Anbefalte innlegg

Satt og tenkte på det samme selv. Regner med at det er flere her som kunne tenke seg det nå før vinteren setter inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kan sikkert ta et treff en av de nærmeste dagen om det frister.

Hadde faktisk vært utrolig bra om det møtte opp en 10stk feks.

Men Øystein og jeg stiller nok.

Nils Henrik regner jeg med dukker opp også ;)

Dere andre?

Skal vi si Søndag 15.10.06 på Tyrigrava kro rundt kl 11:00

(Da vil jeg ha en gyldig grunn til å ta høst polishen hvertfall : ja : )

EDIT: dette vil da bare bli for å møtes og titte/se/si hei/plukke sopp, som Kjell G nevnte lengre opp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres ut som en plan..... Jeg er i allefall med.....

Hvem flere kan være aktuelle da?

Vi kan jo bare sende PM til de som har slike biler og bor i nærheten.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innspill følger :) :

Er enig i det som blir sagt her, men synes det hadde vært greit med et litt mer uformelt treff i første omgang, hovedsaken er å komme sammen og snakke bil/se på hverandres biler og løsninger på problemer og hvordan de forskjellige bilene er moddet (hvis ikke alle har originale biler he he).

Ja, helt klart. vi kan jo ta en test på det nå i nærmeste fremtid kanskje som nevnt ovenfor. Det kan jo kanskje gi en pekepinne/indikasjon på hvor mange som faktisk vil komme om vi skulle arrangere et treff engang til sommeren.

Tanken var jo å ta et slags test treff først, så tar vi det heller videre derifra.

Regnet egnetlig med de fleste har satt bort bilene sine innen dags dato, men hvis folk er sugne på et slikt uformelt treff føre det siste løvet faller fra treet, så er jeg gjerne med.

Enig med deg ang å trekke en grense, men ett sted må den gå og det er for meg vedrørende om det er en S/RS bil eller ei : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres ut som en plan..... Jeg er i allefall med.....

Hvem flere kan være aktuelle da?

Vi kan jo bare sende PM til de som har slike biler og bor i nærheten.....

Flott!

Selvom vi ikke blir så alt for mange blir nok en tre fire stk tenker jeg.

De som kommer kan jo bare poste i tråden her.

EDIT: ..og helst ikke noe mere OT deluxe, som vist lengre opp her! : fy :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EDIT: dette vil da bare bli for å plukke sopp

En gang må jo kanskje bli den første soppturen man deltar på..

Satser på å stille jeg, men det har jo allerede Anders bestemt... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig, hvis en er i form nok til å kjøre bil på den tiden av døgent. :venner:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg allerede: rock :

La jungel-telegrafen komme i gang!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plis ikke ta fortskommende helg, ta helgen etter så kan jeg være med pluss at jeg kanskje har fått foringene mine og dermed fått på coiloversene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er med.. For de som ikke kan bli med nå så kommer det sikkert flere muligheter!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stiller også som nevnt lenger opp. Regner med det blir en cruising tur etterpå også. Jeg kan jo sjekke opp om det er noe annet fore på Tyrigrava til søndagen slik at vi ikke trakker en eller annen amcar klubb på tærne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke til helgen, men blir gjerne med i fremtiden....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ingenting imot at det arrangeres treff av ulike slag. Det jeg mener er feil er EKSKLUDERINGEN av enkelt-medlemmer fordi de har "feil" bil. Det viser seg i praksis når noe arrangeres, at det alltid er noen det ikke passer for som hadde ønsket å være med, uansett bilmerke. Hvorfor deltar dere ikke sammen med alle oss andre på lokallagssamlinger på McDonalds, Lørenskog eller på de samlinger som Arne Waadeland (Oslo omegn lokallag) har lagt ut på nettet ? Er dere for "fine" til å samles sammen med alle andre med andre biler ?

Nei folkens, dette blir for usosialt og strider egentlig imot klubbens idealer, slik jeg ser det. Det er ingenting i veien for å snakke "S2" ved de samlinger som er terminfestet i Oslo-området allerede. Vi andre setter ikke grenser for deltagelse med bare "gamle golfer" f eks. I denne klubben gjelder: Èn for alle -alle for èn. Så kutt ut skille-tankegangen og bli med i fellsskapet ! Hilsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har lokallagssamlingene med dette å gjøre? Dessuten er det ikke mange s biler på hvert av de lokale treffene, så hvorfor ikke møtes og ha det hyggelig?

