#1 Skrevet Mars 14, 2006 Har ett litt merkelig problem med golfen til søstra... Den spiser rett og slett plugger både til frokost og kvelds Setter i ett sett nye plugger og ett par mnder senere slutter alle å fungere, får rett og slett ingen gnist. Når dette skjer er det bare å sette i ett nytt sett for så å kjøre videre...Greitt nok, men DYRT i lengden. Hva er det som kan forårsake slikt ?? Dårlig coil ? Tenningsmodul ? hallgiver ? Pluggledninger bytta jeg sist gang pluggene gikk, så det var tydeligvis ikke feilen, fordelerlokk og rotor er forholdsvis nye, utelukker dermed disse... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 14, 2006 Mest sannsynlig veldig feil blandingsforhold. Kontroller tilstanden på pluggene er det svidde/ smelta elektroder er det nok for mager blanding, evt kanskje falskluft. Er de veldig sota kan det være for fet blanding/ veldig stort oljeforbruk. Er jo selvfølgelig viktig at pluggene har riktig "varmegrad" og at tenning er riktig justert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 14, 2006 Mest sannsynlig veldig feil blandingsforhold. Kontroller tilstanden på pluggene er det svidde/ smelta elektroder er det nok for mager blanding, evt kanskje falskluft. Er de veldig sota kan det være for fet blanding/ veldig stort oljeforbruk. Er jo selvfølgelig viktig at pluggene har riktig "varmegrad" og at tenning er riktig justert. Hmm... pluggene ser hele og fine ut, ingen svidde elektroder osv, er også rett type plugg. Pluggene er litt sota, men samma hvor mye jeg pusser og herjer så får jeg ikke gnist med de pluggene lenger, det virker er rett og slett som om de er avbrent inni. Bilen har nettopp vært på verksted for justering, så jeg kan ikke forstå att blanding/tenning skal være helt på bærtur. Har heller ikke noe unormalt stort oljeforbruk selv om motoren har rusla 310kkm. (har spist plugger både før og etter justering) Kan være det var litt falskluft før justering, siden de byttet både gasserflens og diverse vakuumslanger da, men den suger ialle fall ikke falskluft nå. Får vel kjøpe ett sett plugger i morgen og kjøre bilen bort på verkstedet for å måle co, kan jo være att verkstedet ikke har gjort skikkelig jobb 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 14, 2006 Mulig jeg er helt på bærtur nå, men kan coilen lage for høy spenning til pluggen? Slik at den brenner opp i etterhvert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 14, 2006 Mulig jeg er helt på bærtur nå, men kan coilen lage for høy spenning til pluggen? Slik at den brenner opp i etterhvert? Har hatt en mistanke i den retningen, men om det er mulig er jo en helt annen sak... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...