#1 Skrevet Mars 13, 2006 Det nærmer seg vår og sommer, og man bør ihvertfall ha tenkt litt på felge valget! Jeg driver å ser på forkjellige felger. Sharif har kommet med enormt billige felger denne uken, vet jeg. Men er usikker på om jeg skal velge 18 " eller 19 "? Har en Audi a3 senket 35mm. 18 " ? 19 " ? Si deres mening! Hadde vært fint med noen innspill Mvh Jermund Udnæseth 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 13, 2006 Ingen tvil om at 19 er tøffest, men også dyrest. Så da spørs det vel hva lommeboka sier, eller hvilken felg du liker best. Hvis de ikke er like bortsett fra dim. da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 13, 2006 Har lenge sagt at 18 " er greit. Men har virkelig begynt å tvile i det siste. Så er ganske usikker kan man si. På en Audi a3 ( 99 modell ) holder vel 18 ? Noen som har noen bilder med 18 " ? Hadde vært fint! Takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 13, 2006 Gammelt bilde uten senk. Med 20mm senk Var litt dårlige bilder, har rett å slett ikke tatt så mange bilder rett fra siden. Kjenner 2 stk her i Tromsø som har a3 som kjører 19" på sommern, de sier det blir litt hardt men går ann, men så skal det sies at veiene i Tromsø ikke er noe særlig å skrive hjem til mor om Dekk dim her er 225/40/18 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 13, 2006 Synes 18" passer bra på en slik bil! 19" på en a3 blir litt for mye av det gode synes jeg. Lekker den røde der: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 13, 2006 Heisann! Kjenner godt til valgets kval ang. akkurat den saken. Jeg dividerte lenge fram-tilbake... det ble til at jeg kjøpte 18" Det angrer jeg veldig på. Skulle så gjerne hatt 19" Men så har jeg A4 da, men er vel ikke sååå stor forskjell på disse bilene heller, eller!!?? Gå for 19" !! Mvh Preben 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 14, 2006 Jeg kjøpte 18" RS4 felger.. Skulle ha 19 først.. Men så fikk pappa overtalt meg til å velge 18.. Noe jeg angret på i etterkant.. Gikk til innkjøp av 19" RS6 felger etter en poker gevinst Og har ikke angrert ett sekund... Er ikke mange a3 8L med RS6 felger heller. Si ifra hvis du har lyst til å kjøpe mine.. Trenger penger til motor prosjekt Her ser du forskjell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 14, 2006 Ok, du mener ikke at RS6 felgene er tilsalgs vel? Hehe.. Jeg har en liten følelse at 18 " rs6 felg blir lite. Men det er kanskje min mening!? Er det 18 " du har eller ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 14, 2006 Her er en med 18" og 50mm senk Flere bilder her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 14, 2006 Du burde nok ha på 18" synes jeg også, med mindre du vil koste på deg coilover og slikt da. Jeg skal ha på Koya 18" 9,5 255/35 bak på min og 235/35 forand, med justerbart coilover fra 40mm til 110mm. Så jeg skal kline til med de felgene, space ut bak og senke en 60mm kanskje. felg/dekk sponsoren min syntes også at 18" er stort nok på en så liten bil. Men smaken er som baken. Jeg stemmer 18";) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 14, 2006 Ok, du mener ikke at RS6 felgene er tilsalgs vel? Hehe.. Jeg har en liten følelse at 18 " rs6 felg blir lite. Men det er kanskje min mening!? Er det 18 " du har eller ? 18" der ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 14, 2006 Kompis av meg sin A3 med 18" Chrome Rs4 felger 35 mm senk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 14, 2006 Ja, det kan hende 19 " bli for stort for en A3 , men det vil garantert se fett ut! Men er det noen her som er dyktige på photoshop? Som kunne dratt et par RS6 felger inn på Audi A3`n min ? I 18 ". Hadde vært greit å sett hvordan det ville blitt;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 14, 2006 Det nærmer seg vår og sommer, og man bør ihvertfall ha tenkt litt på felge valget! Jeg driver å ser på forkjellige felger. Sharif har kommet med enormt billige felger denne uken, vet jeg. Men er usikker på om jeg skal velge 18 " eller 19 "? Har en Audi a3 senket 35mm.18 " ? 19 " ? Si deres mening! Hadde vært fint med noen innspill Mvh Jermund Udnæseth Gå for 19 tom, hvis ikke angrer du 10 minutter etter at du satte de på bilen. 35mm senk og 19 tom ser bra ut sålenge du ikke velger Falken 235/35 eller andre "uvanlig smale" dekk, da blir nemlig glippa i skjermen for tydelig og det kler kun biler som er lavere. 