Det arrangeres jo feks treff for eldre golfer, så hvorfor ikke for s biler?

Dessuten så jobber jeg hver gang det er lokallagstreff, og det gjør sikkert mange andre også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ingenting imot at det arrangeres treff av ulike slag. Det jeg mener er feil er EKSKLUDERINGEN av enkelt-medlemmer fordi de har "feil" bil. Det viser seg i praksis når noe arrangeres, at det alltid er noen det ikke passer for som hadde ønsket å være med, uansett bilmerke. Hvorfor deltar dere ikke sammen med alle oss andre på lokallagssamlinger på McDonalds, Lørenskog eller på de samlinger som Arne Waadeland (Oslo omegn lokallag) har lagt ut på nettet ? Er dere for "fine" til å samles sammen med alle andre med andre biler ?

Nei folkens, dette blir for usosialt og strider egentlig imot klubbens idealer, slik jeg ser det. Det er ingenting i veien for å snakke "S2" ved de samlinger som er terminfestet i Oslo-området allerede. Vi andre setter ikke grenser for deltagelse med bare "gamle golfer" f eks. I denne klubben gjelder: Èn for alle -alle for èn. Så kutt ut skille-tankegangen og bli med i fellsskapet ! Hilsen

Ingen har "feil" bil og vil heller aldri ha, men her var tanken å sammle en gjeng S/RS-biler og titte litt, prate og utveksle idèr. (til nå så er det jo så og si RS2'er og S2'er som har meldt sin interesse for førstkommende søndag, og seff er flere velkommne om de føler for å ta turen). Helt den samme tankegangen som i lokallagstreff o.l. , men her er er det kanskje medlemmer som til vanlig ikke er med på lokallagstreff, men som heller vil kunne føle seg hjemme i et kanskje mere spesifisert treff som da dette, for akkuratt den bilen de selv innehar. Man har da sånn noenlunde de samme bilene og en haug forskjellige løsninger av div, samt en håndfull av kompetente folk av ymse slag som mer enn gjerne vil bistå med problemløsninger og komme med erfaringer.

For å sette ting veldig på spissen så er det ikke alle som har like stor sans for å dra inn på et "treff" med en feks en RS2 hvor det da kun befinner seg en gjeng med einsere feks. Det kan godt hende da den personen i RS2'n heller tar en seg en lengre kjøretur, istedet for å svinge inn uten å nøle og si hei til dem. Jeg føler iallefall at det kan være slik i enkelte tilfeller, men det er da kun ren antagelse fra min side.

Det er også mange med denne typen biler som liker seg bedre hjemme i garasjen sin enn på lokallagstreff, så om de da får en super mulighet til å dra ut, så er jo det bare bra for oss alle.

Dette er alt annet enn usosialt og vi er ei heller for "fine" for resten av gjengen. Vi har luftet spørsmålet om å ha et slik off-the-record S/RS treff til å begynne med og folk har faktisk kommet med konstruktiv og positiv tilbakemelding. Trist nok passer det selvføleglig ikke for alle, alltid som du sier, men hvis ting viser seg å komme godt ut av dette så er det jo store sjangser for å kjøre et større opplegg i 2007, da kanskje litt mere tenkt igjennom og kanskje i regi av klubben(?) og da en større sjangs for at flere kan være med.

Helt greit å ha egne meninger (og jeg regnet egentlig med reaksjoner på dette), men iallefall jeg, og noen til vil møtes på tyrigrava nå til søndag samme hva som skulle skje.

Føler du for det John, så ta med deg golfen å kom en tur. Vi nekter ingen i og komme, men vil bare ha frem at det er S/RS bilene som hovedsaklig er i fokus.

