Passform/kvalitet på styling

Anbefalte innlegg

Har planer om å skifte ut frontfangeren på A4'n, men er litt i tvil om passform og kvalitet på stylingfangere.

Har jo lest endel negativt om slike fangere,både her på forumet og andre steder.

Er det noen produsenter som er bedre enn andre på dette?

Har også vurdert org.S4 fanger, men har ikke funnet noen til en god pris.

Efaringer rundt dette mottas med takk...

Mvh

Per S.

96 Audi A4 2.6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde Seidl RS4 front fanger på

min A4.

Den var det meget bra passform på,

var bare å montere. Har flere kamerater

som har kjøpt Rieger styling, og de

har sagt at de måtte slipe og pusse

en god del.

Dette varierer nok en del på hvordan

styling og bilmodell man kjøper til.

:cool:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har seidl RS4 front på min og passformen var 100% :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en Lumma-Tuning front-fanger som jeg driver å tilpasser til Golf'n min. Fangeren er grei nok, men ett par - med den:

1. Fangeren "skrever" litt mer enn orginal. (øvre hjørne i hjulbue stikker litt lengre ut).

2. Blinklys, refleks og tåkelys passet _veldig_ dårlig. Hullet i fangeren var for kort i lengden og festene stemte dårlig. Jeg løser dette ved å fjerne lyktene og mekke til blinklys en annen plass.

3. Nede på sidene er det noen innstøpte "gjelder". Disse er det en stygg kant rundt som må pusses ned.

Ellers så må jeg si at fangeren passer rimelig greit.

Kan også legge til at jeg fikk god "service" av AST Performance. Ble lovet rabatt på det jeg motte ønske å kjøpe der i fremtiden. Var der jeg kjøpte fangeren, og klagde en del på den (fangeren var skadet da jeg fikk den). Hyggelige folk i grunnen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dietrich RS4 front liggende til min.. Er en grunn til at den fortsatt ligger i garasjen for å si det sånn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Projektzwo og Caractere har i alle fall veldig bra passform.

Har aldri tilpasset noen deler fra dem, bare lakkert og montert!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nettopp montert dietrich rs4 faanger på corradoen min.. skulle ønske jeg hadde handlet noe annet istedenfor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det siste eg var borti var streertfighter, og det passet ganske så bra.

-Står for tida å sliper på Dietrich..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kent Inge; Hvorfor det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

for å svare knut så kunne den like gjerne vært til en lada niva etter passformen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAr en RS4 fanger fra Dietrich på passaten min å den passa sånn rimelig greit. Var endel pussing nede ved "gjellene", å den var litt vrien å få på, men ikke verre enn at det gikk rimelig smertefritt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smekk på ein Caractere RS-front du ;) Nydelig front til a4 og som sagt: Bra passform : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå bestilt orginal S4 front fra møller, prisen kom på ca.5500,- med 15% rabatt...

Dette er pris uten tåkelys,men får vel heller kjøpe de når økonomien tillater det.

Bestilte også luftføringsgitrene fra den kanadiske utgaven av S4'n, fordi den ikke har hull till tåkelys.

Per S.

96 Audi A4 2.6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestillt en Rieger rs4 front nå til min a4. Lurer på om denne er ferdig med fester så den kan bare festes på bilen eller må jeg feks bruke den stålbjelken som sitter i orginalfangern for å få dette til?

Takker for svar =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid litt pussing og tilpassing på Rieger deler. Men generelt sett over gjennomsnittet god kvalitet på varene ifra rieger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på denne tråden litt; noen som vet hvordan passformen til Votex er? Har kjøpt en Votex-frontspoiler til min Golf V GT og lurer på om jeg trenger å prøvemontere den før jeg sender den til lakk? Det er jo en orginal styling del i plast så jeg heller litt mot å hoppe over prøvemontering. Noen synspunkter??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på denne tråden litt; noen som vet hvordan passformen til Votex er? Har kjøpt en Votex-frontspoiler til min Golf V GT og lurer på om jeg trenger å prøvemontere den før jeg sender den til lakk? Det er jo en orginal styling del i plast så jeg heller litt mot å hoppe over prøvemontering. Noen synspunkter??

Alltid prøvemonter. Kjedelig om det skulle være en liten feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid litt pussing og tilpassing på Rieger deler. Men generelt sett over gjennomsnittet god kvalitet på varene ifra rieger

Okey, jah litt tilpassing hadde jeg vel regnet med,...men lurer på om festene passer eller må disse lages?

Mvh Børge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg moterer for tiden en rieger front på min audi 8E.

De festene som er orginalt på den frontet fungerer utmerket. Dog er det en noe sliping for å få nogenlunde fine linjer som passer karosseriet.

Største jobben er vel det å få av den orginale fangeren. Det er helt hinsides mange skruer, som er skjult på de teiteste plasser. : bh : Holdt på å bli stein gal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SKal ikke være problemer med Votex deler iogmed at det er orginal styling så har de veldig strenge krav til passform.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil jo på det sterkeste anbefale deg Oettinger styling.

De garanterer at du slipper å tilpasse. Jeg hadde fullt sett på Ice Blue (se signaturen), og sendte alt rett til lakk. Alt passet rett på og satt i originalfestene. Perfekt passform.

Ellers så er det vel stort sett sånn at du får det du betaler for. Dyrere styling har som regel en bedre passform, som gjør at sluttregnestykket blir billigere på en dyrere styling på grunn av alt du sparer i tilpasning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Projektzwo og Caractere har i alle fall veldig bra passform.

Har aldri tilpasset noen deler fra dem, bare lakkert og montert!

Caractere grillen som Jan Tore kjøpte når han hadde Golfen min, ligger fortsatt på loftet fordi den ikke passet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil jo på det sterkeste anbefale deg Oettinger styling.

De garanterer at du slipper å tilpasse. Jeg hadde fullt sett på Ice Blue (se signaturen), og sendte alt rett til lakk. Alt passet rett på og satt i originalfestene. Perfekt passform.

Ellers så er det vel stort sett sånn at du får det du betaler for. Dyrere styling har som regel en bedre passform, som gjør at sluttregnestykket blir billigere på en dyrere styling på grunn av alt du sparer i tilpasning.

Riktig : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.