken din?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Baklukelekkasjen har jeg ikke funnet, men det er ikke vått lenger. Det var kun lekkasje når jeg bodde i Bergen, kan det ha noe med været å gjøre, tro??:rolleyes:

Tror egentlig ikke det er store lekkasjen der, men med de nedbørsmengdene på vestlandet, ble det nok til å få en vanndam inni bilen. Så lenge den er tørr nå, har jeg ikke giddet å lete noe mer, men jeg tror egentlig ikke det var bakluken, men heller siderutene som Per sier.

 

Men nå skal jeg uansett bytte begge dørene (på grunn av rust!)på den siden det er lekkasje i løpet av sommeren, så får jeg se om det hjelper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rust på galvanisert karoseri? vært skadet en gang da. Hadde en 92 s4 å den fantes det ikke en eneste boble på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde lekasje i registeret mitt to ganger(!), den siste gangen sto det en del vann i gulvet, altfor lenge.

Dog ikke spor etter rust :=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nok rett med skadeantagelsen. Dog før min tid. Ser ut som stort sett hele venstre siden er tatt, ser en sveiseskjøt i a-stolpen, enkelte bulker i motorrommet samt rusten på dørene. Under lakken som flasser ser det ut til å være sparkel, så det er nok en jallaoppretting som er gjort. :(

 

Vel, vel, ikke noe å gjøre med det, har fått tak i to nye dører som bare er å lakkere og sette på. Skjer vel i løpet av sommeren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er kjipt å finne ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er jeg rimelig sikker på at det ikke er lekkasje ovenfra. Prøvde med hageslangen her om dagen, og kunne ikke finne noen lekkasje. Hadde fått tørket opp bilen relativt bra, og kjørte en tur på søndag i regnvær i Vestfold. Da ble det skikkelig vått bak der igjen, så det må komme inn et eller annet sted underfra. Sjekket propper og tettet der jeg kunne med sikaflex, men har ikke kjørt i regnvær etterpå, så vet ikke om det funker. Dette er skikkelig irriterende: bråk : : oppgitt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant en slags snodig "ventil" nede på høyre side av 100en når jeg dro av innerbekledningen etc. Mulig noe fra innerskjerm etc kan snike seg inn der?`

 

Nåvel, har funnet rusthull i rævva på min :(

Mon tro om det har noe med utette beklykter og vann som

har godgjort seg på baksiden av en gammel skade.

 

Så nå trenger jeg tips om karosseri verksted ASAP!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er jeg rimelig sikker på at det ikke er lekkasje ovenfra. Prøvde med hageslangen her om dagen, og kunne ikke finne noen lekkasje. Hadde fått tørket opp bilen relativt bra, og kjørte en tur på søndag i regnvær i Vestfold. Da ble det skikkelig vått bak der igjen, så det må komme inn et eller annet sted underfra. Sjekket propper og tettet der jeg kunne med sikaflex, men har ikke kjørt i regnvær etterpå, så vet ikke om det funker. Dette er skikkelig irriterende: bråk : : oppgitt

 

Fant du ut hvor vannet kom inn i bilen din??

har fått fukt i dørken bak førersetet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det tre år siden bilen ble solgt, så jeg husker rett og slett ikke. Jeg tror ikke jeg fant noen lekkasje, men det var litt frem og tilbake med når det var vått og ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det tre år siden bilen ble solgt, så jeg husker rett og slett ikke. Jeg tror ikke jeg fant noen lekkasje, men det var litt frem og tilbake med når det var vått og ikke.

 

ja, samme her, ... lurer på hvordan vannet kommer inn : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.