:)

EDIT: og vær vennlig og ikke lang en lang, lang diskusjon på dette. Tråden var ment for et treff og ikke diskusjon rundt det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel lite med eksludering å gjøre dette. Heller mer med felles interesse for samme bil modell. Bare se på oppslutnigen i tråden her, tydelig MANGE som synes dette er et bra tiltak. Det er jo selvf fritt for andre å komme å se. Men her er hoved anndelen av bilden i samme sjanger. Supert å se på andres løsniger osv. Man får jo se mange av samme type bil på et samlet treff. Oslo's lokallages samlinger har fint lite med dette her å gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syntes å lese i innledende innlegg at det var diskusjon om HVEM skulle "få lov til" å komme. Det er her det skurrer for min del. Dere må gjerne ta initiativ til samlinger men ikke ekskludere noen. Dere må huske at uten fellesskapet med alle medlemmene hadde vi ikke hatt noen klubb. Det er FELLESSKAPET som drar lasset sammen når det gjelder HELE klubben. Dette forumet f eks koster såpass mye at en "liten" gruppe S2-eiere ikke ville vært i stand til å holde dette gående. Det samme med klubb-avisen, medlemskortene, avtalene med samarbeidspartnere osv, osv. Dere "nyter egentlig godt av" andres bidrag til fellesskapet bare ved å benytte dette forumet til innkalling.

Jeg blir litt forundret hvor historieløse vi fort blir selv i denne klubben. Det er tross alt i skrivende stund 4464 BETALENDE medlemmer i 2006, rekord for klubben, og det skyldes først og fremst at vi deler på ressursene våre. Det finnes folk med masse S2-kompetanse som kjører andre merker. Disse vil dere også kunne ha glede av å snakke med. Lykke til med å lage en samling, men la den være åpen for alle. Den som kjører S2-bil vil sikkert kunne "stikke seg fram", forhåpentligvis på en slik måte at ikke andre synes det er for dumt å assosieres (sammenlignes) med fordi det kjøres med klubb-merker på bilene.

Lykke til, hilsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt vi er enige, det er bare det at vi nok fokuserer på forskjellige ting!

Jeg er helt enig med deg Anders, det var ett godt forfattet innlegg... Og etter presisieringen din i den siste posten John, så er jeg også delvis enig med deg.

Selvfølgelig er vi som alle andre av medlemsmassen med på å drive klubben videre med lokallagsmøter, temakvelder og ivrige tastetrykk på forumet. Men jeg personlig har erfart at det er få S/RS biler som møter samtidig. Et møte med flere av disse bilene sammen vil for meg være meget interessant.

Og jeg mener nå alvorlig talt at når medlemmer kommer med forslag til møter med vekt på spesifike biltyper på tvers av lokallag, så er det på ingen måte meningen å ekskludere andre, selvom det tidligere i denne tråden kan virke slik. Det er i allefall ikke meningen fra min side....

ALLE som vil kan møte, men grunnen til at vi vil prøve å få til noe slikt er selvfølgelig å få en pool av ideer, meninger, løsninger og interesser innen sjangren S/RS

Derfor håper jeg at så mange som mulig med S og RS biler møter slik at vi kan få samlet denne interessegruppen og hvis andre har lyst til å møte, velkommen skal dere være. Jeg regner nemlig med at alle som møter vil ha en særegen interesse for S/RS bilene.

Håper vi nå kan få konsentrert oss om organiseringen av møtet og at denne diskusjonen er død

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med fare for å gjenta noe av det som er nevnt lenger opp her så er det absolutt ikke meningen og ekskludere noen som helst. Hensikten med å invitere folk med S/RS biler var for å dele erfaringer og oppgraderingsløsninger på nettopp denne type bil. Jeg er også fullt klar over at en " liten gruppe s-bil eiere" ikke er i stand til å stå inne for alle godene dette forumet bistår med,men det var heller ikke intensjonen. Denne tråden ser ut til å falle i negativ retning og det er jo ikke bra så- dere som har meldt positiv interesse og ser fram til å se/ta på og diskutere S/RS biler på søndag MØT OPP for en prat og en burger. Jeg gleder meg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg er med. Har fått hentet meg en S3 og dette blir gøy. Men når på døgnet begynner det? kunne ikke se noe klokkeslett, mulig jeg har oversett det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fabler noe om kl 11.00 på en Søndag. fysj hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja ja får stå opp tidlig da. GLEDER MEG.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt tidlig... Men jeg kommer ihvertfall.. Så det blir 2stk Rs2 herifra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kl 11 på søndag? Hmm høres fristende ut, hadde jeg bare fått de hersens foringene mine

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kl 11 på søndag? Hmm høres fristende ut, hadde jeg bare fått de hersens foringene mine

Sikkert ingen som kommer til og mobbe deg selv om du har litt slitne foringer ;)

Så det er bare å komme!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.