Hjelp! Det lukter diesel! (Audi A4 1,9tdi)

Anbefalte innlegg

Har en Audi A4 1,9TDI og fikk byttet dieselfilter på den idag. Før skiftet var alt som normalt, men etter så lukter (les: stinker) det diesel :(

Karen på verkstedet sa det var fordi filteret måtte "luftes" litt før lukta ble borte, men ved tidligere skiftinger har det aldri vært en sånn lukt.. Hva kan være galt? Er det rett og slett at filteret må "luftes"?

Har fjernet katalysatoren, men er første gang siden jeg kjøpte bilen at jeg har merket noe lukt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har søla da de bytta det a? Mulig det er søla i motorrommet. Kanskje den som bytta tråkket i sølet og dro det med inn i bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftes?!! Ha ha! Har sikkert sølt når han fylte på filteret, men han burde selvfølgelig ha vaska vekk dieselsølet for å unngå lukt. Det hender at avtappningsskruen under filteret ikkje er skrudd skikkelig til på nye filter, da vil det dryppe ut diesel der. Prøv å ta av det øvre motordekselet og se om du ser noe søl. Du kan jo og vaske motoren, kommer lukta tilbake er det nok en lekkasje, og da er jo det verkstedet sitt problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merker ingenting av lukta inni bilen. Får se i morgen, jobber vis a vis verkstedet, så jeg får få fyren til å sjekke etter at avtappingsskruen (det er den gråe greia på nedsiden av filteret?) er skrudd ordentlig igjen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ei plastskrue på undersida av filteret ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da prøver jeg å skru den igjen selv etterpå, er bare så sinnsykt kaldt nå at man må manne seg opp til det :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde diesellukt på min etter glødepluggbytte. Da var det en av returslangene fra dysene som det var gått hull på nær blokka. Slangene hadde "nett" utenpå, og var bare tredd på (uten klemmer). Den defekte slangen var sort (av dieselfukt) i motsetning til de andre som var grå. 2 minutter å fikse.

Kanskje samme opplegg din, og samme feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, si det :confused: Har så god peil på motor at jeg ikke veit hvor jeg skal fylle på blinklysolja engang :P

Var ute og kjørte ista, og merka ingenting da. Skal kjøre inn i vaskehallen på jobben i morgen og ta en kjapp motorvask.. Får håpe det blir borte da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har søla da de bytta det a? Mulig det er søla i motorrommet.

Det kom fram at de visstnok hadde sølt diesel, eller som han lærlingen som bytta det sa: "Det rant ganske bra med diesel" : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.