Anbefalte innlegg

I stad når jeg skulle rygge inn i garasjen merket jeg at ryggelyset plutselig har tatt kvelden. Autocheck vasler ikke om defekte pærer og sikringen er hel. Har ikke kommet så langt at jeg har fått sjekket pærene men tviler på at begge har kastet inn håndkledet samtidig. Noen som har tips til hva feilen kan være? Hvor ligger forresten bryteren til ryggelyset?

De fungerte i går, så må være ett eller annet som har tatt kvelden i dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Antar at du har en avant:

Har det samme på min S4. Det er kabelgjennomføringen i toppen av bakluka som med tidens bruk får ledningsbrudd.

Bare å begynne feilsøking der kablene går fra luka over i innertaket.

Jeg har som sagt det samme, men drøyern til det blir litt varmere i været med å påbegynne jobben.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok en rask titt på kablene, men kan ikke se noen skade. Dunker jeg derimot på luka så fungerer lyset igjen :P Tåkelyset mitt kutter også ut, så tror jeg skal ta av trekket og sjekke litt koblinger :) Takker for tipset

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ledningene kan bli morkne inni gummien som går mellom bakluke og karosseri. Du kan dra denne til side og skjøte sammen ledningen igjen. Gjorde det på en bil, og den har funka i 2 år etter det (fungerer enda). Du kan også bytte ledningsnett, men det er MYE jobb... husk da at kontaktene inni i veggen på bilen kan/må deles i 2 (et slags klips som holder dem sammen) slik at du klarer å lirke dem ut den trange åpningen i karosseriet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viste seg visst å være kablene alikevel. Etter å ha klådd på dem så fungerer ingenting på bakluka. Ryggelys og tåkelys fungerer en sjelden gang - resten er helt dødt. Skal gå over og reparere kablene i dag. Heldigvis har jeg fått lånt oppvarmet garasje :) Hvor ligger forresten de kontaktene jeg burde løsne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig, etter nesten 3 timers jobb fungerer alt igjen. Var totalt 4 kabler som måtte skjøtes, hvorav 2 av dem var smeltet sammen. Måtte trekke ny jordkabel, noe som var en aldri så lite helvete å få igjennom gjennomføringa. Men nå fungerer som sagt alt - tilogmed bakruteviskeren jeg trodde hadde tatt kvelden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.