#1 Skrevet Mars 13, 2006 Jeg har et kjapt spørsmål om hvor jeg skal legge tomgangs-stabilisatoren på en turbokonvertert G60? Jeg ser at mange ruter den inn på trykksiden rett før spjeldet. Men vil det egentlig ikke være mer riktig å rute den inn til innsugsiden? Altså rett før turboen? For da kan den jo slippe opp trykket ved tenningsbank. Men da vil den også kunne slippe opp trykket ved 0,8bar.. hvis denne ikke er fjernet i trimchipen. Er denne funksjonen fjernet på de fleste trimchip'er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 13, 2006 Ingen som vet? Vet det er noen her inne som kan ha noen synspunker på dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 13, 2006 på audien værtfall så står den på en slange fra ic, altså på trykksiden. Så skal vel gå bra det. Er det ikke sånn på G60 og da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 13, 2006 Nei, på G60 orginalt så står den på retur-røret fra spjeldet til G-laderen.. Men den er også koblet rett på innsuget. (en inngang og en utgang på tomgangsstabilisatoren) Nettop for å kunne slippe ut trykk ved tenningsbank, og at den skal kunne slippe opp trykket ved 0,8bar. Noe som ligger inne nødmodus-programmet til motorstyringa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 14, 2006 Sett bare på filter på ISV 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 14, 2006 Hvordan blir tomgangen med bare et filter på? Det hadde jo uansett gjort rør-jobben mye enklere! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 14, 2006 Hvordan blir tomgangen med bare et filter på? som orginalt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 14, 2006 Eneste "fordelen" slik jeg ser det er hvis ventilen lekker ut trykk så forsvinner det problemer med å sette den i trykk slangen. Eller funker det bra med filter på den. Gjorde dette selv i et forsøk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...