#1 Skrevet Mars 13, 2006 er det vanskeli å skifte olje på girkassen på min -90 100turbo UTEN quattro?? eller må jeg på verksted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 13, 2006 Det er ikke vanskelig nei, omtrent som å skifte på motoren. Det du trenger er en 17 mm unbrakonøkkel til å løsne fylle- og tappepluggene, og en oljesuger til å presse ny olje inn i girkassen. Oljesugeren fungerer som en sprøyte, du suger opp 1/2 liter olje av oljekanna og presser denne inn fyllehullet i girkassa. Oljesugeren ser ut som på bildet under, og fås kjøpt hos de fleste rekvisitabutikker. http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=82532 Obs! VIKTIG! Alltid løsne fyllepluggen før du løsner tappepluggen, hvis du har tappet girkassen og fyllepluggen ikke vil løsne har du et lite problem, for å si det mildt. I tillegg må jeg nevne at girkassen er "full" når det renner over, dvs. at oljenivået ved fullt skal ligge ved høyden av fyllehullet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 13, 2006 takk skal du ha! MÅ girkassen ha originalolje, eller finnes det andre alternativer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 13, 2006 Du oppdaget den andre tråden, bra. Da er det bare å kjøpe noe slikt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...