19 tom blir heller ikke for stort på A3, 235/35 er helt ok, 225/35 er bittelitt mindre og smalere (for de nervøse sjeler), og 215/35 er ennå mindre og smalere, men burde ikke velges med 35mm senkesett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 14, 2006 Gå for 19" viss du skal ha 30mm senk. Viss du skal ha 18" må bilen senkes noe mer og felgene bør være litt bredere viss det skal se pent ut. Her er min a3 med 11x18 felger.....Er senket 70-90mm på bildet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 14, 2006 Gå for 19" viss du skal ha 30mm senk.Viss du skal ha 18" må bilen senkes noe mer og felgene bør være litt bredere viss det skal se pent ut. Her er min a3 med 11x18 felger.....Er senket 70-90mm på bildet. ditta må da vel subbe nåke jævli? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 14, 2006 Så ikke så veeeldig lovlig ut det der... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 14, 2006 ditta må da vel subbe nåke jævli? Subber uten valsing ja.....Står 285/30-18 dekk på dem nå. Bilen er inne til valsing og lakkering, og dekkene skal skiftes til 255/35-18. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 14, 2006 Så ikke så veeeldig lovlig ut det der... Blir vel aldri lovelig heller så lenge det ikke er TUV papir på adapterene som bygger om fra 5x100 til 5x130.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 14, 2006 Hehe,så sannt....og om det er lovlig eller ikke gjør ikke så mye,så lenge det ser bra ut;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 14, 2006 Hehe,så sannt....og om det er lovlig eller ikke gjør ikke så mye,så lenge det ser bra ut;) Hehe... Så sannt som det er sakt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 14, 2006 Gå for 19 tom, hvis ikke angrer du 10 minutter etter at du satte de på bilen. 35mm senk og 19 tom ser bra ut sålenge du ikke velger Falken 235/35 eller andre "uvanlig smale" dekk, da blir nemlig glippa i skjermen for tydelig og det kler kun biler som er lavere. 19 tom blir heller ikke for stort på A3, 235/35 er helt ok, 225/35 er bittelitt mindre og smalere (for de nervøse sjeler), og 215/35 er ennå mindre og smalere, men burde ikke velges med 35mm senkesett. Ja, forstår. Blir det 19 ", så ender jeg nok opp med 225/35/19. Er vel det som er det normale? Det som jeg tenker på er hvordan det vil være å kjøre med i forhold til 17 " ? er det stor forandring? Siden det er så billig på Sharif for tiden, er det lurt å slå til! Men noen som hadde giddet å photoshopet bilen min med noen rs6 felger i 18 " og 19 " ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 14, 2006 Ja, forstår. Blir det 19 ", så ender jeg nok opp med 225/35/19. Er vel det som er det normale? Det som jeg tenker på er hvordan det vil være å kjøre med i forhold til 17 " ? er det stor forandring? Siden det er så billig på Sharif for tiden, er det lurt å slå til! 225/35 eller 235/35, kjøp det dekket du tror er av ok kvalitet til en god pris og som ser greit ut. Er jo ganske mye stivere å kjøre på 19 tom ift 17 tom, men med gode støtdempere er bilen fortsatt fullt brukbar. Men det er selvsagt mye lettere å skade en felg hvis man ikke ser seg om etter hull i veien med 19 tom enn med 17 tom pga dekkprofilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mars 14, 2006 Gå for 19" viss du skal ha 30mm senk.Viss du skal ha 18" må bilen senkes noe mer og felgene bør være litt bredere viss det skal se pent ut. Her er jeg faktisk helt uenig, jo lavere dekkprofil, jo mer tydelig blir glippe mellom hjul og skjerm, dvs 19 tom krever mer senk enn 18 tom, ikke omvendt, etter min mening. Breie 18 tommere som (da stikker langt ut i skjermen) med 30mm senk ser ikke lurt ut. Skru opp gewinderet ditt 4 cm bak så ser du det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mars 15, 2006 225/35 eller 235/35, kjøp det dekket du tror er av ok kvalitet til en god pris og som ser greit ut. Er jo ganske mye stivere å kjøre på 19 tom ift 17 tom, men med gode støtdempere er bilen fortsatt fullt brukbar. Men det er selvsagt mye lettere å skade en felg hvis man ikke ser seg om etter hull i veien med 19 tom enn med 17 tom pga dekkprofilen. Ja, tenker det blir 235/235/19!? Får se hvordan det vil se ut først da.. Men 35 mm senk, tror jeg det vil bli pent. Får jeg håpe. Ingen som vil photoshoppe ? hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...